HirYoshima skrev:shit vilket snyggt instrument, hur spelar man på en sån där?
börjar budgivningen med 500kr?
Faktiskt silverpläterad. Budgivning 4000. Ett instrument som är såpass gammalt och i perfekt spelskick sjunker inte i värde från det är 60 år gammalt till 80 år, kostade alltså 6000 när det var 60 år.
(kanske skulle jämföra med vad en Fender kommer att kosta när den är 80 år gammal. Hmmmm.... vad sägs om 300 000?)
HirYoshima skrev:shit vilket snyggt instrument, hur spelar man på en sån där?
börjar budgivningen med 500kr?
Faktiskt silverpläterad. Budgivning 4000. Ett instrument som är såpass gammalt och i perfekt spelskick sjunker inte i värde från det är 60 år gammalt till 80 år, kostade alltså 6000 när det var 60 år.
(kanske skulle jämföra med vad en Fender kommer att kosta när den är 80 år gammal. Hmmmm.... vad sägs om 300 000?)
Haha, du har rätt, jag försökte med en luring bara.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Får man fråga hur en ventilbasun skiljer sig från andra horn, och kanske framförallt varför man den ser ut som en trombon men med ventiler, alternativt ser ut som ett euphonium eller något men utknöcklat till trombonform?
Det var en utveckling av Trombonen.
Min Far spelade Ventilbasun i många år i en Messingssextett, fast dom var 7 för trummisen räknades tydligen inte.
En härlig sammling gubbar var det iaf. o ett härligt instrument.
Fender P/J,Squire Pbas, Yamaha Attitude,Yamaha STD. EBS, Ampeg
5 är för många 3 är för få.
6 har jag aldrig provat.
Perra skrev:Det var en utveckling av Trombonen.
Min Far spelade Ventilbasun i många år i en Messingssextett, fast dom var 7 för trummisen räknades tydligen inte.
Nä trummor är väl inget mässingsinstrument.
Ingemar
Perra skrev:Det var en utveckling av Trombonen.
Nä trummor är väl inget mässingsinstrument.
Ingemar