Ersätta G50 trådlöst?
- blackparkas
- Medlem++++
Ersätta G50 trådlöst?
Tjo.
Börjar fundera på att byta ut mitt G50.
Det är enbart av principiella skäl som jag funderar på det då Yamaha köpt upp Line6 och som det verkar även tagit över distributionen av Line6 i Sverige.
Eftersom Yamaha är knöliga att ha att göra med för en liten skitbutik som min så tänkte jag kolla på andra alternativ helt enkelt.
Gillar G50:n skarpt, men skulle t.ex. behöva en sändare till tänkte jag, vilket blev tji för tillfället...
Närmast till hands ligger nog Shures´Beta-prylar då den, liksom G50, har mottagaren för montering på pedalbord, vilket i princip är ett krav för tillfället.
http://www.shure.eu/products/wireless_s ... -pedal-set" onclick="window.open(this.href);return false;
Någon som äger/testat den ordentligt?
Funkar stämfunktionen bra och även på B-strängen?
Vad finns det egentligen för andra alternativ?
Har som sagt det här med att montera på pedalbord som ett näst intill krav...
Börjar fundera på att byta ut mitt G50.
Det är enbart av principiella skäl som jag funderar på det då Yamaha köpt upp Line6 och som det verkar även tagit över distributionen av Line6 i Sverige.
Eftersom Yamaha är knöliga att ha att göra med för en liten skitbutik som min så tänkte jag kolla på andra alternativ helt enkelt.
Gillar G50:n skarpt, men skulle t.ex. behöva en sändare till tänkte jag, vilket blev tji för tillfället...
Närmast till hands ligger nog Shures´Beta-prylar då den, liksom G50, har mottagaren för montering på pedalbord, vilket i princip är ett krav för tillfället.
http://www.shure.eu/products/wireless_s ... -pedal-set" onclick="window.open(this.href);return false;
Någon som äger/testat den ordentligt?
Funkar stämfunktionen bra och även på B-strängen?
Vad finns det egentligen för andra alternativ?
Har som sagt det här med att montera på pedalbord som ett näst intill krav...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Medlem+
Re: Ersätta G50 trådlöst?
Kolla på Sony också !
Använder ett av deras system har varigt pålitligt hittills .
Använder ett av deras system har varigt pålitligt hittills .
Fårfiol -98.
- Aslan
- Medlem++
Generellt brukar ju Sennheiser vara bra. Har dock inte testat.
Har G30 själv som funkat kalas.
Har G30 själv som funkat kalas.
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
- blackparkas
- Medlem++++
G50 funkar ju skitbra, skulle förstås gärna fortsätta använda det då jag dels gillar det (förutom när man ska "låsa knapparna" och måste trycka in båda knapparna för att göra detta...) och dels för att jag köpte det när det var relativt nytt och svindyrt jämfört med vad det kostat på senare tid.
Sony och Sennheiser...
Tror inte det är några alternativ för min del, vill försöka köpa via de kranar jag har på butiken.
Sedan har väl ingen av dem något trådlöst med mottagaren för montering på pedalbord?
Det är väl iofs kanske bara Shure och Line6 som har det..
Ingen som testat Beta-prylen?
Överväger även något rackmonterat för tillfället.
Tanken är i förlängningen att ha en rackmonterad topp om man ska ut på nån Europasväng och då kan man ju lika gärna köpa ett lite större för att få plats med rackmonterat trådlöst.
Lite tråkigt att bli tvungen att ha 2 kablar dock mellan pedalbord och stärk.
Fantastiskt smidigt att ha bara en...
Sony och Sennheiser...
Tror inte det är några alternativ för min del, vill försöka köpa via de kranar jag har på butiken.
Sedan har väl ingen av dem något trådlöst med mottagaren för montering på pedalbord?
Det är väl iofs kanske bara Shure och Line6 som har det..
Ingen som testat Beta-prylen?
Överväger även något rackmonterat för tillfället.
Tanken är i förlängningen att ha en rackmonterad topp om man ska ut på nån Europasväng och då kan man ju lika gärna köpa ett lite större för att få plats med rackmonterat trådlöst.
Lite tråkigt att bli tvungen att ha 2 kablar dock mellan pedalbord och stärk.
Fantastiskt smidigt att ha bara en...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
-
- Medlem+
Jag har kört Shure hela sommaren på ett femtontal festivaler, stora som små, och den har faktiskt varit helt fantastisk. Inte en enda drop-out!
Gillar att det är uppladdningsbart batterierpack som faktiskt håller väääääldigt länge! Inga problem att glömma ladda mellan tre festivaler typ och har man bara en kvart på sig att ladda så klarar man sig långt.
Stämmapparaten är snabb och stabil även på B-strängen, A i mitt fall, men jag har inte kollat den mot någon dyrare stämapparat. Tycker det har klingat bra gentemot de andra i bandet och då tycker jag det räcker för mig.
Känns som ett rejält pack i metall med en bra låsring för telesladden. Och pedalen i sig är absolut rejäl så det räcker till!
Hade ett G55 för test men där fick jag faktiskt drop-outs ganska ofta.
Hur som, hittills mycket nöjd med Shure!
Gillar att det är uppladdningsbart batterierpack som faktiskt håller väääääldigt länge! Inga problem att glömma ladda mellan tre festivaler typ och har man bara en kvart på sig att ladda så klarar man sig långt.
Stämmapparaten är snabb och stabil även på B-strängen, A i mitt fall, men jag har inte kollat den mot någon dyrare stämapparat. Tycker det har klingat bra gentemot de andra i bandet och då tycker jag det räcker för mig.
Känns som ett rejält pack i metall med en bra låsring för telesladden. Och pedalen i sig är absolut rejäl så det räcker till!
Hade ett G55 för test men där fick jag faktiskt drop-outs ganska ofta.
Hur som, hittills mycket nöjd med Shure!
- blackparkas
- Medlem++++
Hm... Uppladdningsbart batteri!?
Låter ju skitläskigt!
Antar att man även kan köra som vanligt med strömkabeln i hela tiden?
Vanlig 9v dc som till pedalerna eller behöver man ytterligare ett uttag?
Låter ju skitläskigt!
Antar att man även kan köra som vanligt med strömkabeln i hela tiden?
Vanlig 9v dc som till pedalerna eller behöver man ytterligare ett uttag?
-
- Medlem+
Sitter ett batteripack i sändaren som kan laddas med USB laddare direkt i sändaren.
Mottagaren går på 12V har jag för mig. Kan vara 9-12, lite osäker men kan kolla!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mottagaren går på 12V har jag för mig. Kan vara 9-12, lite osäker men kan kolla!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- Medlem+
Mottagaren går på 9-15V 250mA min och 400mA max.
- blackparkas
- Medlem++++
Aha, så sändaren är alltså "bara" uppladdningsbar?
Det kändes inte alls särskilt kul...
Iofs, funkar det för dig så lär det funka för mig, men just det här med att ha ett till moment...
Så enkelt att bara slänga ut de gamla batterierna och ha två extra i bakfickan.. Det har man ju lyckats fixa byte mellan 2 låtar utan att det knappt har märkts bland övriga bandmedlemmar...
Det kändes inte alls särskilt kul...
Iofs, funkar det för dig så lär det funka för mig, men just det här med att ha ett till moment...
Så enkelt att bara slänga ut de gamla batterierna och ha två extra i bakfickan.. Det har man ju lyckats fixa byte mellan 2 låtar utan att det knappt har märkts bland övriga bandmedlemmar...
-
- Medlem+
Var också lite tveksam först och tänkte köpa ett extra batteripack men det har verkligen aldrig behövts. Ladda i 15 min och du kan spela i 1,5 timme. Fulladdat är det upp till 16 timmars speltid.
Miljövänligare och skönt att slippa tänka på att ha fräscha batterier med sig. Har funkat klockrent hittills i alla fall.
Miljövänligare och skönt att slippa tänka på att ha fräscha batterier med sig. Har funkat klockrent hittills i alla fall.