Tips på boende i LA?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Tips på boende i LA?

Inlägg av blackparkas »

Drar förmodligen på NAMM som det ser ut i januari.

Tänkte bo någonstans i Anaheim första 3 nätterna när vi går på mässan och sedan ta ett hotell någon annan stans resten av tiden.

Så.
Tips mottages på någorlunda överkomliga hotell.

Dels i Anaheim men även i Hollywood-trakten.

Vi har väl inte bestämt oss riktigt än om vi ska bo 5-6 dagar i Hollywood eller om vi ska dela ytterligare och boka nåt hotell längs kusten typ Santa Monica men...
Kan hända att man känner för att dra till San Fransisco eller Vegas men vi siktar för tillfället på Hollywood. Typ.

Tips?

Fick ett tips från EBS-Ralf om Hotell Erwin i Santa Monica som verkar sjukt nice och överkomligt trots grymt läge.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Re: Tips på boende i LA?

Inlägg av Svensson »

Skanna av booking.com, har bott i Holywood till vettigt pris minns tyvärr inte hotellnamnet det var inte jättecentralt. Vi bodde några dagar i Long beach på Marriott, otroligt fint hotell till bra pris, dock är kanske inte Long Beach roligaste stället att bo på men iaf på rätt sida stan om man tänkt sig nån tripp till San diego. Eller en tripp till Chip Foose ;).
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Det är absolut trevligast att bo vid kusten, alltså Santa Monica, Venice eller Marina Del Rey. Hyr lägenhet på Airbnb.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

VIll inte hålla på och jiddra med att göra egen frukost.
Hotell med frulle är nog nästan ett krav således..

Att bo vid kusten är ju säkert trevligt, Santa Monica och Venice har vi funderat på men...
Samtidigt så är det så stort och låååångt överallt om man ändå tänkt hnga mycket i Hollywood och de centrala delarna.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:VIll inte hålla på och jiddra med att göra egen frukost.

Att bo vid kusten är ju säkert trevligt, Santa Monica och Venice har vi funderat på men...
Samtidigt så är det så stort och låååångt överallt om man ändå tänkt hnga mycket i Hollywood och de centrala delarna.
Ät frukost ute på café eller diner i så fall. Frukoststandarden på hotell i USA är ofta rätt usel om man inte kliver upp ett par pinnhål prismässigt. Frukost ute är prisvärt och finns överallt.

Och visst, det tar alltid en timme att ta sig någonstans i LA, så är det Hollywood du vill hänga i hela tiden (varför förstår jag inte!) så är det där i krokarna du ska bo.
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av bassace »

Har du sett hur en s k frukost kan se ut på ett budgethotell i USA?
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

https://www.airbnb.se/rooms/4997209?s=aW0p4qnu" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

bassace skrev:
Har du sett hur en s k frukost kan se ut på ett budgethotell i USA?
En lägenhet är inte ett budgethotell. :D

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Å inte vill vi städa heller!!

Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Jag har aldrig städat ett smack när jag hyrt på Airb'n'b. Man pröjsar städafgift.

Men lyssna inte på mig för allt i världen, bo på ett billigt skitmotell och ät donuts till frukost.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Som sagt, Marriott serverades frukosten av kypare, alltså inte buffé, minst sagt lyxigt hotell. Long beach ligger efter kusten och är fräscht och fint men givetvis inte lika kul som Venice beach etc. Men som sagt, fundera vad ni ska göra där och vilket område som är smartast, kan ta flera timamr att ta sig genom stan. Hollywod finns det bra hotell med riktigt frukost till vettiga priser men då är det ju inte jättecentralt men å andra sidan gissar jag att ni kommer att ha bil?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

bootsy skrev:Jag har aldrig städat ett smack när jag hyrt på Airb'n'b. Man pröjsar städafgift.

Men lyssna inte på mig för allt i världen, bo på ett billigt skitmotell och ät donuts till frukost.

Men.
Nu är du sådär stockholmsdumdryg.

De hotell jag kikat på kostar 1200 spänn mer än det i länken du skickade och ser rätt bra ut.
Bla ett som Rival Sons tipsade Ralf om.
2000 spänn natten direkt på beachen i Santa Monica.

Men det kan ju vara ett skithotell med donuts ändå...

Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:
bootsy skrev:Jag har aldrig städat ett smack när jag hyrt på Airb'n'b. Man pröjsar städafgift.

Men.
Nu är du sådär stockholmsdumdryg.

De hotell jag kikat på kostar 1200 spänn mer än det i länken du skickade och ser rätt bra ut.
Bla ett som Rival Sons tipsade Ralf om.
2000 spänn natten direkt på beachen i Santa Monica.

Men det kan ju vara ett skithotell med donuts ändå...
Men jag larvar ju mig bara! Det är klart att det finns hotell med grym frukost även i LA.

För mig och mina (och mitt resesällskaps) behov har Airb'n'b varit grymt, i synnerhet i USA. Man får ofta bättre och trevligare boende för samma peng som man bränner på ett OK hotell.
Till saken hör att jag hemskt gärna bor på riktigt bra hotell när tillfälle ges, men för de pengarna man måste bränna för att komma upp i den standarden i LA tycker jag att man kan ha roligare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

För min del räcker det om det är hyfsat fräscht, har en hyfsad frulle (Juice, äggröra och bacon) och hyfsat läge till det man ska göra.

Helst ska det inte vara strippklubb i källaren.... Det var det i Sofia/Bulgarien.... Kändes ofrescht.

Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

I så fall står jag definitivt fast vid att det är bättre att äta frukost ute. Diners och caféer finns det gott om.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Har de inte äggröra och bacon i USA? :D

Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:Har de inte äggröra och bacon i USA? :D
På hotellen severas ofta mjölk, flingor, kaffe och donuts till frukost.
Frukost är bäst ute, punkt.
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem

Inlägg av eeakga »

Plus att frullen på hotell i USA ofta kostar extra. Visst kan man få både äggröra, bacon och pannkakor, men det kan lätt kosta 15-18 USD per person och dag.
Det är såklart inte så överallt, men på flera hotell jag bott på har det varit så.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Bodde på 'Inn at Venice Beach' när jag var i LA senast, mycket trevligt och helt ok frukost - ingen äggröra och bacon dock, tyvärr Parkas. Skulle lätt kunna tänka mig att bo där igen, helt o rent, promenadavstånd till beachen och överallt annars tar man ju bil.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Om nu en mögig frukost ska få ha så stort inflytande över ditt hotellval så föreslår jag att du söker på Best Westerns hemsida för jag vill minnas att det alltid ingår frukost där.
Inte skitkul men du får fruitloops....
Kanske slabbig äggröra också.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av bassace »

bootsy skrev:
blackparkas skrev:Har de inte äggröra och bacon i USA? :D
På hotellen severas ofta mjölk, flingor, kaffe och donuts till frukost.
Frukost är bäst ute, punkt.
De billigare hotellens "frukostrum" i USA är ibland inte större än ett normalstort lägenhetskök och det som "serveras" är oftast ingenting jag vill ha till frukost överhuvudtaget. I allra bästa fall kan man hoppas på bagels och cream cheese.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

Det är ju absolut inte skitbilligt men det hör ju till USA-upplevelsen att sitta på en Diner som ser rätt osexig ut,bli lite rappt servad och få in överdrivna portioner av tuna melts eller eggs benedict eller vaffan man nu vill ha till frukost.
Leta efter en bra diner och völj nära boende istället. :-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem

Inlägg av eeakga »

GandhiMK2 skrev:Det är ju absolut inte skitbilligt men det hör ju till USA-upplevelsen att sitta på en Diner som ser rätt osexig ut,bli lite rappt servad och få in överdrivna portioner av tuna melts eller eggs benedict eller vaffan man nu vill ha till frukost.
+1
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

eeakga skrev:
GandhiMK2 skrev:Det är ju absolut inte skitbilligt men det hör ju till USA-upplevelsen att sitta på en Diner som ser rätt osexig ut,bli lite rappt servad och få in överdrivna portioner av tuna melts eller eggs benedict eller vaffan man nu vill ha till frukost.
+1
Instämmer, en kaffe o juice o ev lite flingor för att komma upp är allt som behövs på hotellet, sen tar man en 'second breakfast' på vägen till vart man nu ska för dagen.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Ja jag är ju ändå knäppare än Elias, för jag skulle ju hitta boendet på Hostelworld.
Det gör vi alltid!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Skriv svar