Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
Body&Soul skrev:I think You're God.
Nope. Clapton is God!

Det vet ju varenda The Tube-passagerare. :nickar:
Clapton thought Hendrix was god...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:Jag fick plantation 20 yo av hustrun idag.
Your drink is good! :nickar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+

Inlägg av Body&Soul »

AlbinH skrev:I think You're God.
Ja... vad vill du?
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:
AlbinH skrev:I think You're God.
Ja... vad vill du?
:louder:
I WANT IT ALL!!!
AND I WANT IT NOW!!!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Plantation 20 yo är himla god! Liksom nötig i smaken.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: Clapton thought Hendrix was good...
Clapton är en Brittisk Gentleman och således väldigt artig och belevad. :anli:

För övrigt anser jag att JH är betydligt överreklamerad. :shock:
Han är särskilt ihågkommen för att han försökte sätta eld på sin gitarr.
Fantastiskt... :roll:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev: Clapton thought Hendrix was good...
Clapton är en Brittisk Gentleman och således väldigt artig och belevad. :anli:

För övrigt anser jag att JH är betydligt överreklamerad. :shock:
Han fick låna och Hammarby (edit: Vaddå Hammarby, jävla autocorrect! jamma skulle det ju vara) på Creams grejer i London innan han slog igenom, varvid Clapton och nån annan lyssnade och konstaterade att deras tid som gitarrhjältar nu var till ända...

Skit I eldandet - han var en jävel på att spela!
Senast redigerad av fieldflower den lör 18 feb 2017, 09:10, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+

Inlägg av Body&Soul »

AlbinH skrev:För övrigt anser jag att JH är betydligt överreklamerad. :shock:
I fyllan och villan, lyssnandes på Staffan Percy betraktandes det ouppnåeliga.

Scuse me while I kiss this guy.. vi tar ett varv runt kvarteret va?....
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:

För dig Broder, är jag beredd att sjunga, om så skulle önskas! :vinkar:
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Body&Soul skrev: I fyllan och villan, lyssnandes på Staffan Percy betraktandes det ouppnåeliga.
"Än brinner var våg", hoppas jag?

Lockelsen med det ouppnåeliga är ju just mängden önskan i förhållande till bristen på möjlighet. Konsten är att betrakta detta från sidan och beundra skillnadens magnifika svalg, som tydliggör och förstärker det ouppnåeligas skönhet. Först då kan man tjusas av denna omöjliga önskans skönhet utan smärta.

Att betrakta det ouppnåeliga som ett ideal kan också vara bra. Ideal är ju som regel per definition ouppnåeliga och dessutom knappast möjliga som existerande i sinnevärlden. De är således kravlöst eftersträvansvärda föremål för gränslös beundran. Då de ändå inte kan uppnås, tjänar de ju endast som glädjande föredömen och inspiration.

Also sprach Per (efter ett par glas vin).
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:
Body&Soul skrev: I fyllan och villan, lyssnandes på Staffan Percy betraktandes det ouppnåeliga.

Lockelsen med det ouppnåeliga är ju just mängden önskan i förhållande till bristen på möjlighet. Konsten är att betrakta detta från sidan och beundra skillnadens magnifika svalg, som tydliggör och förstärker det ouppnåeligas skönhet. Först då kan man tjusas av denna omöjliga önskans skönhet utan smärta.

Att betrakta det ouppnåeliga som ett ideal kan också vara bra. Ideal är ju som regel per definition ouppnåeliga och dessutom knappast möjliga som existerande i sinnevärlden. De är således kravlöst eftersträvansvärda föremål för gränslös beundran. Då de ändå inte kan uppnås, tjänar de ju endast som glädjande föredömen och inspiration.

Also sprach Per (efter ett par glas vin).
Hm. Hur förklarar man då Ideal-mjöl och Ideal-kaffe??

/ Zara Thustra
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+

Inlägg av Body&Soul »

Body&Soul skrev:

Nej, nej... inte jag. Jag såg AlbinH framför mig lyssnandes på SP dissande JH. För mig är SP värre än Tova Carson.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Varför är det alltid kö till biltvätt? Ingen vill ju vara där...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
Per skrev:

.
Hm. Hur förklarar man då Ideal-mjöl och Ideal-kaffe??

/ Zara Thustra
Kära Zara!

Dessa produkter är endast simpla illusioner och skuggbilder av begreppen mjöl och kaffe, fångna i nuet och underkastade temporaliteten i sinnevärlden. De har absolut inget med de sanna idéerna att göra.

Högaktningsfullt,
P. L. Aton,
fil & sof

"Än brinner var våg" är väl ett av få alster jag uppskattar av denne i min hemby numera bosatte trubadix. Som av en händelse är det även en av få läsvärda poetiska skapelser av Bertel Gripenberg, en man med många märkliga idéer.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+

Inlägg av Body&Soul »

Jag föredrar nog i så fall JH:s eldande även om det visst gör ont när stratakroppar brinner.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Rom är absolut inget jag anser mig kunna, men kul ändå. Nattens skörd:

Diplomatico (Venezuela): Söt, lite godiskaraktär, fyllig, inte så komplex. Lämplig som avec.

Ron Quorhum (Dominikanska Republiken): Aromatisk (nästan parfymerad), lite kryddig men med sötma, ganska lång eftersmak.

Atlantico Private Cask (Dominikanska Republiken): Lite torrare och lättare, aromatisk, kryddig, antydan till trevlig beska i eftersmaken.

Plantation 20th Anniversary (Barbados): Fyllig, kryddig och aromatisk, lång eftersmak med sötma.

Ron Zacapa (Guatemala): Fyllig och kryddig, lång eftersmak med liten antydan till trevlig beska.

Sammantaget:
Diplomatico bäst som avec med sin kompakta sötma, som bryter mot kaffebeska.
Ron Quorhum gillade jag tidigare, eftersom den var lite mer komplex än Diplomatico, men ställd mot de andra tre blir den påfrestande parfymerad.
Atlantico, Plantation och Zacapa spelar i samma liga, så det är väl tycke och smak samt tillfälle som avgör. Ska jag tvingas välja utan hänsyn till tillfälle, blir det kanske Plantation, eftersom den är fylligare än Atlantico och balanserar kryddigheten med lite mera sötma än Zacapa. (OBS, det är 20th Anniversary det gäller nu.)

What sayeth thee, good gentlemen?
Fick ju en Plantation 20yo igår, så här kommer lite uppdaterad smakförnimmelse.

Plantation och Atlantico tycker jag är rätt lika i karaktären - bägge är söta, milda och ganska okryddiga. Skillnaden är att Atlantico har tydlig vaniljsmak och Plantation har tydlig nötsmak.

El Dorado 15yo och Ron Zacapa 23yo är också ganska lika. Kryddiga i både smak och eftersmak med tydliga spår av ekfat.

Kommer bli jättesvårt att ha en skvätt kvar tills det blir dags att köpa en Diplomatico också.
Får väl bygga ett barskåp med timer...:roll:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Body&Soul skrev:Jag föredrar nog i så fall JH:s eldande även om det visst gör ont när stratakroppar brinner.
Edit: Södergran, nej, förlåt Boye. :lol:

@ ff: Det är lugnt. Den är sötare och mera avec än alla de andra. :nickar:
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev: Nej, nej... inte jag. Jag såg AlbinH framför mig lyssnandes på SP dissande JH. För mig är SP värre än Tova Carson.
Nu känner jag mig mer missförstådd än Hamlet när han stod där med Yorricks jordiga skalle och för sitt inre öra hörde jesterns muntra sånger i en svunnen tid!

Skulle väl jag lyss till SP och dennes i moll stämda klanglåda? :?: ?? :?: ?? :?:
Ack! Icke! För mig är till och med SD värre än TC! :paper:
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+

Inlägg av Body&Soul »

AlbinH skrev:
Body&Soul skrev: Nej, nej... inte jag. Jag såg AlbinH framför mig lyssnandes på SP dissande JH. För mig är SP värre än Tova Carson.
Nu känner jag mig mer missförstådd än Hamlet när han stod där med Yorricks jordiga skalle och för sitt inre öra hörde jesterns muntra sånger i en svunnen tid!

Skulle väl jag lyss till SP och dennes i moll stämda klanglåda? :?: ?? :?: ?? :?:
Skönt att vi är överens, jag köper dina förkortakommanden utom förringandet av den vänsterhänte. Å andra sidan har du visat att du trots detta har både hjärt och stjärt på rätta stället. Jag ber om ursäkt, när jag skrev hade jag sinnena fulla med bruk.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:
Body&Soul skrev:Jag föredrar nog i så fall JH:s eldande även om det visst gör ont när stratakroppar brinner.
Edit: Södergran, nej, förlåt Boye. :lol:

@ ff: Det är lugnt. Den är sötare och mera avec än alla de andra. :nickar:
Jo jag har ju smakat på den vid ett tillfälle, men jag vill ha en egen...
Medlem i PB50+
Kjellzen
Nykomling

Inlägg av Kjellzen »

Jag vinner ju......
För att, säger som Eddie Meduza "jag är störst bäst och vackrast" ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Nu efter några stycken Plantation och en fulöl börjar huvet bli lite fyrkantigt på insidan.
Tror det blir en lugn dag imorrn.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:
AlbinH skrev:

Skönt att vi är överens, jag köper dina förkortakommanden utom förringandet av den vänsterhänte. Å andra sidan har du visat att du trots detta har både hjärt och stjärt på rätta stället. Jag ber om ursäkt, när jag skrev hade jag sinnena fulla med bruk.
Body&Soul du är Jordens Salt!
När kommer du till Skåne!!! Det står ett Balkongparty här och väntar på dig!
Vi fixar en gammal strata, sen kan vi elda lite också - om det blir en kylig kväll.. :playing:

By the way! Jag är impad av Doyle Bramhall II. Han är vänsterhänt men spelar som en Djävul på en normalt strängad högergitarr! Hur Phan går det till??
Å andra sidan, hur kunde Jeff Healey fixa lirandet på det sätt han gjorde? :shock:
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Var i musikaffär i Örebro på 90-talet, och en av expediterna visade en gitarr och stärkare för en kund.
Expediten var vänsterhänt, så han tog den högersträngade guran åt vänster, bad om ursäkt för att det blev lite svårare med högersträngad gitarr, och drog av ett av de jävligaste solon jag hört. Gitarristen i dåvarande bandet var också med, och han pratade länge om det där, och hade lite ont i självkänslan under många år efter händelsen.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+

Inlägg av Body&Soul »

Personligen är jag högerhänt men vänster i resten av kroppen :-)

Det där lät ju kryptiskt men för skrivdon och musikinstrument är det höger som gäller, för vissa sportredskap (letar långt bak i minnet) gäller vänster. Vänsterfattning på hockeyklubba, bandydito och jag gjorde en kort karriär som golfbollsplockare på en driving range i Limhamn i pojkåren och svingade även golfklubban åt fel håll. Hmm.. racketar för tennis och bordtennis är höger.

Jo, så var jag aktiv i diverse japanska kampsporter ett antal år. Var vänster även där då fall, kast och diverse kroppsrörelser var mer naturliga åt fel håll. Var faktiskt en fördel här.

Inget av ovanstående är påtvingat eller intränat på något sätt, det har bara blivit så. Vad beror sånt här på? Var JH född till kommunist, är fieldflower högerman och i så fall, är min inkonsekventa kropp folkpartistisk?
Skriv svar