Jepp. Idag var första repningen med det nybildade coverbandet. Måste säga att av alla konstellationer man har lirat med så var den här inledningsrepningen den klart bästa någonsin. Stans bästa gitarrist, en trevlig och mångsidig sångare. Enda frågetecknet just nu är trummisen, som inte lirat på flera år. Men har kom rätt snabbt in i det kändes det som.
Nästa lördag har vi första giget. Ett rätt roligt sådant. En krog här i stan ska ha guitar hero-kväll där folk kommer att battla hela kvällen. Eller nästan hela. Mitt i kommer vi och ska visa alla "musikerwannabes" var skåpet ska stå. Tanken är att vi ska lira tio-femton låtar från spelen. Ser fram emot det!
edit: stavning
Senast redigerad av Hellish den sön 03 feb 2008, 00:51, redigerad totalt 1 gånger.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
the_great_alfonzo skrev:Vilka låtar? John the fisherman ! Jordan! O.s.v!
Du tänkte vilka låtar vi ska köra på guitar herogrejen? Ska väl spika dem idag. Monkey wrench och ett par till satte vi igår i alla fall. Kan bli en rhcplåt också, länge sen man slapade nu... =P
the_great_alfonzo skrev:Vilka låtar? John the fisherman ! Jordan! O.s.v!
Du tänkte vilka låtar vi ska köra på guitar herogrejen? Ska väl spika dem idag. Monkey wrench och ett par till satte vi igår i alla fall. Kan bli en rhcplåt också, länge sen man slapade nu... =P
jävlar vad jag hatar dom låtarna nu. har varit i det riktiga danmark (den lede fi) i några dagar och på det första stället bandet jag köra spelade på hade en stor allmän loge till banden. där inne rullade guitar hero oavbrutet och olika människor spelade. problemet var att dom hade bara låst upp typ 7 låtar så det blev rätt irriterande efter 4-5 timmar.
hosse skrev:
jävlar vad jag hatar dom låtarna nu. har varit i det riktiga danmark (den lede fi) i några dagar och på det första stället bandet jag köra spelade på hade en stor allmän loge till banden. där inne rullade guitar hero oavbrutet och olika människor spelade. problemet var att dom hade bara låst upp typ 7 låtar så det blev rätt irriterande efter 4-5 timmar.
Haha! Jag vet hur det är. Var på en inflyttningsfest där första guitar hero nöttes exakt hela kvällen och det var mest samma 5-6 låtar hela tiden också.
Själv spelar jag inte guitar hero. Har testat några gånger men inte riktigt fastnat för det, så rent allmänt less på det är jag inte.