De jag hann med var DLX, 4Sound Fridhemsplan och Hellstones.
Ganska kul för mig som ägare till en liiiiiten butik att få se hur det ser ut i de "riktiga" butikerna...

Hade jag haft en massa pengar hade jag haft en butik som Hellstones, utan tvekan.
Det är så coolt och sååå mycket balla trummor...
Bassidan på Hellstones är väl inte jättekul kanske, men den vita CS-Jazzen med MHS var ruggigt läcker...
DLX är ju stort, med massor av prylar.
Hur mycket som helst.
Ändå tyckte jag det saknades nåt.
Förmodligen är det de galna krav Fender ställer på butikerna nuförtiden, och för mig som inte är jätteförtjust i Fenders guror, förutom Telecaster, så blir det inte jättespännande.
Jag vill ha Gibson. Hade man 10 Gibsonguror lite drygt, kanske 15, och typ 100 Fender?
Som sagt, jag förstår att det blir så med kraven som finns, avtal etc, men det är ju rätt trist..
De hade ju en hel del annat iofs som man inte ser i t.ex. 4-soundbutikerna.
En del Musicman, PRS etc.
Kul att kolla igenom helt klart.
En hel del basar, vilket de väl alltid haft?
Var inne där en bra stund och ingen kom och snackade trots att det var väldigt få kunder i butiken.
Det är både och det där. Skönt att gå och kolla utan att nån hänger på en också..
4-Sound Fridhemsplan.
Sådär basutbud, även här har man ju förstås en massa krav på att man ska ha det ena och det andra.
Det som slog mig är att de hade typ 20-30 Fender inne.
Hur går det ihop?
Jag råkar ju veta på ett ungefär vad det är för krav som gäller, och antingen så har de droppat Fender, vilket jag inte tror eftersom de packade upp en Nate Mendel när jag kom, eller så har de nån form av dispens, vilket är ruttet isåfall.
Ung snubbe med rödaktigt långt hår som jobbade, trevlig snubbe som faktiskt snackade med mig som kund!
Kom en äldre i personalen och pratade med honom undertiden jag var där, försökte lite lätt konversera men den äldre (40-ish) var inte ett dugg intresserad av att snacka... Märkligt faktiskt.
Lite mer Gibson här. Jag gillar Gibson...