Värdera gamla möbler? (skåp)

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Tjo.

Morsan och farsan ska sälja ett par gamla skåp och tänkte kolla om någon vet av någon som kan peka ett finger i rätt riktning när det gäller värde.

Den ena (högra) är fingermålad och det andra har blyinfattade fönster.

Bild

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Re: Värdera gamla möbler? (skåp)

Inlägg av TDHP »

Kolla med Bassmaniac, han är bra på sånt!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Har du ett ungefär tillverkningsår spontant 1900-1940 och ej tillverkade i Sverige. Klart charmiga Norge kanske Tyskland eller invandrade dito. Jag har inga tyngre belägg för mina antaganden mer än en gammal hunch då jag höll på med antikviteter på 80-talet från 1900-talet. Värde? det beror helt enkelt på sammanhang. Rätt affär på Södermalm, Vasastan ett par tusen, loppis i Spånga 300kr/st.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Shoeshine
Medlem

Inlägg av Shoeshine »

Kan kanske tänka mig att de är svenska ändå (åtminstone det högra)? Värdet på den här typen av möbler har rasat på sistone och (trots att de är rejäla och sannolikt ett gott hantverk) så är det nog summor som ovan tyvärr.
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

skåpet till vänster skulle man kunna datera till jugend, det är lite för sparsmakat i typiska jugendetaljer för att inbringa en högt pris, men som sagt allt är relativt i möbelbranschen.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Skriv svar