Har sålt av lite gammal krafs och beställde en Harvest Leather-bag till. För dom är så jävla bra! Jag var ju en av deras första kunder för en massa år sedan och träffade han som drog igång företaget när jag var nere och spelade i Tyskland. Dom rotade fram den här från en gömma och erbjöd mig att köpa den. Kunde inte låta bli. Den levererades idag. Skulle mest bara beställa lite läderfett och annat för att sköta om mina andra gigbags egentligen. Och nu har jag en gigbag till. Men sålde av två andra tidigare i veckan som jag inte ville ha kvar. Roligare med kvalitet och jag är OTROLIGT nöjd med mina gamla. Bästa gigbags jag haft och dom kommer nog hänga med mig livet ut. Det kommer denna också göra känns det som. Tuff. Pirat-stuk.
Har egentligen bara haft ett enda problem med mina gigbags. Spelade på en veganfestival för några år sedan och klev in med min bas invirad i död kossa. Det var INTE populärt, kan jag säga. Dom blängde surt på mig tills vi spelat klart och jag drog....
Dom ligger från 2.500:- och uppåt nu för tiden. Mina gamla skulle idag kostat 2.700:-. Det kostade dom inte på den tiden. Hälften ca men det var många år sedan.OTROLIGT bra kvalitet! Det blir faktiskt inte bättre. Dom målade hittar man under "Artist Bags" men jag är osäker på om dom säljer dessa längre egentligen. Tror att dom hade en kvar som jag blev erbjuden. Tänkte beställa en till helt vanlig egentligen. Här hittar man dom vanliga bagarna:
Ser ut som kvalitet rakt igenom, har du testat deras axelband också? Som gigbagarna ser dom ut att vara ett flera snäpp över det mesta man ser där ute.
BB3000S skrev:Ser ut som kvalitet rakt igenom, har du testat deras axelband också? Som gigbagarna ser dom ut att vara ett flera snäpp över det mesta man ser där ute.
Har ett par av deras axelband också. Köpte ett först som jag inte var HELT nöjd med. Det håller som allting annat dom gör en fantastiskt hög kvalitet men det är lite för glatt på insidan. Kan upplevas som lite halkigt om man spelar på basar som är lite framtunga. Fick reda på att dom ändrat på detta så jag beställde ett till och på det har dom sytt på ett strävare skinn på insidan. Kanon! Funderar på att låta någon lädergubbe här sy om mitt första axelband och göra något liknande med det. Det håller väldigt hög kvalitet som det är redan men jag föredrar en lite strävare insida på bandet. Det är nog det enda "negativa" jag har att säga faktiskt. Skinn i högsta kvalitet och arbetet i sig är förstklassigt i övrigt.
Risken är bara att det skulle kosta mer pengar att bygga om mitt gamla här än att helt enkelt bara beställa ett nytt till.... 250 - 350 spänn är inte direkt mycket pengar för axelband i den här kvalitén till att börja dagen med....
Jag är ju för övrigt helt dum i huvudet! Min syster är utbildad bokbindare, jobbar mycket med skinnband och har alla verktyg på jorden för att bearbeta skinn. Hon kan säkert matta ner/mjuka upp insidan på mitt gamla axelband så att det blir lite strävare. Och hon bor i Åkersberga och vi träffas ibland...... AAARRRGGGHHHH.....! Då vart det löst.....