Bassettuppare nära Ö-vik?
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Hejsan
Är det någon som har ett bra tips på vem man kan vända sig till nära Ö-vik om man vill ha hjälp att göra en setup på sin kontra? Jag skulle nog vilja ha hjälp med sadelfilning (låg och lättspelad stränghöjd är målet) samt ev. (läs: förmodligen) justering av greppbrädans sk. "relief".
Jag har ett tips sen förut men har inte hunnit kontakta mannen i fråga ännu.
/MrBaloo
Är det någon som har ett bra tips på vem man kan vända sig till nära Ö-vik om man vill ha hjälp att göra en setup på sin kontra? Jag skulle nog vilja ha hjälp med sadelfilning (låg och lättspelad stränghöjd är målet) samt ev. (läs: förmodligen) justering av greppbrädans sk. "relief".
Jag har ett tips sen förut men har inte hunnit kontakta mannen i fråga ännu.
/MrBaloo
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Re: Bassettuppare nära Ö-vik?
Den enda jag känner till är Nicklas i Umeå.
http://www.nberglund.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Tack för tipset. Spana in vilka coola bass extenders han gör! Precis som Kubicki har för sin Exfactor men i flera steg.Nick skrev:Den enda jag känner till är Nicklas i Umeå.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Varenda gång läser jag Bassettuppfödare och tänker men den där borde väl vara i OT". 

Medlem i PB50+
- TDHP
- Forumvärd
Samma här!fieldflower skrev:Varenda gång läser jag Bassettuppfödare och tänker men den där borde väl vara i OT".

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- B-Å Åhs
- Medlem++
Inte bara ni
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
- Nyasu
- Medlem+
- Kontakt:
Nej, jag är högerkristen.
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Inga fler tips inom Ö-viks närregion?
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Borde inte grabbsen på Östmans ha lite know how om det?
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Jo jag har fått tips om en man här i stan. Men de flesta säger att han har så mycket att göra så jag vågar inte fråga honom.
Men jag funderar på att göra en förfrågan till Niclas i Umeå. Så att jag åtminstone får en prisindikation på jobbet.
Men jag funderar på att göra en förfrågan till Niclas i Umeå. Så att jag åtminstone får en prisindikation på jobbet.
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Har slängt iväg en fråga för snart en vecka sedan. Inte ett ljud har jag hört med prisförslag. Trist!mrbaloo skrev:Jo jag har fått tips om en man här i stan. Men de flesta säger att han har så mycket att göra så jag vågar inte fråga honom.
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Verkar inte alls gå att få tag på mannen via mail. Kanske måste ta till det omoderna sättet att ringa till honom. Eller hitta någon annan kunnig
-
- Medlem+
Niklas är jätteduktig som hjälpt mig en hel del med mina basar. Säkrast är nog att försöka ringa eller gå in i butiken när han har öppet.
- mikkejohansson
- Medlem++
Niklas gjorde en omsättning av halsen på min bas för typ 10-12 år sen. Kanonjobb. Men billigt var det ju inte [WINKING FACE].
Fender - Pedaler - GK - TKS
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Aha, men vart går gränsen för vad som är billigt, halvdyrt, dyrt och omänskigt överpris? Är det så att jag måste ställa det i relation till vad min bas kostade? I så fall hamnar säkert prisnivå någonstans på den övre skalan. Å andra sidan har jag väl i så fall råd med att få den justerad. Hmm, undrar hur jag skall fundera i detta läget?mikkejohansson skrev:Niklas gjorde en omsättning av halsen på min bas för typ 10-12 år sen. Kanonjobb. Men billigt var det ju inte [WINKING FACE].
- mikkejohansson
- Medlem++
En reparation/setup blir ju sällan billigare för att basen var billig, snarare tvärtom 
Med tanke på att många av Niklas kunder (gissar på folk från Operan t ex) har instrument i 100k+ (++ kanske) klassen så är han kanske bra i pris....men för en annan så

Med tanke på att många av Niklas kunder (gissar på folk från Operan t ex) har instrument i 100k+ (++ kanske) klassen så är han kanske bra i pris....men för en annan så

Fender - Pedaler - GK - TKS
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Hmm, min bas var 3k+-klassen då jag köpte den för halva priset.
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Förresten tycker jag alltid att det är lite dåligt när man kontaktar firmor och de inte svarar. Oavsett om jag skickar epost eller annat kontaktsätt. Kanske ses jag som en löjlig potentiell kund och är då inte värd att svara.
Däremot har jag kontaktat leverantörer i mitt jobb där jag tyckte mig behöva en rätt så stor mängd av säljarens varor. Men de svarade i alla fall snällt och hövligt att de inte sålde så "små" mängder som vårt företag behövde. Det fick i alla fall mig att känna mig värd att lyssna på även om vi var för liten potentiell kund.
Däremot har jag kontaktat leverantörer i mitt jobb där jag tyckte mig behöva en rätt så stor mängd av säljarens varor. Men de svarade i alla fall snällt och hövligt att de inte sålde så "små" mängder som vårt företag behövde. Det fick i alla fall mig att känna mig värd att lyssna på även om vi var för liten potentiell kund.
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Fick i alla fall svar av Berglund idag. Han verkade inte speciellt intresserad av att hjälpa mig att justera min bas. Kunde heller inte (eller ville inte) ge något prisförslag. Ok, då vet jag det i alla fall. Får leta vidare...
/MrBaloo
/MrBaloo
- Daionsavage
- Medlem++
Trist.
Ajfån med tapas...
Ajfån med tapas...
"If I can't dance, it's not my revolution!"
-Emma Goldman
-Emma Goldman
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Det är lika bra jag tar med mig basen på öviksträffen så att alla ni proffs får döma ut basen på riktigt.Daionsavage skrev:Trist.
Ajfån med tapas...
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Nu har jag faktiskt haft kontakt med Stråkstudion. Han kunde gärna justera min bas om jag bara ville ta mig till Gävle. Så hjälp finns bara man vill! 
Sen har jag (idag) pratat med en man i yttersta närområdet som skulle ta sig an min bas redan i morgon. Fantastiskt! Jag är spänd av förväntan.
/MrBaloo

Sen har jag (idag) pratat med en man i yttersta närområdet som skulle ta sig an min bas redan i morgon. Fantastiskt! Jag är spänd av förväntan.
/MrBaloo
-
- Medlem
De gävlebor jag känner har avrått mig från att använda stråkstudion i Gävle.
Kan rekommendera Astrids fiolverkstad i Östersund. Mycket kompetent och trevlig. finns på http://fiolverkstad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan rekommendera Astrids fiolverkstad i Östersund. Mycket kompetent och trevlig. finns på http://fiolverkstad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nykomling
Nu blir jag nyfiken, vad ligger bakom detta?Grooveyard skrev:De gävlebor jag känner har avrått mig från att använda stråkstudion i Gävle.
Jag har själv köpt min bas och fått den servad en gång hos Michael (Stråkstudion) och han gjorde ett gott intryck. Dock är jag fortfarande en rookie på området så han kan lura mig vart han vill.