Var skulle jag annars vara?

Är det någon av schentlemännen som vill ha en knapp i västen?

F.ö. säger jag tvärtemot Erich M. Remarque! Sådetså!
Nu förstår jag, liksom allt som oftast, inte ett skit. Äh, skit samma! Trallilalallala...AlbinH skrev:Nu har vi ju en liten, som amrickanarna säger, issue here...
Det är bara fredag.
Åtminstone här nere i Landet Gosen (som flyter av mjölk och honung) tar vi bara upp beställningar på fredagen. Själva akten får vänta tills det blir lördag.
Vi är ju inga djur, liksom.![]()
![]()
Nu får du nog förtydliga lite. Innebär bulletinen, att det verkligen sker något på västfronten eller att det inte händer att dyft på östfronten heller?AlbinH skrev:
i den här tråden försöker vi, efter bästa förmåga, lösa alla problem. Såväl världsliga som personliga.Poester skrev:Nu förstår jag, liksom allt som oftast, inte ett skit. Äh, skit samma! Trallilalallala...
..........
Han har nog fått en knapp i sydvästen.Per skrev:Nu får du nog förtydliga lite. Innebär bulletinen, att det verkligen sker något på västfronten eller att det inte händer att dyft på östfronten heller?AlbinH skrev:
I själva verket var det nog den där havartin som dök upp igen. Oanmäld..Body&Soul skrev:Han har nog fått en knapp i sydvästen.Per skrev:Nu får du nog förtydliga lite. Innebär bulletinen, att det verkligen sker något på västfronten eller att det inte händer att dyft på östfronten heller?AlbinH skrev:
Efter en bit appenzell och en jungfru med calvados blir jag alltid lite Ostadig...Body&Soul skrev:Här har vi avnjutit en väl lagrad Appenzeller. PrOst på dig.
ÅÅhhh vad kul!!!fieldflower skrev:Ikväll är det party. Födelsedagsparty.
Ett sånt där party dit man ombeds ta med låtpärmar, gitarrer, munspel, bas, cajon, och vad annat jag kan komma på.
Ska bli kul!
Jag kan fråga...AlbinH skrev:ÅÅhhh vad kul!!!fieldflower skrev:Ikväll är det party. Födelsedagsparty.
Ett sånt där party dit man ombeds ta med låtpärmar, gitarrer, munspel, bas, cajon, och vad annat jag kan komma på.
Ska bli kul!
Får jag komma??
För övrigt borde vi bilda ett PrataBas-kommando som kunde dra runt i miljön och spela topp lite här och där.
Vi kunde kalla det för "Rutgers Vänner" eller nåt.
Du menar något i stil med forna tiders akademikers "Turkiska marschorkestrar" eller mera kultiverat?AlbinH skrev:
För övrigt borde vi bilda ett PrataBas-kommando som kunde dra runt i miljön och spela topp lite här och där.
Vi kunde kalla det för "Rutgers Vänner" eller nåt.
Asselutt! Jag är helt för det kulltiverade!Per skrev: Du menar något i stil med forna tiders akademikers "Turkiska marschorkestrar" eller mera kultiverat?
Turkiska marschorkestrar kallade sig studenter ett par sekler tillbaka, när de gick skrålande genom staden bankande på diverse kastruller och grytor samt sammanslående grytlock parodiskt efterliknande de (riktiga) turkiska janitscharorkestrar, som stod förebild för moderna, europeiska militärorkestrar, vilka tidigare på sin höjd bestått av några trumlare och pipare.AlbinH skrev:
Turkiska Marschorkestrar är relativt okända för mig.
Jag kunde ge mig den på att du skulle fråga!Per skrev:Varför medför en gosse i nioårsåldern ett kastrullock?
"Undrande"
Men kan man vara säker på att alla i ens närhet ser det likadant som man själv ser det? Skadeglädjen är ju den enda sanna glädjen sägs det!fieldflower skrev:Att vara bakis har extremt lågt nöjesvärde.
Men då har du ju i alla fall haft någon glädje av det. Det är mera trist att bara bli sjuk i största allmänhet.fieldflower skrev:Att vara bakis har extremt lågt nöjesvärde.