Golvad av Narnias senaste!
-
- Medlem
Golvad av Narnias senaste!
Köpte Narnias senaste platta idag, vilken underbar platta! Melodiös hårdrock/metal på högsta nivå. Har för mig att basisten hänger här, grymt jobbat!
Fender Deluxe Jazz V
- Aslan
- Medlem++
Re: Golvad av Narnias senaste!
Tackar tackar!!:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
-
- Medlem
Varsågod! Är det Rickenbackern man ser i era promovideos som är din huvudbas?
Fender Deluxe Jazz V
- Aslan
- Medlem++
Jag är faktiskt "föräldraledig" från bandet under hösten:)Gröna Lyktan skrev:Varsågod! Är det Rickenbackern man ser i era promovideos som är din huvudbas?
Personen du ser i videon är min vikarie Jonatan Samuelsson med sin Rickenbacker.
Men på plattan spelar jag och använde min Spector NS-2A:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
-
- Medlem++
Melodiös hårdrock? Det där är ju power metalGröna Lyktan skrev:Köpte Narnias senaste platta idag, vilken underbar platta! Melodiös hårdrock/metal på högsta nivå. Har för mig att basisten hänger här, grymt jobbat!

-
- Medlem
Ja, det kanske det är, finns ju en uppsjö av subgenrer inom hårdrock nuförtiden. Men gammal som jag är, hör jag mycket av Wings Of Tomorrow-era Europe och 80-tals Yngwie i musiken. Powermetal för mig är schlagermusik med dubbla baskaggar från Tyskland.Melodiös hårdrock? Det där är ju power metal
Fender Deluxe Jazz V
-
- Medlem++
Jag har faktiskt ingen aning vad som är power metal egentligen. Jag skojade bara lite haha.
- lekamen
- Medlem+
Hallå! Man skojar INTE om Power Metal!RolleHarris skrev:Jag har faktiskt ingen aning vad som är power metal egentligen. Jag skojade bara lite haha.
Fråga Manowar!
- Aslan
- Medlem++
Gillar du Narnia kan du kolla in mitt huvudband: Royal Hunt. Liknande stil med mer klassiska influenser. På senaste plattan Devil's Dozen spelades in med samma bas:)
-
- Medlem++
Haha, grejen är den att jag spelar ju power metal själv i Cryonic Templelekamen skrev:Hallå! Man skojar INTE om Power Metal!RolleHarris skrev:Jag har faktiskt ingen aning vad som är power metal egentligen. Jag skojade bara lite haha.
Fråga Manowar!
-
- Medlem
Får kolla in!Gillar du Narnia kan du kolla in mitt huvudband: Royal Hunt. Liknande stil med mer klassiska influenser. På senaste plattan Devil's Dozen spelades in med samma bas:)
Fender Deluxe Jazz V