Det räcker med färgblind!
Grym! Ägde en svart Hotrodded P-bas med lönnhals ett tag. Ångrar bittert att jag släppte den.Poncho skrev:Fender P Hotrodded -00
Det förstår jag. Har haft denna i ca 10 år och kommer aldrig sälja. I love it!Jay Jacket skrev:Grym! Ägde en svart Hotrodded P-bas med lönnhals ett tag. Ångrar bittert att jag släppte den.Poncho skrev:Fender P Hotrodded -00
Ungefär sex veckor sen. Allting brann upp... möbler, kläder, minnen och historia.Roger Hedin skrev:Usch och fy!
När hände det, Tarzan?
Så fin...BoTheMan skrev:Nu var den här klar.
Prima hemgjort med pu från Lundgren, hardware från Madison's Music Store (US) och decal från CI Decals (FIN)
Tack för det. Än så länge är det ju liksom bara väntan på försäkringspengen. Det är liksom inget oklart direkt. De (IF) verkar ha en rätt generös värderingsnorm.Grundström skrev:Lider med dig Tarzan. Råkade ut för samma sak för 1,5 år sen. Undrar du över något är det bara att höra av sig.
Ja. Det är lite chockartat att plötsligt inte ha någonting. Eller ens någonstans att ta vägen.Falcon skrev:Tråkig historia, hoppas att det reder upp sig i möjligaste mån
Ja, vi var hemma. Alla utom jag låg och sov (klockan var just efter midnatt) när jag hörde något som lät exakt som om någon av ungarna poppade popcorn. Så jag kastade mig ut i köket för att skälla när jag såg flammorna utanför fönstret. Dörren var barrikaderad utifrån så jag fick bara upp den kanske nån cm, men insåg när röken började sippra in att det var läge att få ut barn, hund och min rörelsehindrade fruv.Roger Hedin skrev:Var ni hemma när det hände? Det var ju tur att "bara" saker gick åt. Kläder och sånt går ju skaffa nytt, men historia...
Ett grannhus brann ner innan jul förra året. Nu står ett nytt nästan klart. Det kan ta tid. Ni har ju tur i eländet som hittar ett temporärt boende i alla fall...
Molotov och barrikaderad dörr? Känns som att nån borde sitta inne. Länge!Tarzan08 skrev:Ja, vi var hemma. Alla utom jag låg och sov (klockan var just efter midnatt) när jag hörde något som lät exakt som om någon av ungarna poppade popcorn. Så jag kastade mig ut i köket för att skälla när jag såg flammorna utanför fönstret. Dörren var barrikaderad utifrån så jag fick bara upp den kanske nån cm, men insåg när röken började sippra in att det var läge att få ut barn, hund och min rörelsehindrade fruv.
Polisen rubricerar det som mordbrand då de slagit fast att branden började på en balkong som ingen (utom hyresvärden) har tillgång till. Det handlar troligtvis om en s.k. Molotov-cocktail...
Fy fan va sjukt. Hoppas att allt löser sigTarzan08 skrev:Tack för det. Än så länge är det ju liksom bara väntan på försäkringspengen. Det är liksom inget oklart direkt. De (IF) verkar ha en rätt generös värderingsnorm.Grundström skrev:Lider med dig Tarzan. Råkade ut för samma sak för 1,5 år sen. Undrar du över något är det bara att höra av sig.
Ja. Det är lite chockartat att plötsligt inte ha någonting. Eller ens någonstans att ta vägen.Falcon skrev:Tråkig historia, hoppas att det reder upp sig i möjligaste månJa, vi var hemma. Alla utom jag låg och sov (klockan var just efter midnatt) när jag hörde något som lät exakt som om någon av ungarna poppade popcorn. Så jag kastade mig ut i köket för att skälla när jag såg flammorna utanför fönstret. Dörren var barrikaderad utifrån så jag fick bara upp den kanske nån cm, men insåg när röken började sippra in att det var läge att få ut barn, hund och min rörelsehindrade fruv.Roger Hedin skrev:Var ni hemma när det hände? Det var ju tur att "bara" saker gick åt. Kläder och sånt går ju skaffa nytt, men historia...
Ett grannhus brann ner innan jul förra året. Nu står ett nytt nästan klart. Det kan ta tid. Ni har ju tur i eländet som hittar ett temporärt boende i alla fall...
Polisen rubricerar det som mordbrand då de slagit fast att branden började på en balkong som ingen (utom hyresvärden) har tillgång till. Det handlar troligtvis om en s.k. Molotov-cocktail...
Trist att råka ut för sånt. Hade en liknande upplevelse själv för en tid sedan. Trösten var att den första polisbilen dök mindre än en minut efter att jag ringde 911. Men det är en egendomlig känsla att se polisbilar, beväpnade poliser och sökljus på sin som man trodde trygga tomt. Man sover inte lika bra efteråt.Kurisawa skrev:Fy fan va sjukt. Hoppas att allt löser sigTarzan08 skrev:Tack för det. Än så länge är det ju liksom bara väntan på försäkringspengen. Det är liksom inget oklart direkt. De (IF) verkar ha en rätt generös värderingsnorm.Grundström skrev:Lider med dig Tarzan. Råkade ut för samma sak för 1,5 år sen. Undrar du över något är det bara att höra av sig.
Ja. Det är lite chockartat att plötsligt inte ha någonting. Eller ens någonstans att ta vägen.Falcon skrev:Tråkig historia, hoppas att det reder upp sig i möjligaste månJa, vi var hemma. Alla utom jag låg och sov (klockan var just efter midnatt) när jag hörde något som lät exakt som om någon av ungarna poppade popcorn. Så jag kastade mig ut i köket för att skälla när jag såg flammorna utanför fönstret. Dörren var barrikaderad utifrån så jag fick bara upp den kanske nån cm, men insåg när röken började sippra in att det var läge att få ut barn, hund och min rörelsehindrade fruv.Roger Hedin skrev:Var ni hemma när det hände? Det var ju tur att "bara" saker gick åt. Kläder och sånt går ju skaffa nytt, men historia...