Mello

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Re: Mello

Inlägg av blackparkas »

GandhiMK2 skrev:
blackparkas skrev:Det JAG invänder mig mot är dock att det faktiskt kan vara vettiga låtar OCH Mello.
Kollade igenom förra årets bidrag som sagt och i alla fall jag anser att det är stor klasskillnad, även om det förstås även i fjol fanns dåliga bidrag..
Hajar ingenting. Var du på extremt bra humör 2014 i februari / mars?
Nu har jag lyssnat igenom 2014…hittar INGET som jag skulle aktivt välja att spela på spotify. Ingenting. VAD är det du tycker är så bra?! Hajar noll...

Sorry, det var 2013!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

mmm….skitbra år , du…Robin Stjernberg vann… Heja heja…
Dagen efter att alla låtarna släpptes så åkte vi, 4 producenter/låtskrivare/musiker bil tillsammans i 4 h och lyssnade igenom melloplattan och bestämde oss för att det var hemskt jävla supertrist…. Den låt som kändes som den mest solida kompositionen var RAVALLIACZ….vilket säger en hel del..
jag får feeling av Anton Ewalds "begging" för att den har ett ball sound i introt, typ….sen är det T V Ä R N I T …
vads är det du gillar? har du en spellista med Yophio, Sean banan och David lindgren? Jag hajar noll…
Burning flags?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

För att förtydliga…Det är så SJUKT jävla subjektivt. Det du kallar för ett bra år tycker jag är SUPERMÖG. Jag tyckte att det var nääästan lika kass i år med den enorma skillnaden att jag tyckte att heroes var riktigt bra. Det fanns alltså iaf en bra låt. Med tävlingens mått mätt så var den GRYM, typ…. Lik förbannat inget jag tänker lägga i min best of-lista på spotify. man måste se det för vad det är och inte klaga på glaset med oboy för att det inte bubblar som champagne...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jag har inga spellistor innehållandes mello-låtar alls.
Jo, ok då, låtförslagslistan till coverbandet.

Burning Flags var trevlig, Make me no1 är lite småtråkig, men fortfarande lite kul, Dumb, tell the world, only dead fish, falling, BED ON FIRE!!

Nåja.
Detta är inte låtar som jag älskar eller avgudar eller ens lyssnat på sedan 2013, förutom nu för att fräscha upp minnet.
Men det är banne mig betydligt bättre alltihop än årets upplaga.

Iofs gillade jag Mariettes låt, och Måns låt är egentligen inte dålig, men jag orkar inte med Måns.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Outtrigger är dock det bästa som varit med på många år... Var med i fjol....
Echo tror jag låten heter.

Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Hörru ghandi! Sjukt sugen på att höra din best-of lista!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

GandhiMK2 skrev:man måste se det för vad det är och inte klaga på glaset med oboy för att det inte bubblar som champagne...

Det här är ju väldigt sant.
Men också en avspegling på vad jag menade från början.
Varför ska det vara så svårt att få med RIKTIG musik i Mellon?

Byt ut riktig mot VANLIG så funkar det också...

Så fort det är mello så ska det vara trams.

Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:
GandhiMK2 skrev:man måste se det för vad det är och inte klaga på glaset med oboy för att det inte bubblar som champagne...

Det här är ju väldigt sant.
Men också en avspegling på vad jag menade från början.
Varför ska det vara så svårt att få med RIKTIG musik i Mellon?

Byt ut riktig mot VANLIG så funkar det också...

Så fort det är mello så ska det vara trams.
Du sägdr nåt intressant här... Du säger "riktigt" och sen säger du "outrigger"... Jag tycker atr DET känns grymt påhittat och tramsigt. Så... Still subjective after all these years... ;-)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Fast.

Jag har rätt och du har fel.

:D

Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:Fast.

Jag har rätt och du har fel.

:D
Troligen ikke.
Den där låten skrevs gång på gång 1983 när hårdrocken i någon mån fortf var på riktigt och inte en jävla nostalgitripp i respirator.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Nä. Du har fel.

Gå och skriv nån mello-trudilutt nu gubbe istället för att sitta här och tjafsa!!

Annars är jag rädd att vi får åka och göra upp någonstans, Tower Bridge känns som ett lämpligt ställe!!! :D

Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:Nä. Du har fel.

Gå och skriv nån mello-trudilutt nu gubbe istället för att sitta här och tjafsa!!

Annars är jag rädd att vi får åka och göra upp någonstans, Tower Bridge känns som ett lämpligt ställe!!! :D
varför inte på den där trötta klubben där alla små metalband brukade spela på 80-talet (alltså medans metal var på någon sorts riktigt?) och som det alltid stod om i kerrang? Hammersmith Odeon , kanske? ;-)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jag är på! :D

Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

macahan skrev:Hörru ghandi! Sjukt sugen på att höra din best-of lista!
Hmmm…låt se…

Waterloo , förstås….
Euphoria får jag väl motvilligt erkänna… ;-)
Satellit
Ring Ring
Sommarn som aldrig säger nej
Keep on Walking SALEM, goddammit!
When the night comes falling Sebvastian karlsson
Love Love Love Agnes
Sucker for love Pauline
You're out of my life , Darin
Me and my drum , Swingfly (mest för att han är kul)
My heart is refusing me
Why strart a fire, Lisa Miskovsky

Kan säkert komma på fler men dom där hittade jag i ngn lista på Spotify.
SÅ! Då var det avgjort. Lås tråden.

PS.Utom tävlan Olas "Love in stereo" för att jag körar så sjukt bra! =). DS.
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem

Mello

Inlägg av magnusb »

jag är så gammal att om låten inte har en "Kicki, Bettan och Lotta"-vibe över sig så är det ingen riktig mello-låt
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ShyIyyrgIAg[/youtube]

Sen kan det bli mästerverk av mello-låtar långt i efterhand. Där man helt plötsligt blir berörd och fattar vad texten handlar om......
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Jan Hellman skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ShyIyyrgIAg[/youtube]

Sen kan det bli mästerverk av mello-låtar långt i efterhand. Där man helt plötsligt blir berörd och fattar vad texten handlar om......
Word!! Den sångare jag ser upp till mest, efter Robert Plant då...
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Jag tycker nästan alltid att året-efter-versionerna är skönare än originalen.
Det är ju inte versioner som skulle vinna mello, men de tilltalar mig mer ändå.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cput3eYayzQ[/youtube]

DL var väl inte riktigt min kopp te, men det är ju oftare lugna fina versioner man får...
Medlem i PB50+
Skriv svar