Lite olika men OFTAST en Radial X-amp.Growingart skrev:Vad använder ni när ni reampar?
Lineboxar och bas....
- Jan Hellman
- VIP medlem
Re: Lineboxar och bas....
-
- Medlem
Hej!
Står i begrepp att uppdatera min di-lösning (består idag av en Hartke VLX) till en Neve RNDI. Någon som testat denna och kan säga något om den, främst vad gäller inspelning av bas that is!
Vänligen,
Wilhelm
Står i begrepp att uppdatera min di-lösning (består idag av en Hartke VLX) till en Neve RNDI. Någon som testat denna och kan säga något om den, främst vad gäller inspelning av bas that is!
Vänligen,
Wilhelm
- Jan Hellman
- VIP medlem
Inte testat men det skulle förvåna mig gravt om den är dålig. Tänker testa den själv så fort jag får tillfälle. Har några Neve prylar och dom är snuskigt bra till bas.Haydn skrev:Hej!
Vänligen,
Wilhelm
- strummer
- VIP medlem
"The RNDI can handle the full amplified output of a 1000W amp, so you can confidently drive the output stages of any amp less than 1000W to get your desired tone."Jan Hellman skrev:Inte testat men det skulle förvåna mig gravt om den är dålig. Tänker testa den själv så fort jag får tillfälle. Har några Neve prylar och dom är snuskigt bra till bas.Haydn skrev:Hej!
Vänligen,
Wilhelm
Bara denna mening gör det hela ruggigt intressant tycker jag, och 3000 kr känns ju bekvämt:-)
Kompressor, det är livet!
-
- Medlem
Hej!
För att följa upp så kan jag meddela att RNDI är riktigt bra! Basen låter "trä" och fylligt, organiskt kanske man kan säga?! Jag kör den även till gitarr: rörtopp-dummyload-RNDI-pre-ljudkort-daw(cabsim typ twonotes etc.) låter mycket bättre än om jag försöker micka själv, även om jag gärna hade velat kunna säga att jag mickar upp rörhäckar i källaren!
Trevlig helg!
/Wilhelm
För att följa upp så kan jag meddela att RNDI är riktigt bra! Basen låter "trä" och fylligt, organiskt kanske man kan säga?! Jag kör den även till gitarr: rörtopp-dummyload-RNDI-pre-ljudkort-daw(cabsim typ twonotes etc.) låter mycket bättre än om jag försöker micka själv, även om jag gärna hade velat kunna säga att jag mickar upp rörhäckar i källaren!
Trevlig helg!
/Wilhelm
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Wow! Den verkar ju grym!Haydn skrev:Hej!
Trevlig helg!
/Wilhelm
Radial har släppt en liknande, JDX. Prisvärd, kanske inte når upp till samma kvalitet som RNDI, men nästan.
http://youtu.be/_OQ4zYxMXNE" onclick="window.open(this.href);return false;
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- maxend00d
- Medlem+
Även jag kan slå ett slag för RNDI om man vill ha en smidig och bra DI som inte färgar nämnvärt. Nu behöver jag bara en REDDI att komplettera med, för ett mer färgat ljud!
-
- Nykomling
Ursäkta nybörjarfrågan, men vad är fördelen med att ha en (transparent) linebox gentemot att plugga in rakt in i ljudkortet egentligen?
-
- Medlem
olov_d@hotmail.com skrev:Ursäkta nybörjarfrågan, men vad är fördelen med att ha en (transparent) linebox gentemot att plugga in rakt in i ljudkortet egentligen?
Jag är också nyfiken på detta!

- Roger Hedin
- Medlem++
Jag har min U5 till försäljning...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- Elfström
- VIP medlem
Roger Hedin skrev:Jag har min U5 till försäljning...

Shut up and play yer guitar!
- Roger Hedin
- Medlem++
Inte av anledningen att den inte skulle vara bra, bara därför att den är dubbelt så stor som de flesta av mina förstärkare, vilka dessutom har helt förträffliga inbyggda DI. Att jag sen har tre små preampar med DI spelar också in: en Basswitch, en Fishman Platinum Pro EQ och en Darkglass B7K...Elfström skrev:Roger Hedin skrev:Jag har min U5 till försäljning...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- Medlem++
Den här är ju fantastiskt fin, eller de här, för det är en stereobox...

Det finns en del goda omdömen om den på nätet...

Det finns en del goda omdömen om den på nätet...
- Roger Hedin
- Roger Hedin