kmo skrev:Ähh, stollen är borta. Nr två har det senaste året visat att han är den trevliga snubben han förmodligen är irl. Kunskap har han gått om iaf. Trådskaparen borde dela med sig mer av sina bassistiska kunskaper istället för att gnälla över att bas är ett så tråkigt instrument. ALLA borde ge och ta mer, för lite härj!!!
Är bas ett tråkigt instrument??? Det tycker jag verkligen inte. När det används till det det passar bäst till sår är det ju grymt!
När man använder det som om man önskar att det var ett ANNAT instrument så blir det superuselt...
Allt beroende på situation? Skillnad på att lägga klaviaturbas på dina prods och att lira i en lirande powertrio
Sen förstår jag hur du tänker, OCH du är en grym jävel på att lira. Men hugg lite nu, forat behöver lite gooo!!!
Jag förstår inte.. Undrar du om det är skillnad på att lägga synthbas eller spela i en powertrio?
Hönger inte med. Vad vill du att jag ska göra? :-0
Lira lite syntbas och lägg lite otrevliga räkor så det blir lite fart på forumet
kmo skrev:Ähh, stollen är borta. Nr två har det senaste året visat att han är den trevliga snubben han förmodligen är irl. Kunskap har han gått om iaf. Trådskaparen borde dela med sig mer av sina bassistiska kunskaper istället för att gnälla över att bas är ett så tråkigt instrument. ALLA borde ge och ta mer, för lite härj!!!
Är bas ett tråkigt instrument??? Det tycker jag verkligen inte. När det används till det det passar bäst till sår är det ju grymt!
När man använder det som om man önskar att det var ett ANNAT instrument så blir det superuselt...
Allt beroende på situation? Skillnad på att lägga klaviaturbas på dina prods och att lira i en lirande powertrio
Sen förstår jag hur du tänker, OCH du är en grym jävel på att lira. Men hugg lite nu, forat behöver lite gooo!!!
Jag förstår inte.. Undrar du om det är skillnad på att lägga synthbas eller spela i en powertrio?
Lira lite syntbas och lägg lite otrevliga räkor så det blir lite fart på forumet
Finns det en ljud-del av PB?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Daionsavage skrev:Jag är ju en av de där lättkränkta som drog... det började med att en homofob rasist härjade runt och en del tog hans yttrandefrihet i försvar, andra tyckte att han kunde städa upp sina värsta urkräkningar och en del tyckte att han fick väl skriva vad han ville bara han gick med på att vara virtuell slagpåse åt dem. Vi var banne mig fullständigt överens om att han hade fel, men vi grälade oss blå över hur det skulle hanteras. Till slut så skapades off topic+ där vi kunde prata politik. Då borde det ha varit lugnt, men ungefär i samma veva dök det upp en fyrkantig besserwisser som inledde med att angripa alla som har dyrare prylar än Gandhis bas och några andra snarstuckna typer med hög svansföring svalde betet och så var kriget igång....
Det var då jag slutade att logga in, det finns roliga gräl och så finns det tragiska gräl. Just då var det bara tragiskt alltihop. Jag hade lärt känna en hel del trevliga människor härinne, vi hade redan kontakt med varandra utanför PB, det fanns liksom ingen riktig anledning att häcka här längre.
Jag tycker att det är en positiv överraskning att PB finns kvar ö h t.
Så i ärlighetens namn, vill man gräla finns ju flashback. Vill man gräla med folk som inte är idioter kan man trolla sina polare som man vet att man är trygg med
Ha ha, antar att det är jag som var den "fyrkantige besserwissern".
Kan nu i efterhand tycka att många av mina inlägg var onödiga och kan till
och med be om ursäkt för mitt provocerande sätt.
Då jag blev medlem här blev jag dock överraskad över hur stereotypa
majoriteten av de aktivaste medlemmarna var i sitt val av utrustning.
Dessutom tyckte jag det fanns en övergripande avsky gentemot tekniskt
skickiga basister, som jag själv gillar. Avsky Victor Wooten och lira enkom
P-bas och Ampeg, så passade man i den dåvarande Pb-mallen.
Då jag fortfarande inte hör någon större skillnad på en dyr eller billig P-bas
fattade jag inte vari förtrollningen låg.
Hur som helst så har jag i princip slutat posta i andra trådar än "köpes/säljes",
så lugnet lade sig lite iallafall.
Var det inte mig Daionsavage menade, så fick jag ändock vädra lite tankar.
Ha det i värmen
Om det var under namnet Cephalus så var jag borta redan då...
blackparkas skrev:Att skylla på sommaren håller inte.
PB har, som ghandi redan påpekat, varit ganska dött länge.
Tror att folk generellt faktiskt mer håller sig till Facebook nu för tiden. Basforum i Sverige har fått mer konkurrens av många andra utländska forum och andra sociala medier i stort. Kan lite kort konstatera att samtliga tre basforum går på sparlåga men PB är fortfarande det forumet som inte är stendött.....
Jag vet inte vilken medelålder PB har men jag har en känsla av att det är mer över 40 än under. I varje fall på de som är aktiva i denna tråd. Det är klassisk psykologi att man upplever tydligare vid en viss ålder att t. ex ett forum eller en klubb slutar att utvecklas. Man utgår då från sig själv snarare än forumet eller föreningen. Man glömmer då bort att det konmer nya medlemmar, kanske nybörjare som vill få råd eller liknande. Att bara be dem söka i gamla trådar, då dör väl forumet då man inte märker någon aktivitet alls. Troligtvis så tröttnar man nog snabbt. Ett forum bygger på att personer diskuterar. Annars så kan mab sätta upp en ftp server med svar . Långsamt så förändras alla forum, det är oundvikligt även om i stora drag instrumenten inte förändras.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Eagle Hazze skrev:Jag vet inte vilken medelålder PB har men jag har en känsla av att det är mer över 40 än under. I varje fall på de som är aktiva i denna tråd. Det är klassisk psykologi att man upplever tydligare vid en viss ålder att t. ex ett forum eller en klubb slutar att utvecklas. Man utgår då från sig själv snarare än forumet eller föreningen. Man glömmer då bort att det konmer nya medlemmar, kanske nybörjare som vill få råd eller liknande. Att bara be dem söka i gamla trådar, då dör väl forumet då man inte märker någon aktivitet alls. Troligtvis så tröttnar man nog snabbt. Ett forum bygger på att personer diskuterar. Annars så kan mab sätta upp en ftp server med svar . Långsamt så förändras alla forum, det är oundvikligt även om i stora drag instrumenten inte förändras.
Och av godo...
Det är skitkul att se alla nya medlemmar ställa alla frågorna man ju faktiskt kan svara på vid det här laget.
Och lugnt och skönt är det, så de har tydligen bättre netiquette än vi gamla stötar hade då vi började.