ZVEX EFFECTS!

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
Axman
Medlem+

ZVEX EFFECTS!

Inlägg av Axman »

http://www.zvex.com/effects.html

kolla in dom... killen gör nya effekter på gamla koncept, lite lagom freaky :wink:
Maruszczyk Jazz, HPD Jazz
Roland Jazzchorus gitarrförstärkare och spel i lägenheten
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

de är skapligt aphäftiga ...

jag är ganska sugen på en Fuzz Factory efter att ha lyssnat en del på Plankton ...
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

skojsiga demofilmer också ...
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Jag har ett sug efter wooly mammoth!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Z-Vex är nog inte för alla, och jag tycker att de känns lite som att en gitarr som spelas genom en sådan pedal är ett något av ett nytt instrument, snarare än bara en gitarr inpluggad i en random effektpedal. Men visst, de låter enormt bra när de spelas av någon som verkligen kan hantera dem, t.ex. Alan Sparhawk i Low (jösses vilket snyggt gitarrljud han har, både i studio och live). Dessutom är de ju snygga. Jag vill ha en Ooh Wah II, eller någon av Probe-modellerna, eller...
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Folxam skrev:de är skapligt aphäftiga ...

jag är ganska sugen på en Fuzz Factory efter att ha lyssnat en del på Plankton ...
Dessutom e d ju Fuzz Factory Matt Bellamy använder i nästan alla Muselåtar. visste du förresten att han har en fuzz factory inbyggd i varje gitarr?
D e coolt!

Bild

kolla även:

http://www.musewiki.org/Manson_Guitars
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

Bassplaya skrev:

Dessutom e d ju Fuzz Factory Matt Bellamy använder i nästan alla Muselåtar. visste du förresten att han har en fuzz factory inbyggd i varje gitarr?
D e coolt!
De flesta även en MXR Phase 90 ...
Det är fan hightech! :D

(PS just nu när jag postar så är min "nyligen spelade" här nedan Muse-relaterad 8) )
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Folxam skrev:
Bassplaya skrev:

D e coolt!
De flesta även en MXR Phase 90 ...
Det är fan hightech! :D

(PS just nu när jag postar så är min "nyligen spelade" här nedan Muse-relaterad 8) )
Plus att bellamy ville ha inbyggd whammy i en gitarr men d gick inte för eftersom whammy:n drar 24V skulle d bli alldeles för många batterier i gitarren som dessutom bara skulle räcka i tio minuter :D
så d fick bli en zvex wahprobe istället.
HITECH!! HITECH!! HITECH!!

syns på bilden (under stallet)

Bild
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Undar vad d skulle kosta o få en Wooly Mammoth inbyggd i basen?!
Användarvisningsbild
ennam
Medlem

Inlägg av ennam »

Bassplaya skrev:

D e coolt!

Bild

kolla även:

http://www.musewiki.org/Manson_Guitars
inte i alla men tror i alla manson
Användarvisningsbild
Assar
Medlem+

Inlägg av Assar »

Vill ha!
:shock:
Bild
Bild Bild
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

peter_s skrev:Z-Vex är nog inte för alla, och jag tycker att de känns lite som att en gitarr som spelas genom en sådan pedal är ett något av ett nytt instrument, snarare än bara en gitarr inpluggad i en random effektpedal. Men visst, de låter enormt bra när de spelas av någon som verkligen kan hantera dem, t.ex. Alan Sparhawk i Low (jösses vilket snyggt gitarrljud han har, både i studio och live). Dessutom är de ju snygga. Jag vill ha en Ooh Wah II, eller någon av Probe-modellerna, eller...
Amen till det. Såg honom med Retribution Gospel Choir förra våren. Ojoj.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

mikkejohansson skrev:
peter_s skrev:Z-Vex är nog inte för alla, och jag tycker att de känns lite som att en gitarr som spelas genom en sådan pedal är ett något av ett nytt instrument, snarare än bara en gitarr inpluggad i en random effektpedal. Men visst, de låter enormt bra när de spelas av någon som verkligen kan hantera dem, t.ex. Alan Sparhawk i Low (jösses vilket snyggt gitarrljud han har, både i studio och live). Dessutom är de ju snygga. Jag vill ha en Ooh Wah II, eller någon av Probe-modellerna, eller...
Amen till det. Såg honom med Retribution Gospel Choir förra våren. Ojoj.
Ooh, det är något av en drömkonsert för mig. Men tyvärr har inte Retribution Gospel Choir spelat i närheten, eller på en tid som passat mig. Har "bara" sett Alan med Low än så länge.
Skriv svar