Längtan efter en ny elkontra håller på att göra mig galen, dessutom sover jag inte bra på nätterna nu när Leksand ligger under Kvalstrecket i hockeyns elitserie :'(
I mitt maniska letande har jag nu kommit en trasig Ampeg baby-bas på spåren. Salsa!!!! Frågan är dock vad frakten från USA skulle kosta och om Tullen lägger på 25% på min redan plågade spargris?
Finns det något lagligt sätt att komma undan tullen? Förr i världen kunde man tydligen importera fina lyx-mercor som "skrot" om man monterade ur motorn och lade den i skuffen. I rättvisans namn bord väl en trasig bas med lös hals vara skatte-gynnad på samma sätt?
Ampeg Baby Bass?
- hitman
- Medlem++
Ampeg Baby Bass?
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!!
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!!

- FlacMurry
- Medlem
Re: Ampeg Baby Bass?
i dunno mate..... jag vet bara om någon skriver att det är en gåva/"Gift" så kommer man undan tullen MEN MEN om någon kollar om det värdet (får tydligen bara vara MAX 30$eller nåt sånt. så kan dom få grooooova problem) det enda jag kan säga till dig är att glöm FAAAAN inte att multiplicera summan med 0.25% så total summan och tullen inte blir en överraskning....
all lycka och hoppas du kommer på något!!
all lycka och hoppas du kommer på något!!
Basar;
- Bandlös ibanez
- Spector Q4
- Ares Custom 5 str
- Warwick Corvette 5str
- Warwick Katana 5str
Förstärkare;
- Markbass MoMark
- 2x Markbass New York 121
- Bandlös ibanez
- Spector Q4
- Ares Custom 5 str