För att starta tråden lite: Jag spelar till 90% med plektrum, främst för att jag började på gitarr och inte har orkat bli tillräckligt bra med fingrarna

Så heter de ja! =)FreCKo skrev:Geddy_Lee, tror att du snackar om Dunlop? Jag lirar nu mest på star picks, säljs på Twang i Sthlm... I mitten av plektrumet är en liten stjärna utstansad, ser skoj ut och är rejält sköna att spela påKul att se att jag inte är den enda som spelar av bas-strängar, folk verkar tro att jag har någon sjukdom för att jag knäcker en E-sträng varannan/var tredje månad...
Hehe! Jag har alltid undrat hur ni bär er åt!FreCKo skrev: Kul att se att jag inte är den enda som spelar av bas-strängar, folk verkar tro att jag har någon sjukdom för att jag knäcker en E-sträng varannan/var tredje månad...
Jag är nästan övertygad om att det där har med basen att göra, kolla igenom stallet ordentligt. Jag hade av E-strängar på löpande band på min gamla squire men jag har ännu inte, på 2 år, haft av en sträng på min fender j-bass.FreCKo skrev:Kul att se att jag inte är den enda som spelar av bas-strängar, folk verkar tro att jag har någon sjukdom för att jag knäcker en E-sträng varannan/var tredje månad...
pfft, jäkla kvinnor, riktiga män slår av bassträngar på löpande band!maxoges skrev:Hehe! Jag har alltid undrat hur ni bär er åt!FreCKo skrev: Kul att se att jag inte är den enda som spelar av bas-strängar, folk verkar tro att jag har någon sjukdom för att jag knäcker en E-sträng varannan/var tredje månad...
Jag har bara haft av en bassträng -När jag skruvade åt fel håll när jag skulle lära mig stämma, en vecka efter jag köpt 1:a basen