blend, samt olika tonala möjligheter för driven och cleanen.
ja jävlar!
ett hett tips för den som är sugen på ny drive kanske?

Det är just det som är så spännade:)blackparkas skrev:Jag har testat, men kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer än att det är mycket TS över den...
Typiskt:( Ta bort den från bordet å glöm bort den bara!!blackparkas skrev:Jag var nära att PM:a dig härom månaden och höra om du ville köpa tillbaka den, sen råkade jag dra på den samtidigt med Fluxen och det blev magi så då avstod jag...
Här kommer 'n00b'-frågan: Kan man använda pedaler avsedda för elgitarr till elbas och vice versa?Poester skrev:testade bara lite snabbt igår, men va positivt överraskad.
Kommer lätt behålla den till gura annars, men ja, den kanske får sig en plats på basbordet också?
Ofta så är gitarrister ute efter annat ljud än bassister så dom flesta od/dist avsedda för gitarr kapar lite bas å kuffar på midden för å tränga igenom mixen. Ska man vara säker ska man kanske sikta på pedaler enkom gjorda för bas. Vad en tycker låter bra tycker en annan låter skit:) Testa vetja!tmssinner skrev:Här kommer 'n00b'-frågan: Kan man använda pedaler avsedda för elgitarr till elbas och vice versa?
Poester skrev:Klart! Men med varierande resultat, samt att vad jag tycker låter bra, kanske du tycker låter skit!
- - - -
Jag tänkte mer att något kanske kan gå sönder - typ att det var olika strömstyrka, motstånd eller annat som var helt olika i bas-pedaler vs elgitarr-pedaler.peppe skrev:Ofta så är gitarrister ute efter annat ljud än bassister så dom flesta od/dist avsedda för gitarr kapar lite bas å kuffar på midden för å tränga igenom mixen. Ska man vara säker ska man kanske sikta på pedaler enkom gjorda för bas. Vad en tycker låter bra tycker en annan låter skit:) Testa vetja!tmssinner skrev:Här kommer 'n00b'-frågan: Kan man använda pedaler avsedda för elgitarr till elbas och vice versa?
Hi-jacka på du!tmssinner skrev:Poester skrev:Klart! Men med varierande resultat, samt att vad jag tycker låter bra, kanske du tycker låter skit!
- - - -Jag tänkte mer att något kanske kan gå sönder - typ att det var olika strömstyrka, motstånd eller annat som var helt olika i bas-pedaler vs elgitarr-pedaler.peppe skrev:Ofta så är gitarrister ute efter annat ljud än bassister så dom flesta od/dist avsedda för gitarr kapar lite bas å kuffar på midden för å tränga igenom mixen. Ska man vara säker ska man kanske sikta på pedaler enkom gjorda för bas. Vad en tycker låter bra tycker en annan låter skit:) Testa vetja!tmssinner skrev:Här kommer 'n00b'-frågan: Kan man använda pedaler avsedda för elgitarr till elbas och vice versa?
Alltså - det är absolut "förbjudet" att koppla in en pedal avsett för xxx i yyy för då exploderar allt och du får en rundspark i ansiktet av en liten arg gubbe som sen knycklar ihop din bas, pedaler och förstärkare och transformerar det hela till ett dragspel samtidigt som det Twittras om det och Aftonbladet sen skriver "Här händer det fruktansvärda och mest förbjudna..."
Ja, ni förstår säkert.![]()
Tacksam för era svar.
P.s Det var inte meningen att hi-jacka din tråd Poester, jag blev bara intresserad av pedalen du postade om - sen kom funderingarna.
Poester skrev:Hi-jacka på du!tmssinner skrev:Poester skrev:Klart! Men med varierande resultat, samt att vad jag tycker låter bra, kanske du tycker låter skit!
- - - -Jag tänkte mer att något kanske kan gå sönder - typ att det var olika strömstyrka, motstånd eller annat som var helt olika i bas-pedaler vs elgitarr-pedaler.peppe skrev:Ofta så är gitarrister ute efter annat ljud än bassister så dom flesta od/dist avsedda för gitarr kapar lite bas å kuffar på midden för å tränga igenom mixen. Ska man vara säker ska man kanske sikta på pedaler enkom gjorda för bas. Vad en tycker låter bra tycker en annan låter skit:) Testa vetja!tmssinner skrev:Här kommer 'n00b'-frågan: Kan man använda pedaler avsedda för elgitarr till elbas och vice versa?
Alltså - det är absolut "förbjudet" att koppla in en pedal avsett för xxx i yyy för då exploderar allt och du får en rundspark i ansiktet av en liten arg gubbe som sen knycklar ihop din bas, pedaler och förstärkare och transformerar det hela till ett dragspel samtidigt som det Twittras om det och Aftonbladet sen skriver "Här händer det fruktansvärda och mest förbjudna..."
Ja, ni förstår säkert.![]()
Tacksam för era svar.
P.s Det var inte meningen att hi-jacka din tråd Poester, jag blev bara intresserad av pedalen du postade om - sen kom funderingarna.
Nä, mig veterligen finns det ingen pedutt som skulle förstöra din stärk, om du inte pedalen matar så mycket tryck in att du distar sönder något.
Men annars är det väl så att olika pedaler är byggda för att förstärka/modifiera olika frekvenser o sån där skit, beroende på om dom är till gura eller till bas.
Sen gillar vissa gitarrpedaler till bas, o tvärt om, men det beror mer på ljudideal än att dom skulle funka bättre/sämre.
sen plockar ju ofta gitarrpedaler lite botten som man ju oftast vill ha kvar, eftersom de frekvenserna inte alltid är önskvärda till gura osv osv. jada jada, blablabla... jag du fattar säkert.
Testa, låter det bra, så kan det ju inte va dåligt
Jag har en FluxDrive som jag gillar skarpt, särskilt när man kör den tillsammans med SFT'n.blackparkas skrev:....därför får jag hem en Flux Five idag förhoppningsvis som har en liten EQ-del + lite annat skit.
Vi får se...
Hm, så mycket gain fick jag aldrig ut ur min, mest mysmorr bara.kmo skrev:Har du testat med två flexar i kedjan? Alltså en på för grundljud, trampa in tvåan för insane.
lowfreq skrev:Hallå Parkas! Har du testat Flux-Five nu?
Seaweed skrev:Hm, så mycket gain fick jag aldrig ut ur min, mest mysmorr bara.kmo skrev:Har du testat med två flexar i kedjan? Alltså en på för grundljud, trampa in tvåan för insane.
Hade iofs en klen Jazz, ska testa med min Dimarzio-utrustade P-bas ikväll.
då utan modden?peppe skrev:Då var Pork Loinen testad i skarpt läge på repet, jag har bara hyllningar att säga om den. Riktigt smakfull å väldigt go trampa som smälter in i mixen helt underbart perfekt. Tycker den låter lite Brittiskt om den:)