Hmm.. Kompressor...
Kan någon på ett informativt sätt beskriva var "just du" använder/gillar/måste ha en kompressor?
Jag hat testat vid några olika tillfällen men jag fattar inte riktigt "hur" man skall använda den. Tycker det "låter likadant" hur man än rattar... Beror säkert på min okunskap eller jag jag är för dum för att fatta, men jag kanske kan lära mig
brempa skrev:Hmm.. Kompressor...
Kan någon på ett informativt sätt beskriva var "just du" använder/gillar/måste ha en kompressor?
Jag hat testat vid några olika tillfällen men jag fattar inte riktigt "hur" man skall använda den. Tycker det "låter likadant" hur man än rattar... Beror säkert på min okunskap eller jag jag är för dum för att fatta, men jag kanske kan lära mig
Jämnar ut anslaget så att du kan ha en fet nivå hela tiden.
Himla olika hur olika kompressorer beter sig dock - alltifrån pumpande till så diskret att man inte märker att den är på.
Jag tycker att den "fetar till" ljudet och gör att alla strängar blir mer lika i volym!
Edit: jag menar inte Diamond utan kompressorer i allmänhet! Jag har en EBS, men blir lite sugen på en sån som tråden handlar om!