Harley Benton eq och powersupply Hiss/Diss?
-
- Nykomling
Harley Benton eq och powersupply Hiss/Diss?
Funderar på att köpa mig en Harley Benton BEQ-1 och dessutom HB powerplant men frågan är då om HB verkligen är något och ha? Så om någon skulle råka ha lite erfarenhet av dessa får ni gärna dela med er. 

- kmo
- Medlem++
Re: Harley Benton eq och powersupply Hiss/Diss?
Har haft en HB powerplant, den funkar ju men är sjukt brusig. Går fetbort i min bok. Gå upp några hundringar och köp något bra. Gärna med isolerade utgångar.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
-
- Medlem++
Köp en 1Spot så har du en smidig och bra strömförsörjning
- TDHP
- Forumvärd
Jag hade en HB PP som jag var nöjd med. Tyckte inte den brusade nämnvärt, inte mer än en vanlig adapter i alla fall.
Problemet för mig var att den inte kunde mata 18v.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- fieldflower
- Hedersmedlem
Vilket är den jag har nu. Funkar fint tycker jag...TDHP skrev:Jag hade en HB PP som jag var nöjd med. Tyckte inte den brusade nämnvärt, inte mer än en vanlig adapter i alla fall.
Medlem i PB50+
- aacee
- Medlem+
Vår gitarrist körde HB PP.
Två stycken "brann" oprovocerat upp innan han fick en tredje som fungerade. Den såldes snabbt...
... men fungerade dock utmärkt under den korta tiden han hade den.
Jag kör numer också problemfritt med 1Spot och Daisy Chain.
Två stycken "brann" oprovocerat upp innan han fick en tredje som fungerade. Den såldes snabbt...
... men fungerade dock utmärkt under den korta tiden han hade den.
Jag kör numer också problemfritt med 1Spot och Daisy Chain.
- Lejnoss
- Medlem
HB powerplant Junior har isolerade utgångar och funkar fint! Klon av t-rex. Den stora powerplant ska vara kass dock har jag hört..
- kmo
- Medlem++
Jag har haft den stora och den är enligt mig kass. Funkar den för andra så är det ju kalas.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- Per
- Medlem++
Jag har en HB BEQ-1, som jag tycker gör sitt jobb billigt och utan att väsnas. Den har egentligen endast två alternativa uppgifter, (så det är det enda jag kan uttala mig om):
1. Om jag vill "mulla till" ljudet med lite mer sub men utan störande rumble på någon låt.
2. Om jag hamnar på en "trälådescen", med resonans som grötar till allting, brukar jag ställa lådorna på ishockeypuckar, vilket tar bort bas. Detta kompenseras då med paddan, varpå ljudet blir renare.
Permanenta inställningar för detta är 80 Hz nästan halvvägs upp, 100 Hz lite ner, 400 Hz en aning ner, resten rakt. Den har förmodligen fastnat i det läget.
1. Om jag vill "mulla till" ljudet med lite mer sub men utan störande rumble på någon låt.
2. Om jag hamnar på en "trälådescen", med resonans som grötar till allting, brukar jag ställa lådorna på ishockeypuckar, vilket tar bort bas. Detta kompenseras då med paddan, varpå ljudet blir renare.
Permanenta inställningar för detta är 80 Hz nästan halvvägs upp, 100 Hz lite ner, 400 Hz en aning ner, resten rakt. Den har förmodligen fastnat i det läget.

Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
-
- Medlem
Jag har en HB powersupply och den funkar fint, brusar något men inte nämnvärt!