Omlackning
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Omlackning
Vilka bör man vända sej till om lackering? Typ, grön flake
? Jag vet att det kommer kosta myyycket mer än vad jag har råd med men vafasen, nån gång lär jag ju ha råd!! Vad kan man vänta sej att en grön flake kan kosta?

- TDHP
- Forumvärd
Re: Omlackning
Bli inte rädd nu, men hör med den lokala mc-klubben!the_great_alfonzo skrev:Vilka bör man vända sej till om lackering? Typ, grön flake? Jag vet att det kommer kosta myyycket mer än vad jag har råd med men vafasen, nån gång lär jag ju ha råd!! Vad kan man vänta sej att en grön flake kan kosta?
Det är inte alldeles omöjligt att nån har lite flake (som är löst på burk) och rätt sorts amerikansk färg för detta stående!
Annars är det en billackeringsfirma som gäller, kan bli väldigt dyrt dock!
För att få ytan slät och blank så kan du få mellanslipa och klarlacka 8-10 gånger med lite otur! (Sen beror det ju på hur noga det är!)
Be om ett FAST PRIS innan du lämnar in den på lack!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Liten
- Hedersmedlem
- broder blues
- Medlem++
Jag funderade en gång för många år sen (tänk tidigt 80tal) att lacka min jazz i svart flake. (hade sett en grymt fin amazon o sen va d liksom kört)TDHP skrev:Hehe, blir marigt om jag ska få med mig ett par basar och förstärkare!
Va o pratade med den legendariske "GG" i göteborg som gjorde många hoj-jobb åt klubben Mothers(?).
Han sa nåt om att "visst kan jag lägga på flake, men att utan snuskigt många lager klarlack så kommer basen att likna en grusgång".
Det blev ingen lackering

Kan nämna för den som inte vet att en bra gjord svart flake i scenljus gnistrar som en hel juvelbutik... smooth, om man nu går loss på sånt.
Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
- Liten
- Hedersmedlem
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Heh tackarTDHP skrev:Bli inte rädd nu, men hör med den lokala mc-klubben!the_great_alfonzo skrev:Vilka bör man vända sej till om lackering? Typ, grön flake? Jag vet att det kommer kosta myyycket mer än vad jag har råd med men vafasen, nån gång lär jag ju ha råd!! Vad kan man vänta sej att en grön flake kan kosta?
Det är inte alldeles omöjligt att nån har lite flake (som är löst på burk) och rätt sorts amerikansk färg för detta stående!
Annars är det en billackeringsfirma som gäller, kan bli väldigt dyrt dock!
För att få ytan slät och blank så kan du få mellanslipa och klarlacka 8-10 gånger med lite otur! (Sen beror det ju på hur noga det är!)
Be om ett FAST PRIS innan du lämnar in den på lack!

- knedy
- VIP medlem
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- knedy
- VIP medlem
- Hinke
- Medlem+
Klarlacka är ju det absolut roligaste,i varje fall blir man själv ganska kul efter några varv...TDHP skrev: klarlacka 8-10 gånger med lite otur!