Dagens gig-rigg på Cruising-festen...

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Dagens gig-rigg på Cruising-festen...

Inlägg av Roger Hedin »

...blir D Lakin P-basen oätt in i Streamlinern och TKS H115-lådorna. Mer Elvis blir det inte...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Re: Dagens gig-rigg på Cruising-festen...

Inlägg av GandhiMK2 »

Varför?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Och hur?
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

basmartin skrev:Och hur?
Hur det inte blir mer Elvis? 16/8 1977! Säger det dej något? Förstoppning?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Hörnini!

Elvis lever. :nickar:

Han sågs bl a på en spårvagn i Göteborg häromåret.

Så är det.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

AlbinH skrev:Hörnini!

Elvis lever. :nickar:

Han sågs bl a på en spårvagn i Göteborg häromåret.

Så är det.
Då är frågan varför det inte blir mer Elvis än Lakin basen??
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Inlägg av Roger Hedin »

Allt är ju en fråga om yttersta subjektivitet. Det är lätt att få till det soundet som matchar "Las Vegas-eran" med den setupen. En bra P-bas, och D. Lakin-basen är en riktigt bra sådan, med en stärkare som svarar på anslag och dynamik är guld värt. Om jag nu skulle vara lite seriös.

Vad gäller Elvis lever så är den säkert både förstorad och skrumpen om den nu skulle ses på en spårvagn i Jöttlaborg... :shock:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar