RATM till Hulstfred!
- Punkster
- Medlem+++
RATM till Hulstfred!
Behöver väl egentligen inte säga så mycket mer än att vi syns där. Pepp!
/Linus
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- dittohead
- Medlem
"I oktober 2000 lämnade de la Rocha bandet och Rage Against The Machine splittrades. Tidigare samma år hade dom röjt så hårt på Hultsfred att mätinstrumenten i Uppsala fick för sig att det hade varit ett jordskalv i Småland."dexter skrev:Jag såg dom sist dom spelade på Hultan, var ett jävla drag vill jag minnas.

- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Det är de som har en gitarrist som alla av nån anledning tycker är svinbra när han bara egentligen lutar sig mot ett berg av effektpedaler.the_great_alfonzo skrev:Ohhh är inte det dom som är bra?

...Men han gör för jävla tunga låtar! =) Vi lirade bulls on parade i lördags som inledningslåt. Tunggung!
Edit: tillägg
-
- Medlem
tom är ju grym ju!Hellish skrev: Det är de som har en gitarrist som alla av nån anledning tycker är svinbra när han bara egentligen lutar sig mot ett berg av effektpedaler.![]()
![]()

Senast redigerad av jockeseil den tis 12 feb 2008, 20:14, redigerad totalt 1 gånger.
Det enorma berget som består av en wha-wha, en whammy, en phaser och en booster. Han använde tydligen ett tremolo på en låt på fjärde plattan också...Hellish skrev:Det är de som har en gitarrist som alla av nån anledning tycker är svinbra när han bara egentligen lutar sig mot ett berg av effektpedaler.![]()
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Fast de livevideos jag har sett har han han mer än så. Men det kanske var nåt undantag då. Men inget ont om låtarna han skriver, han är bra på att riffa.GrafZeppelin skrev:Det enorma berget som består av en wha-wha, en whammy, en phaser och en booster. Han använde tydligen ett tremolo på en låt på fjärde plattan också...
- hosse
- Medlem+++
WAAAAAAAAH!! jag måste dit!
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
-
- Medlem++
- Pyssling
- Medlem+
Precis, han gör mycket med lite. Sen har han ju en bunt gitarrer som ger ifrån sig diverse märkliga ljud utan påverkan av effektpedaler. Synd att jag är mätt på festivaler, annars kanske jag skulle orka.GrafZeppelin skrev:Det enorma berget som består av en wha-wha, en whammy, en phaser och en booster. Han använde tydligen ett tremolo på en låt på fjärde plattan också...Hellish skrev:Det är de som har en gitarrist som alla av nån anledning tycker är svinbra när han bara egentligen lutar sig mot ett berg av effektpedaler.![]()
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- guitarowner
- Medlem+
- Danne
- VIP medlem
När de spelade på Hultsfred 2000 tyckte jag det var 7 år för sent (bättre sent än aldrig förvisso). Jag var där '93 och då tycktes 40% av besökarna gå omkring med RATM-tröjor. Värsta hypen. Vad gäller Morello så är det knappast bara pedaler utan även en hel del spelteknik hos honom som är av betydelse. Tyckte iaf att han var innovativ med sitt spel och ljud när de släppte första plattan.
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt: