TDHP skrev:...är något man gör i soffan framför TV:n!
Eller hur?
(Oavsett antal p:n!)
+1.. med basen i knät och tummen i högsta hugg!
Yeah!
+ så mycket finns inte!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Ser ut som att jag måste börja avrosta min slapping då vi förmodligen ska köra ett par rhcp-låtar med coverbandet. Kan bli intressant, det var inte igår man slapade senast.
Men slapping utföres bäst i ett stycke soffa med närhet till chipsskål och dipp.
Minns med fasa ett vik. jag gjorde. En av låtarna hade ett break i mitten där bara trummorna höll igång och då fick dom för sig att jag kunde lägga till lite slap där. Jag hade bytt till femsträngat ganska nyligen och när jag sade "sure" så kom jag på att jag hade inte ens provat att slappa på femsträngat, någonsin. Fick väl till lite grand men det svängde väl inte farligt direkt..
Jag har aldrig orkat lägga ner någon vidare energi på att bli bra på slapping - ser liksom ingen riktigt bra anledning att lära mig en teknik som jag sen nästan aldrig kommer att använda. Dessutom så tycker jag att slapping känns malplacerat i nästan alla sammanhang..
dexter skrev:Jag har aldrig orkat lägga ner någon vidare energi på att bli bra på slapping - ser liksom ingen riktigt bra anledning att lära mig en teknik som jag sen nästan aldrig kommer att använda. Dessutom så tycker jag att slapping känns malplacerat i nästan alla sammanhang..
Du kan få låna en av mina patitucci-skjortor.. sen kommer du aldrig mer känna dig malplacé när du slappar.. lovar!!
EDIT: vem har sagt att polokragar är reserverade för hockeycoacher?
Ha! Jag minns en bild på en viss basist iklädd polokrage och skinnjacka på scenen i Kungsan!
Med Michael Bolton frilla!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
EDIT: vem har sagt att polokragar är reserverade för hockeycoacher?
Ha! Jag minns en bild på en viss basist iklädd polokrage och skinnjacka på scenen i Kungsan!
Med Michael Bolton frilla!
Just den ja! Jag får inte bort den från näthinnan!!