Tjo!
Har en BOSS Compression/Sustainer (CS-3) som jag aldrig någonsin använt (fick den av en kompis får många många år sedan men aldrig kommit mig för att använda den). Har förstått att kompressorer är något av ett finlir och ger en subtil men enligt vissa en ovärderlig effekt på ljudet. Tänkte att jag antingen ska sätta mig in i hur pedalen funkar och ge den ett försök eller sälja den, så därför har jag två frågor:
1. Vad skulle ni säga är den stora behållningen med en kompressor? Vad är det som så många tjatar om som "ovärderligt" och "den sista pedalen jag skulle byta bort eller sälja"? Själv är jag ingen finsmakare när det gäller ljud och är osäker på om jag skulle känna att den gjorde någon avsevärd effekt för mig, men man vet aldrig. Övertyga mig om att "this is the shit"! =)
2. Om man skulle sälja den så är jag förvirrad över priserna jag hittat. Vissa ligger för ~400:- medan andra säljer skitfort för 800-1000:- Vad är det som avgör priset? Olika tillverkningsår/länder, olika modeller = CS-2/3? (sett båda varianterna för uppåt 1000:- som sålt). Jag är kort sagt förvirrad av diffet i prisspektrat. Någon som kan ge en förklaring?
Tack på förhand.
BOSS CS-3
- mikkejohansson
- Medlem++
Re: BOSS CS-3
CS-3 är kanske inte den allra roligaste baskompressorn, spec om man vill ha den för att "feta" till soundet. Funkar för att kapa topparna vid t ex slapspel dock.
På andra frågan har jag svårt att se en omoddad CS-3 gå för mycket mer än 4-500kr, däremot börjar CS-2 vara rätt eftertraktad tack vare Juan Alderete
Skickat från min iPhone med Tapatalk
På andra frågan har jag svårt att se en omoddad CS-3 gå för mycket mer än 4-500kr, däremot börjar CS-2 vara rätt eftertraktad tack vare Juan Alderete

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fender - Pedaler - GK - TKS
- Tark
- Medlem
Re: BOSS CS-3
Har kikat lite mer och alla de som gått för 800+ har varit Made in Japan, vet inte om det finns någon annan variant som inte är craftad där. (Min är dock MiJ.)mikkejohansson skrev:På andra frågan har jag svårt att se en omoddad CS-3 gå för mycket mer än 4-500kr, däremot börjar CS-2 vara rätt eftertraktad tack vare Juan Alderete
EDIT: Tack för input!
----------------------------------------
Precision (US-83), EBMM Stingray (-98), Markbass Little Mark 250, TKS 212.
Precision (US-83), EBMM Stingray (-98), Markbass Little Mark 250, TKS 212.