Har en så länge bara bara provat i sovrummet.
Gillar delay och kan se det användbart, men reverb...kom igen, hur gör ni?
Övertyga mig, kom med exempel, stöd, vad som helst.
Delay och reverbträsket
- mikkejohansson
- Medlem++
Re: Delay och reverbträsket
Jag har två applikatoner:
Ett "ploppigt" fjäderreverb som kanske känns mer än låtar men är kalas till flats och palm mute. Tänk Zelmani-plattorna
Det andra är ett större ambiebt reverb, lite som en "pad" som brer ut sig i bakgrunden.
Hade jag haft en Blue Sky/Big Sky hade jag förmodligen gåt bananas på "shimmer"-sounden....
Ett "ploppigt" fjäderreverb som kanske känns mer än låtar men är kalas till flats och palm mute. Tänk Zelmani-plattorna
Det andra är ett större ambiebt reverb, lite som en "pad" som brer ut sig i bakgrunden.
Hade jag haft en Blue Sky/Big Sky hade jag förmodligen gåt bananas på "shimmer"-sounden....
Fender - Pedaler - GK - TKS
- raydee
- Medlem
Det är det här jag är rädd för, först Timeline, och sen Big Sky.
- mikkejohansson
- Medlem++
...i så fall: testa INGET av Strymon-delayerna. Högst beroendeframkallande [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Fender - Pedaler - GK - TKS
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Hade tidigare försökt fixa med reverb men det blev aldrig speciellt bra. Jag skippade reverb när jag hörde kort delay + lätt chorus. Blev lite beroendeframkallande för mig. Hittade EHX Memory Toy som ger mig det i en enda pedal. Dvs. delay + modulerad delaysvans som blir det jag faktiskt ville ha.
- Johanivansson
- Medlem+
Man måste nästan spela med plektrum för att det ska gå fram, tycker jag. Om man inte kör solokonserter =)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk