lowfreq skrev:peter_s skrev:...I slutänden använde vi mest bara Noble-signalen, och resultatet låter såhär:
(alternativ för er som inte har Spotify: " onclick="window.open(this.href);return false;)
Fylligt och mustigt basljud!

Tack!
gthyni skrev:
De släpper nu en klass D på 1100W med preampen som försteg.
Som vanligt är priset väl tilltaget - $1999 (kostar att ligga på topp)
och bara 120V/60Hz f n.
http://nobleamps.com/1000w/

"Nu" vet jag inte riktigt. Den där fanns redan när jag beställde min preamp, i slutet av förra året.
Roger Hedin skrev:Konsten att skjuta bredvid mål!
Hade det inte varit bättre att göra en liten smidig klass D-sak istället för att klä ut den till en olifant?
Med tanke på att snubben som beställde den där - för det har, så vitt jag vet, bara byggts en - ville ha en förstärkare som var lika bred som de högtalarlådor han använder, och som ser ut som en klassisk rörförstärkare (à la Marshall), så skulle jag säga att det inte skjutits bredvid mål, utan snarare mitt i prick. Har också läst att han som äger den är väldigt nöjd, vilket styrker min tes. Men visst, stora förstärkare, i kubikcentimeter räknat, passar inte alla.
Poester skrev:Stör mig som satan på att det ser ut som att fronten går framför texten på panelen.
Är det så blir man ju bara ledsen!
Kan bara hålla med. Hur tänkte de där?
Markooo skrev:Jag undrar däremot hur störigt det är utan en midratt? Har fattat det som att preampen är B15-kopia. Kan ha fel där dock...
Det har du: preampen är baserad på en Fender-tone stack. Och personligen har jag inte saknat midratt på Noblen. Den låter bra utan och tillräckligt flexibelt för mig, med sin 2,5-bands-EQ.