Hallå där! Låt oss komma ihåg att det här är ett rumsrent familjeforum!fieldflower skrev:muff

(ff)
Men Biiig Muff är okej!
https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Muff" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallå där! Låt oss komma ihåg att det här är ett rumsrent familjeforum!fieldflower skrev:muff
För 30 år sedan, (kom vi fram till ikväll), satt vi (närmaste familjen) i mitt nyinköpta hus och firade min födelsedag. Min svåger tyckte att vi skulle ut och motionera efter maten, vilket min fader totalvägrade. Den enda form av motion han kunde tänka sig var Nijmeegenmarschen eller i brist på den i alla fall marsch. Och det skulle vara till musik. På rent jävelskap letade jag fram en gammal virveltrumma, som jag tejpade fast runt livet med gaffatejp, varefter vi marscherade runt till grannarna och fick en öl på varje ställe.fieldflower skrev:Men jag förstår inte - vad är det för fest som kräver delfiner och marschtrumma om inte dop?
Det va såmm Sören! Då ska jau bei å få grattulera harrn!Per skrev:och firade min födelsedag.fieldflower skrev:Men jag förstår inte - vad är det för fest som kräver delfiner och marschtrumma om inte dop?
Tja, semantiken är inte alltid det man tror. Frideborg låter som en fridsam kvinna - men den som söker i historien kanske finner Djingis Kahns fjälla...Body&Soul skrev:Helt i min smak. Förr firade vi midvinterblot och uppfann egna helgdagar typ Nittondag Frideborg osv. Tyvärr har alla stelnat till nuförtiden.
Så blött har det aldrig blivit för min del, så jag har behövt torktumlare.fieldflower skrev:
Nu har jag fått grogg.
Snart ska jag koppla in torktumlare.
136 prylar från IKEA, då blir det blött.Per skrev:Så blött har det aldrig blivit för min del, så jag har behövt torktumlare.fieldflower skrev:
Nu har jag fått grogg.
Snart ska jag koppla in torktumlare.