Valek skrev:Jag har min Warick stämd i C# (d.v.s 1,5 heltoner)
@ Axman : Nauseants nya basist är en klåpare. den förre var en gud !
Kan du inte ens stava namnet på din egna bas talar det mest till min fördel i alla fall gubben
HA ! du har helt klar manipulerat "quoten" jag skulle aldrig stavva fel
men för att inge illusionen av att återgå till topic så skulle jag kunna be dig mäta tjockleken på dina strängar.
Gear : Warwick Corvette $$, MAG 300. MAG 115T, Tortexplektrum och rödvin. Summan av kardemunnan = har du schysta grejer blir du bra per automatik.
Provade för skojs skull att dra ner min b-sträng till F# igår. SATAN! Lågt värre. Fast strängen var fortfarande spelbar faktiskt. Måste testa att stämma nån bas med warwicks dark lord-set. F#BEA
Själv är jag en smula konservativ, har t ex inte förstått tjusningen med modern metall med strupgrymtande sångare och har personligen inget som helst behov av att stämma ner. Min gitarrist kör en del öppna stämningar, dadgad osv, men inga nerstämningar, vi är för gamla för det
Jag kör standardstämning på alla basar med 40-100/125 alt 45-105/130-strängar beroende på bas, steels på de bandade och nickels på den bandlösa och trivs bra med det.
Valek skrev:Jag har min Warick stämd i C# (d.v.s 1,5 heltoner)
@ Axman : Nauseants nya basist är en klåpare. den förre var en gud !
Kan du inte ens stava namnet på din egna bas talar det mest till min fördel i alla fall gubben
HA ! du har helt klar manipulerat "quoten" jag skulle aldrig stavva fel
men för att inge illusionen av att återgå till topic så skulle jag kunna be dig mäta tjockleken på dina strängar.
Aldrig stavva fel?
pellegubben, jag har ingen aning om hur tjocka dom är eller var jag ska hitta mätinstrument för att mäta dom! ska ändå köpa nya så snart min ekonomi tillåter.
vad tror alla basfantomer här om att köpa ett 5strängat set och stämma upp ett halvt tonsteg?
Maruszczyk Jazz, HPD Jazz
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
Axman skrev: Valek är Jaco Pastorius reinkarnerad och dessutom en underbar människa.
i egenskap av själutnämnd basguru och instrumentreparatör par excellence så föreslår jag att du använder väldigt tunna strängar i så fall.
Släpa med dig Aria-vraket till jobbet så ska vi nog mäta !
Gear : Warwick Corvette $$, MAG 300. MAG 115T, Tortexplektrum och rödvin. Summan av kardemunnan = har du schysta grejer blir du bra per automatik.