Posta bilder på era Basriggar !!
- Ale
- Medlem++
- groovyjr
- VIP medlem
Jo, det är mycket det jag gillar. Enkelheten och att det ändå låter bra, lite som en p-bas typ. Sen är det ju tycke och smak.Le Contrebasse skrev:Hehe gött. Vad ska man säga , det är industry standard. Den gör som jag vill. Enkel att använda.groovyjr skrev:Okej, testade en sådan innan jag köpte min VR och de låter lika vilket i min värld är som jag vill att det ska låta.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- Liten
- Hedersmedlem
Så damp den ned äntligen..
Efter en drös med timmar hos vår vän Mattisson (tack Anders) så har jag fått på ett nytt stall mm på den bandlösa, diskuterat rakstämmning och spelat genom min nya rigg..
En utförlig recension kommer efter repet på torsdag.. men det lilla jag kan säga hittils är väl inget kort ifrån HOLY HELL!
Ursäkta det dåliga fotot.. (mobilkamerahelvete..) bättre kommer med recensionen..

Efter en drös med timmar hos vår vän Mattisson (tack Anders) så har jag fått på ett nytt stall mm på den bandlösa, diskuterat rakstämmning och spelat genom min nya rigg..
En utförlig recension kommer efter repet på torsdag.. men det lilla jag kan säga hittils är väl inget kort ifrån HOLY HELL!

Ursäkta det dåliga fotot.. (mobilkamerahelvete..) bättre kommer med recensionen..

- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- bootsy
- Medlem+++
Niceties!Liten skrev:Så damp den ned äntligen..
En utförlig recension kommer efter repet på torsdag.. men det lilla jag kan säga hittils är väl inget kort ifrån HOLY HELL!![]()
![]()
-
- Medlem++
- Liten
- Hedersmedlem
Tackar.. Mitt rack kommer på tisdag.. softcaset är bara till låns..Indigo skrev:Ohh, grattis till bäbisen =) Den är riktigt fin, även om jag inte gillar den där "gigbag"-liknande racklösningen till toppen.Liten skrev:Så damp den ned äntligen..
Ser fram emot en recension, och kanske även ett provspel i april? =)
Ja du bor ju i rätt stad så det kan säkert bli tidigare..

- Liten
- Hedersmedlem
Mmm.. Den finns redan i stan..Indigo skrev:Det vore ju väldans trevligt faktiskt. Kommer riggen finnas i stan någonstans eller?Liten skrev:Ja du bor ju i rätt stad så det kan säkert bli tidigare..
Men på Torsdag så kommer den landa i rapan ute på holmen..
Jag återkommer med bra dag att provåka..

Lustigt.. är en av de minsta men tyngsta 810or jag någonsin sett.. fick lätt plats i baksätet på en vanlig 740..

- GNUlars
- VIP medlem
- Kontakt:
Grattis Liten!
Julafton!!!
Den där 810:an är nog snyggast av alla tycker jag. Men skruva av de där hemska handtagen från förstärkarfronten....
Men var är den andra lådan?
Grattis igen och stoppa i propparna, den där riggen spelar STARKT.
Lars
Julafton!!!
Den där 810:an är nog snyggast av alla tycker jag. Men skruva av de där hemska handtagen från förstärkarfronten....
Men var är den andra lådan?
Grattis igen och stoppa i propparna, den där riggen spelar STARKT.
Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm
- Liten
- Hedersmedlem
-
- Medlem++
- groovyjr
- VIP medlem
Grattis Liten!!!
Då blir det lungt i min mailbox nu kanske
Skitfet rigg, det är fruktat bra...
Fast jag kan bara hålla med GNULars, byt handtag. Varför tog de bort de tidigare som var mycket snyggare på toppen!?
Grattis igen!
Då blir det lungt i min mailbox nu kanske

Fast jag kan bara hålla med GNULars, byt handtag. Varför tog de bort de tidigare som var mycket snyggare på toppen!?
Grattis igen!
If it ain't got groove it ain't got soul...
- Liten
- Hedersmedlem
Tack.. Ja nu blir det lungt.. tack för all push!groovyjr skrev:Grattis Liten!!!
Då blir det lungt i min mailbox nu kanske![]()
Grattis igen!

Handtagen är nog i borstad alu nu mera för att resten av fronten är det..
Så fula är dom inte.. men snart kommer dom vara i vägen..

Då repar vi i samma hus.. så då är det ju enkelt att lösa.. Repar ni torsdagar någon gång så får jag be om ursäkt i förväg för den taskiga dynamiken..... på vår trummis!Indigo skrev:Ahh, jag repar också på Holmen, på Medborgarskolan närmare bestämt. Har även repat på Sensus i några år =)Liten skrev: Men på Torsdag så kommer den landa i rapan ute på holmen..

- groovyjr
- VIP medlem
- Liten
- Hedersmedlem
- fieldflower
- Hedersmedlem
-
- Medlem++
Nej, vi repar mest på måndagar =) Får man fråga förresten, vad är det för band du spelar i? Länk?Liten skrev:Då repar vi i samma hus.. så då är det ju enkelt att lösa.. Repar ni torsdagar någon gång så får jag be om ursäkt i förväg för den taskiga dynamiken..... på vår trummis!
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- Liten
- Hedersmedlem
"Way out" heter sammansättningen.. ingen länk ännu..Indigo skrev:Nej, vi repar mest på måndagar =) Får man fråga förresten, vad är det för band du spelar i? Länk?Liten skrev:Då repar vi i samma hus.. så då är det ju enkelt att lösa.. Repar ni torsdagar någon gång så får jag be om ursäkt i förväg för den taskiga dynamiken..... på vår trummis!
Vi hittar på något någon dag..
Efter att ha spelat på lägsta volym här hemma så måste jag säga att detta är utan tvekan den värsta riggen jag spelat igenom.. för det blir bara bättre ju mer man höjer..
Tack och Gonatt!
- basmartin
- Medlem+++
Grattis, Liten!
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;