gthyni skrev:Barkaby igår, ska köpa ett par gångjärn till skåpdörrar för att ersätta ett par som gett upp.
* försöker hitta en genväg från Kista till Barkaby på hojen, blir senväg.
* runt halva varuhuset i kringelkrokar i full MC-utrustning och tung datorväska för att komma till köksavdelning där gångjärn till skåpdörrar skulle finnas bara för att bli hänvisad till en hylla i plocklagret
* runt andra halvan i mer kringelkrokar, ner för en trappar, fortsatta kringelkrokar innan man kommer till plocklagret.
* Gångjärnen som ligger i hyllan jag hänvisats till var fel sort, letar rätt på rätt sort.
* Inte ens hälften av kassorna öppna (nästan alla självbetjäningskassorna stängda) och jätteköer.
* Lämnar gångjärnen och far hem.
Tog en timme i varuhuset för ingenting. Aldrig mer Barkaby. Det sanna IKEA-hacket vore att sätta en tigersåg i deras förbenade labyrinter så man kan välja själv vad man är intresserad av.
PS Skärholmen är mer öppet och trevlig, kanske därför de ska bygga om det.
Nu ska väl inte jag vara sån, men det finns väldigt smidiga smitvägar i Barkarby, speciellt i nedervåningen.
De har helt enkelt satt tigersågen i dem själva.
Finns ju utmärkt på kartor här och där så man kan optimera:

Och om jag fortsätter att inte vara sån kan man ju kolla vart grejerna finns på en kunddator (eller innan man startar, eller från telefonen medan man är där) så man kan gå rätt på.
Barkarby brukar jag oftast gå in bakvägen, rätt fram till en dator för att kolla plats, och sedan går jag dit jag skall.
Skärholmen är säkert trevlig, men då jag är där hittar jag ingenting.
Man känner sitt eget, helt enkelt...