Började spela bas förra året, som 50-åring (har dock lyssnat på musik hela livet ) Musikaliskt sett är jag ganska fast i det sena 60-talet och 70-talet med lite modernare metal som krydda. Felix Pappalardi är förebilden framför alla andra. Har inga andra ambitioner än att kunna spela mina favoritlåtar. Lite Cream, Mountain, BTO, Rainbow och Thin Lizzy har det blivit så här långt.
Grattis till ditt vägval i livet (basspelandet) och himlans förträfflig förebild.. Själv är jag en 63-årig återfallare. Gjorde en liten paus i 40 år bara. Välkommen! !!!
Det kan nog ligga en del i det där med självförverkligandet vid 50. Spelade lite trummor i tonåren och hade nog ganska lätt för det egentligen men saknade tålamod totalt, gick det inte att lära sig något nytt på fem minuter kände man sig värdelös och tappade suget totalt. Nu däremot, är tålamodet oändligt och målen är klara, spelar ingen roll om det tar fem minuter eller fem veckor, låten ska spelas, not för not, från början till slut.
Seriöst menar jag att du har rätt inställning att oavsett åldersringar rock-a-loss. Vet du ibland tror jag det blir bättre musik av det hela, å man är liksom mindre "stage denyed" efter ett visst mognande. Med detta menar jag att det viktigaste är inte att stå på scen å göra frivolter (+bas) om man nu inte är circus artist. Utan det handlar om att spela med det som håller Oss vid liv.. LIVET!!
Som gubbe blir pressen defintivt mindre, jag vet att jag kan lära mig det jag vill (inom rimliga gränser, någon ny Jonas Hellborg blir det ju inte) och tar det emot idag, så fortsätter jag imorgon.
..blev intresserad av att se bättre bild på dina basar - om det är dina basar Eagle Hazze?
/BasBert
PS Hej-hej m.... populär öronätare för nåra år sen, vilken?
Hej jag har inte hittat vettiga bilder än, men jag ska rota på hårddiskarna i studion i morgon.
Men jag kan beskriva så länge vad som är på bilden.
Från vänster: En Tokai Jazzbas runt 82-84 avbandad, funderar på att återställa den.
Mitten: En Lestrangen Warbacker, en Rick kopia byggd av Lestrange här på forumet. Otrolig output, asskön hals. Den är nu igen hos Lestrange och får ett rick huvud. Den kommer bli förstabasen. Till höger: En Yamaha BB S400 som är modifierad av Lestrange med en J-mick.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Eagle Hazze skrev:
Mitten: En Lestrangen Warbacker, en Rick kopia byggd av Lestrange här på forumet. Otrolig output, asskön hals. Den är nu igen hos Lestrange och får ett rick huvud. Den kommer bli förstabasen
Eagle Hazze skrev:
Mitten: En Lestrangen Warbacker, en Rick kopia byggd av Lestrange här på forumet. Otrolig output, asskön hals. Den är nu igen hos Lestrange och får ett rick huvud. Den kommer bli förstabasen
Kan de vara denna månne?
ti-hi
/BasBert
Jodå det stämmer
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100