Inget jag gör till vardags.. kör, visst.. men inte lead..
Det har blivit några tillfällen.. men långt ifrån att jag skulle säga att jag är sångare/basist i banden jag spelat med..
Basade och leadsjöng i ett av mina band något år. Nu för tiden blir det mest backupsång. Fast nu till helgen ska man börja repa med coverbandet så jag märker väl om jag får ta nån låt. =)
Jag tycker det är skit kul att sjunga och spela bas ... men inte samtidigt. Men jag kan inte hålla mig ibland utan ylar med i refrängen iallafall. Vad som vanligtvis händer då är att jag slutar spela utan att jag märker det.
Eller tvärtom, jag sjunger något fullständigt obegripligt som "Flääää brööööl gssst"
TDHP skrev:Jag! Och jag har också en tendens att blunda lite för mycket, men det beror ofta på svett i ögonen!
Geddy/ "The kids ARE allright" heter den väl?
Jag hatar när man svettas så mycke att svetten rinner ner in i ögonen så d känns som nån droppar flytande Habanero i dom. Såna tillfällen önskar man att man lirade gitarr (NOT) eller nåt så man kunde pausa ibland o torka ur skiten
TDHP skrev:Jag! Och jag har också en tendens att blunda lite för mycket, men det beror ofta på svett i ögonen!
Geddy/ "The kids ARE allright" heter den väl?
Jag hatar när man svettas så mycke att svetten rinner ner in i ögonen så d känns som nån droppar flytande Habanero i dom. Såna tillfällen önskar man att man lirade gitarr (NOT) eller nåt så man kunde pausa ibland o torka ur skiten
En sak jag irriterade mig över senaste spelningen, första spelningen med någorlunda långt hår, var hår i munnen när man sjunger det jobbigaste. Fast det löser sig efter håret växt längre, just nu når luggen strax under hakan.
Scuba skrev:Jag tycker det är skit kul att sjunga och spela bas ... men inte samtidigt. Men jag kan inte hålla mig ibland utan ylar med i refrängen iallafall. Vad som vanligtvis händer då är att jag slutar spela utan att jag märker det.
Eller tvärtom, jag sjunger något fullständigt obegripligt som "Flääää brööööl gssst"
Bristande simultanförmåga kallas det visst...
+1
Föresten så sjunger bara svenska män när dom e fulla har jag hört.
O själv lirar jag nykter
jag har blivit mer och mer tvingad att sjunga lead i vissa låtar. jag gillar det inte! tycker det bli så jädra kluddigt att spela samtidigt, tappar bort fingrarna och skit. men det är rätt kul att sjunga.