Sånt SJUKT drag på PB!!!!!
- Daionsavage
- Medlem++
Re: Sånt SJUKT drag på PB!!!!!
joooe Ente: Efter två år är du väl inte så överdrivet grön på PB???
"If I can't dance, it's not my revolution!"
-Emma Goldman
-Emma Goldman
- GandhiMK2
- Medlem++
Diskussion innebär inte nödvändigtvis gräl.
Att alla håller med varandra som små gullefnuttar är inte nödvändigtvis värst inspirerande...
Att alla håller med varandra som små gullefnuttar är inte nödvändigtvis värst inspirerande...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Daionsavage skrev:Jag är ju en av de där lättkränkta som drog... det började med att en homofob rasist härjade runt och en del tog hans yttrandefrihet i försvar, andra tyckte att han kunde städa upp sina värsta urkräkningar och en del tyckte att han fick väl skriva vad han ville bara han gick med på att vara virtuell slagpåse åt dem. Vi var banne mig fullständigt överens om att han hade fel, men vi grälade oss blå över hur det skulle hanteras. Till slut så skapades off topic+ där vi kunde prata politik. Då borde det ha varit lugnt, men ungefär i samma veva dök det upp en fyrkantig besserwisser som inledde med att angripa alla som har dyrare prylar än Gandhis bas och några andra snarstuckna typer med hög svansföring svalde betet och så var kriget igång....
Det var då jag slutade att logga in, det finns roliga gräl och så finns det tragiska gräl. Just då var det bara tragiskt alltihop. Jag hade lärt känna en hel del trevliga människor härinne, vi hade redan kontakt med varandra utanför PB, det fanns liksom ingen riktig anledning att häcka här längre.
Jag tycker att det är en positiv överraskning att PB finns kvar ö h t.
Så i ärlighetens namn, vill man gräla finns ju flashback. Vill man gräla med folk som inte är idioter kan man trolla sina polare som man vet att man är trygg med

Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- Daionsavage
- Medlem++
Eftersom tonen var absurt grälsjuk då så utgår jag från att det var vad folk ville ha....GandhiMK2 skrev:Diskussion innebär inte nödvändigtvis gräl.
"If I can't dance, it's not my revolution!"
-Emma Goldman
-Emma Goldman
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Jag har upplevt på en del internationella musikforum av olika slag att när man har lagt sit första inlägg eller topic så den första som svarar är en helt utbränd person helt utan impulskontroll. då tar man ett djupt andetag och väntar i några timmar så svarar mer nyanserade personer. Så det trollas rätt vilt även på musikerforum, men symptomen på forumutbrändhet verkar vara internationellt.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- Ente
- VIP medlem
Näe, inte överdrivetDaionsavage skrev:joooe Ente: Efter två år är du väl inte så överdrivet grön på PB???

- Ente
- VIP medlem
Så är det. . På alla typer av forum.. PB är i gott sällskap med motor/dator/bygg/mm/mm-forum. Många därute som lever ut sitt trista liv som internet-krigare...Eagle Hazze skrev:Jag har upplevt på en del internationella musikforum av olika slag att när man har lagt sit första inlägg eller topic så den första som svarar är en helt utbränd person helt utan impulskontroll. då tar man ett djupt andetag och väntar i några timmar så svarar mer nyanserade personer. Så det trollas rätt vilt även på musikerforum, men symptomen på forumutbrändhet verkar vara internationellt.

-
- Medlem
Ha ha, antar att det är jag som var den "fyrkantige besserwissern".Daionsavage skrev:Jag är ju en av de där lättkränkta som drog... det började med att en homofob rasist härjade runt och en del tog hans yttrandefrihet i försvar, andra tyckte att han kunde städa upp sina värsta urkräkningar och en del tyckte att han fick väl skriva vad han ville bara han gick med på att vara virtuell slagpåse åt dem. Vi var banne mig fullständigt överens om att han hade fel, men vi grälade oss blå över hur det skulle hanteras. Till slut så skapades off topic+ där vi kunde prata politik. Då borde det ha varit lugnt, men ungefär i samma veva dök det upp en fyrkantig besserwisser som inledde med att angripa alla som har dyrare prylar än Gandhis bas och några andra snarstuckna typer med hög svansföring svalde betet och så var kriget igång....
Det var då jag slutade att logga in, det finns roliga gräl och så finns det tragiska gräl. Just då var det bara tragiskt alltihop. Jag hade lärt känna en hel del trevliga människor härinne, vi hade redan kontakt med varandra utanför PB, det fanns liksom ingen riktig anledning att häcka här längre.
Jag tycker att det är en positiv överraskning att PB finns kvar ö h t.
Så i ärlighetens namn, vill man gräla finns ju flashback. Vill man gräla med folk som inte är idioter kan man trolla sina polare som man vet att man är trygg med
Kan nu i efterhand tycka att många av mina inlägg var onödiga och kan till
och med be om ursäkt för mitt provocerande sätt.
Då jag blev medlem här blev jag dock överraskad över hur stereotypa
majoriteten av de aktivaste medlemmarna var i sitt val av utrustning.
Dessutom tyckte jag det fanns en övergripande avsky gentemot tekniskt
skickiga basister, som jag själv gillar. Avsky Victor Wooten och lira enkom
P-bas och Ampeg, så passade man i den dåvarande Pb-mallen.
Då jag fortfarande inte hör någon större skillnad på en dyr eller billig P-bas
fattade jag inte vari förtrollningen låg.
Hur som helst så har jag i princip slutat posta i andra trådar än "köpes/säljes",
så lugnet lade sig lite iallafall.
Var det inte mig Daionsavage menade, så fick jag ändock vädra lite tankar.
Ha det i värmen

HPD Stingray, 3/4 plywood, 4/4 helträ. Markbass LM800, 2st Hartke HyDrive 410, Markbass210. Bygger Kandypickups.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jag är tämligen övertygad om att Daion menade en betydligt mer fyrkantig Messerschmitt än du, så du kan nog somna om på den punkten..

Medlem i PB50+
- blackparkas
- Medlem++++
PB vart trasigt i samband med att ett par stycken individer förstörde det som fanns.
Efter det har forumet inte varit sig likt.
Att skylla på sommaren håller inte.
PB har, som ghandi redan påpekat, varit ganska dött länge.
Är man borta en några timmar, eller en halv dag så är det knappt några nya inlägg längre.
Loggar du inte in på en dag så är det inte ens så man har 2 sidor nya inlägg...
Nä.
PB är inte vad det varit.
Klart man kommer hänga kvar, men det är inte alls lika roligt längre.
Information i all ära.
Men vill man veta nåt om Behringers nya baspedal så kan man ju alltid googla.
Bråket saknar jag inte, men däremot smågnabbet och det som gjorde att PB ibland kändes som en kväll med polarna på krogen..
Det har aldrig handlat om nån PB-mall där man måste ha samma åsikter, samma prylar...
Nu vet jag inte vem Cephalus är, men om denne var aktiv i bråken så borde han ju ha vetat att de mest aktiva på forumet alla hade ganska olika smak och olika arsenal...
Efter det har forumet inte varit sig likt.
Att skylla på sommaren håller inte.
PB har, som ghandi redan påpekat, varit ganska dött länge.
Är man borta en några timmar, eller en halv dag så är det knappt några nya inlägg längre.
Loggar du inte in på en dag så är det inte ens så man har 2 sidor nya inlägg...
Nä.
PB är inte vad det varit.
Klart man kommer hänga kvar, men det är inte alls lika roligt längre.
Information i all ära.
Men vill man veta nåt om Behringers nya baspedal så kan man ju alltid googla.
Bråket saknar jag inte, men däremot smågnabbet och det som gjorde att PB ibland kändes som en kväll med polarna på krogen..
Det har aldrig handlat om nån PB-mall där man måste ha samma åsikter, samma prylar...
Nu vet jag inte vem Cephalus är, men om denne var aktiv i bråken så borde han ju ha vetat att de mest aktiva på forumet alla hade ganska olika smak och olika arsenal...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- fieldflower
- Hedersmedlem
Men gnabba istf att klaga då..
Har ni t.ex. fått nån bandyhall i Bollnäs?
Jag är INTE full. än.

Jag är INTE full. än.
Medlem i PB50+
- GandhiMK2
- Medlem++
Tjaa,Parkas,VEM kan Cephalus vara?....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- blackparkas
- Medlem++++
Det verkar ju inte vara den jag trodde det är...
Och även om det skulle vara det så skulle det väl vara omöjligt? Eller?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- GandhiMK2
- Medlem++
Klart att Inti måste få vara här. Vi lever trots allt i en demokrati.blackparkas skrev:Det verkar ju inte vara den jag trodde det är...
On another note:Nu är det drag igen! Bara den här tråden har ju tripplat inläggen för hela PB den här veckan...
- Ente
- VIP medlem
GandhiMK2 skrev:On another note:Nu är det drag igen! Bara den här tråden har ju tripplat inläggen för hela PB den här veckan...

- kmo
- Medlem++
Ähh, stollen är borta. Nr två har det senaste året visat att han är den trevliga snubben han förmodligen är irl. Kunskap har han gått om iaf. Trådskaparen borde dela med sig mer av sina bassistiska kunskaper istället för att gnälla över att bas är ett så tråkigt instrument. ALLA borde ge och ta mer, för lite härj!!!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- blackparkas
- Medlem++++
Om stollen är borta vem är då Cleaphosaug?
- GandhiMK2
- Medlem++
Är bas ett tråkigt instrument??? Det tycker jag verkligen inte. När det används till det det passar bäst till sår är det ju grymt!kmo skrev:Ähh, stollen är borta. Nr två har det senaste året visat att han är den trevliga snubben han förmodligen är irl. Kunskap har han gått om iaf. Trådskaparen borde dela med sig mer av sina bassistiska kunskaper istället för att gnälla över att bas är ett så tråkigt instrument. ALLA borde ge och ta mer, för lite härj!!!
När man anvönder det som om man önskar att det var ett ANNAT instrument så blir det superuselt...
- Grafen
- Hedersmedlem
Jag tror du kan vara heeelt lugn faktiskt!Cephalus skrev:Var det inte mig Daionsavage menade, så fick jag ändock vädra lite tankar.
Ha det i värmen

Stallet är hendekagonalt.
- kmo
- Medlem++
Allt beroende på situation? Skillnad på att lägga klaviaturbas på dina prods och att lira i en lirande powertrioGandhiMK2 skrev:Är bas ett tråkigt instrument??? Det tycker jag verkligen inte. När det används till det det passar bäst till sår är det ju grymt!kmo skrev:Ähh, stollen är borta. Nr två har det senaste året visat att han är den trevliga snubben han förmodligen är irl. Kunskap har han gått om iaf. Trådskaparen borde dela med sig mer av sina bassistiska kunskaper istället för att gnälla över att bas är ett så tråkigt instrument. ALLA borde ge och ta mer, för lite härj!!!
När man använder det som om man önskar att det var ett ANNAT instrument så blir det superuselt...

Sen förstår jag hur du tänker, OCH du är en grym jävel på att lira. Men hugg lite nu, forat behöver lite gooo!!!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- fieldflower
- Hedersmedlem
NU är jag full. Lite smådragen iaf...fieldflower skrev:Men gnabba istf att klaga då..
Jag är INTE full. än.
Men jag har ingen dremel.
Medlem i PB50+
- kmo
- Medlem++
Man kan inte bygga bandyhall med Dremel, eller??
- fieldflower
- Hedersmedlem
Efter tillräckligt mycket att dricka kan man åtminstone försöka.kmo skrev:Man kan inte bygga bandyhall med Dremel, eller??

Medlem i PB50+
- eeakga
- VIP medlem
Man kan väl framförallt modda en bandyhall med Dremel efter tillräckligt mycket att dricka.
- GandhiMK2
- Medlem++
Jag förstår inte.. Undrar du om det är skillnad på att lägga synthbas eller spela i en powertrio?kmo skrev:Allt beroende på situation? Skillnad på att lägga klaviaturbas på dina prods och att lira i en lirande powertrioGandhiMK2 skrev:Är bas ett tråkigt instrument??? Det tycker jag verkligen inte. När det används till det det passar bäst till sår är det ju grymt!kmo skrev:Ähh, stollen är borta. Nr två har det senaste året visat att han är den trevliga snubben han förmodligen är irl. Kunskap har han gått om iaf. Trådskaparen borde dela med sig mer av sina bassistiska kunskaper istället för att gnälla över att bas är ett så tråkigt instrument. ALLA borde ge och ta mer, för lite härj!!!
När man använder det som om man önskar att det var ett ANNAT instrument så blir det superuselt...![]()
Sen förstår jag hur du tänker, OCH du är en grym jävel på att lira. Men hugg lite nu, forat behöver lite gooo!!!
Hönger inte med. Vad vill du att jag ska göra? :-0