Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ljud?mrbaloo skrev:Nice. Har du fått ljud i den också?
Ok, ljudupptagning från den.Mr Spock skrev:Ljud?mrbaloo skrev:Nice. Har du fått ljud i den också?
Av bilderna att döma blev det en estetiskt förstklassig lösning - mycket snyggare än de D I Y bullet microphones som exponeras på nätet!BBQV skrev:Jodå, den låter!
Jag använde högtalaren från telefonen, den är dynamisk och man slipper hålla på med batteri eller fantommatning. Den låter telefonlur, funkar bra till munspel och lo fi-sång.
+1Mr Spock skrev:Av bilderna att döma blev det en estetiskt förstklassig lösning - mycket snyggare än de D I Y bullet microphones som exponeras på nätet!BBQV skrev:Jodå, den låter!
Jag använde högtalaren från telefonen, den är dynamisk och man slipper hålla på med batteri eller fantommatning. Den låter telefonlur, funkar bra till munspel och lo fi-sång.![]()
Varför det? Det är väl ett skitigt sound som eftersträvas?Roger Hedin skrev:Glöm inte: en gammal men REN strumpa!!!
Ärligt talat så borde det vara ett måste med några LED på insidan så lampan kan lysa...Body&Soul skrev:Lysande...??
Är det högtalaren som du använt och satt i telefonens mikrofonhölje?BBQV skrev:Jodå, den låter!
Jag använde högtalaren från telefonen, den är dynamisk och man slipper hålla på med batteri eller fantommatning. Den låter telefonlur, funkar bra till munspel och lo fi-sång.
Ja, mikrofongallret är ju da shit. Ok, det är alltså högtalaren man skall använda. Blev mycket sugen att göra en sån själv. Måste besöka ett loppis och kolla om de har telefoner och cykellysen. Har du något mer i kretsen förutom högtalare och telejack?BBQV skrev:Ja. Högtalaren är enklare att få ljud ur och mikrofongallret är snyggare än de lilla hålet i högtalarkåpan.
Snyggt och enkelt är min paroll!
Nej, raka vägen till telejacket!mrbaloo skrev:Ja, mikrofongallret är ju da shit. Ok, det är alltså högtalaren man skall använda. Blev mycket sugen att göra en sån själv. Måste besöka ett loppis och kolla om de har telefoner och cykellysen. Har du något mer i kretsen förutom högtalare och telejack?BBQV skrev:Ja. Högtalaren är enklare att få ljud ur och mikrofongallret är snyggare än de lilla hålet i högtalarkåpan.
Snyggt och enkelt är min paroll!
Måste ju inte vara cykellampa...Falcon skrev:Häftigt bygge! Har en mick, undrar bara om jag har en cykellampa som ligger?