Är det någon som testat Behringers Powerplay-system med eller utan X32-mixer?
Många fina recensioner och smidigt + prisvärt verkar det vara.
Har börjat fnula på att skaffa ett hyfsat enkelt system i bandet för att kunna repa med iem och använda oss av klick osv. Målet är att få ut åtminstone 5 stereomixar och gärna kunna justera enskilt, minst åtta men gärna sexton bussar/kanaler...ja, ni hajar.
Vad finns annat för lämpliga system? Nåt iPad-styrt? Vad har ni testat?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bra rep-system (iem).
- mikkejohansson
- Medlem++
Bra rep-system (iem).
Fender - Pedaler - GK - TKS
- fieldflower
- Hedersmedlem
Re: Bra rep-system (iem).
Men...
Har ni en Behringer X32?
Har inte den 16 mixbussar med individuella utgångar? (och jag kan ha helfel - har bara kollat på bilder)
Om den har det är det väl bara att klappa ihop Y-kablar 2 x XLR -> Stereo tele hona, så har ni 8 st individuella hörlursmixar.
Inte för att jag vet vad det finns för inställningsmöjligheter för att få dem till stereomixar, och individuella nivåer per kanal o.dyl...
Har ni en Behringer X32?
Har inte den 16 mixbussar med individuella utgångar? (och jag kan ha helfel - har bara kollat på bilder)
Om den har det är det väl bara att klappa ihop Y-kablar 2 x XLR -> Stereo tele hona, så har ni 8 st individuella hörlursmixar.
Inte för att jag vet vad det finns för inställningsmöjligheter för att få dem till stereomixar, och individuella nivåer per kanal o.dyl...
Medlem i PB50+
- mikkejohansson
- Medlem++
Ja, alltså - Behringers olika alternativ är lockande (ännu smidigare ihop med Powerplay-systemet), men var nyfiken på andra lösningar.
Vi har inget av det ännu, men ett par välbetalada gig som skulle kunna finansiera under våren...
Vi har inget av det ännu, men ett par välbetalada gig som skulle kunna finansiera under våren...

- fieldflower
- Hedersmedlem
OK, då är jag med...
Kikar ni på X32:an kanske en sån här borde vara med på kika-listan: http://www.thomann.de/se/presonus_studiolive_rm32ai.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kikar ni på X32:an kanske en sån här borde vara med på kika-listan: http://www.thomann.de/se/presonus_studiolive_rm32ai.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem i PB50+
- mikkejohansson
- Medlem++
Kollar nog på X32 rack, så den är ju lite liknande, tack för tipset.
-
- Medlem+
Vi kör på x32:an med bandet .
och åtminstone jag och trummisen kör på p 16 mixern iaf Än så länge.
Vi kör en övertalningskampanj för övriga!
Tycker det Funkar jätte smidigt ! Bara att koppla in en vanlig sketen tp kabel så är det klart !
Kör med trådbunden iem ! Men funderar på att uppgradera till shures nya psm 300 .
Ska prova om iPhone appen x32 Q funkar nästa gång , Vet inte om den funkar med iem mixern .
Om jag inte har fel ska det gå att ha 16 st iem mixrar , tror tom att det går att ha fler om man köper till någon rackpryl.
och åtminstone jag och trummisen kör på p 16 mixern iaf Än så länge.
Vi kör en övertalningskampanj för övriga!
Tycker det Funkar jätte smidigt ! Bara att koppla in en vanlig sketen tp kabel så är det klart !
Kör med trådbunden iem ! Men funderar på att uppgradera till shures nya psm 300 .
Ska prova om iPhone appen x32 Q funkar nästa gång , Vet inte om den funkar med iem mixern .
Om jag inte har fel ska det gå att ha 16 st iem mixrar , tror tom att det går att ha fler om man köper till någon rackpryl.
Fårfiol -98.
- flagg
- Medlem+
Vi kör med en X32 Producer och mixar vår egna medhörning via app. Bara repat några gånger än men verkar funka riktigt bra. Kör dock ej stereo.
- Johanivansson
- Medlem+
Jag har kört mycket med det. Funkar grymt!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk