Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Jag har haft ett gäng katter och en hund när jag var torpare. Sonen, då fem år fick döpa hunden. Olsson sa han. Dottern sex år protesterade och tyckte Lisa. Så hunden fick alltså heta Lisa Olsson.

Katterna döptes, levde, förökade sig och dog. Det senare främst pga. räven tror jag. En kattunge var riktigt biffig, gul och jag bestämde då namnet Fritz (the cat). Den levde upp till namnet tills skolbussen vann över den.

Nu, är jag full av hat till kattor. Min nuvarande ogifta hustru är starkt allergisk och vi plågas av grannarnas kattor. De har utnämnt vår uteplats till sitt revir och hårar, skiter och spyr ner våra trädgårdsmöbler och ger min ogifta hustru andnöd. Såå... jag borde skjuta ägarna som är oförstående men det är straffrättsligt en sämre idé än att avliva kattorna.

Har konstruerat en elektronisk kattskrämma så länge, ska testas i sommar. Nu vill jag ha tips på en högtalare som klarar 20-25 kHz, sådär 300 W med hyfsad verkningsgrad. Räknar med att hela min stadsdel ska vara kattfri innan midsommar.
H-Bridge_Push-Pull.gif
H-Bridge_Push-Pull.gif (6.63 KiB) Visad 2960 gånger
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev: Såå... jag borde skjuta ägarna som är oförstående men det är straffrättsligt en sämre idé än att avliva kattorna.
En lustig (?) passus i sammanhanget är (var, R.I.P.) Asta.

Asta var en liten Norwichterrier som jag baby-satt några gånger för en sabla många år sen. En liten gulbrun tuss av hår med en svart nos. Och, som jag strax blev varse, glimmande (nej blixtrande) svarta ögon.
Första promenaden blev på nattkröken strax innan ägarparet beräknades komma hem från finmiddagen. Jag gick lugnt och stilla på villagatan med Asta i flexikoppel, när hon plötsligt tvärstannade och stirrade bort i gatan. Ovan som jag är vid ond bråd död, blod och köttslamsor såg jag inget särskilt. Asta däremot startade som en Tomcat från hangarfartyget USS Ronald Reagan och kom på fem meter upp i en aktningsvärd hastighet. Föremålet vilket föranledde katapultstarten visade sig vara en katt som satte iväg som om den hade Döden i hälarna. Ja Jävlar vad katten SPRANG!!!! Tydligen hade den tagit mått på situationen och funnit att den stod inför The Grim Reaper i miniatyrhamn.
Det i mitt tycke lite obehagliga var att Asta inte gav ett enda ljud ifrån sig. Inget skällande, bara ATTACK!

Men som sagt, efter ett antal meter tog linan i kopplet slut... :shock:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Jo, djurägare som inte tar ansvar för sina djur är ett skit oavsett vilket djur det gäller...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Vår egen katta, salig i åminnelse, hette Katastrofen.
Tja, vad kallar man en katt, som flyttar in, när man har fiskodling? :mrgreen:

Min systers och swaagers ena katt, som var i ett bedrövligt skick, när de tog hand om den, råkade jag döpa till Miserabel - ett namn, som den numera stolt bär trots storartad päls och allmän välmåga. :oops:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+

Inlägg av gthyni »

AlbinH skrev: Asta var en liten Norwichterrier som jag baby-satt några gånger för en sabla många år sen.
haha Terrier,
vår käre Tiason (Jack Russell-gubbe) tyckte det var kul med katter som sprang när han var ung,
I vuxen ålder bryr han sig inte såvida de inte står i vägen för honom, då blir det plötsliga utfall som skrämmer skiten ur kattstackare som inte förstått terriermentalitet.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Rart med husdjur...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Rart med husdjur...
Ja, Darryl Zanuck hade ju sin Metty.. :D
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

:tummenupp:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Jag skulle gärna haft Särimner och allra helst Heidrun.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: råkade jag döpa till Miserabel -
...och hennes kull av kattungar fick heta Les Miserables" antar jag?
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Jag tror jag har svängt över till fördel Plantation 20yo.
Nötigheten i Plantation är strået vassare än vaniljsmekningen i Atlantico.
Trodde jag aldrig.
Däremot är jag lite mer skeptisk till Zacapan - El Dorado 15yo är för mig strået vassare än den.
Måtte jag ha nåt kvar av de andra att jämföra med då det är dags at köpa en Diplomatico.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
Nja, nu är ju Miser-Abel en hane.
fieldflower skrev:Jag tror jag har svängt över till fördel Plantation 20yo.
Trodde jag aldrig.
Däremot är jag lite mer skeptisk till Zacapan - El Dorado 15yo är för mig strået vassare än den.
Måtte jag ha nåt kvar av de andra att jämföra med då det är dags at köpa en Diplomatico.
Jag sa ju, att Plantation är roligare. El Dorado har jag kvar att testa. Diplomatico i det här sammanhanget? Tja, jag ska just ta en som avec.
Ha ha, det trodde jag fan aldrig, att jag skulle skriva nördkommentarer om rom till dig, ff. Nu få du börja dricka whisky igen! :wink:
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:
AlbinH skrev:
Nja, nu är ju Miser-Abel en hane.
fieldflower skrev:Jag tror jag har svängt över till fördel Plantation 20yo.
Trodde jag aldrig.
Jag sa ju, att Plantation är roligare. El Dorado har jag kvar att testa. Diplomatico i det här sammanhanget? Tja, jag ska just ta en som avec.
Ha ha, det trodde jag fan aldrig, att jag skulle skriva nördkommentarer om rom till dig, ff. Nu få du börja dricka whisky igen! :wink:
Jag är lite sugen på att prova Whisky igen. Nåt rökigt helvete.
Men jag är inte så himla bevandrad i rom, det är bara det att jag dricker rom istf whisky...
Nu blir det El Dorado, för att se om jag minns hur Ron Zacapan smakade tidigare ikväll.
Efter 2 synnerligen fula och starka öl vete fan om jag tror't, men det är ju kul att prova.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+

Inlägg av Body&Soul »

Det är bättre vatten i Härnösand än i Stockholm, fast på Härnön är det lite väl lagrat. Sundsvallsvattnet är närmast oslagbart och synnerligen prisvärt.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Ikväll står inte vatten på menyn.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:Det är bättre vatten i Härnösand än i Stockholm, fast på Härnön är det lite väl lagrat. Sundsvallsvattnet är närmast oslagbart och synnerligen prisvärt.
Navigare necesse est. Vivere non neesse! :nickar:

Vatten är ett farligt gift

som omger Visby stift!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Om det inte är lite vatten, och på ryska.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

...eller livets eget och på latin eller gäliska.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:Jag skulle gärna haft Särimner och allra helst Heidrun.
Heiðrún heitir geit,
er stendr höllu á
ok bítr af Læraðs limum;
skapker fylla
hon skal ins skíra mjaðar;
kná-at sú veig vanask.

/ Grímnismál, strof 25
"mjaðar" torde vara nyckelordet.

Draupner hade blivit mitt val:

Baug ek þér þá gef,
þann er brenndr var
með ungum Óðins syni;
átta eru jafnhöfðir,
er af drjúpa
ina níundu hverja nótt.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Katten har inbyggd väckarklocka.
Står på kl 6.
Mycket dumt.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
Mycket nyttig pryl! Jag skulle kunna tänka mig några kvällar och barrundor med Gunnlöd också, men nu pratade vi ju om husdjur.

@ff: Hur ställer man om en katt?
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: Mycket nyttig pryl! Jag skulle kunna tänka mig några kvällar och barrundor med Gunnlöd också,
Mitt högt utvecklade rättvisesinne tycker att Oden betedde sig lite som en skitstövel. Först få lägra Gunnlöd i tre hela nätter, sen sno ALL hennes dricka och bra dra! Lämna den f.d. jungfrun åt mörker och ensamhet. :cry:

Det vete Fan om jag unnar honom att överhuvudtaget släcka törsten efter en sådant skurkstreck. Varken törsten i halsen, eller den där andra. :shock:

Men så är han ju enögd också..
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:
AlbinH skrev:
Mycket nyttig pryl! Jag skulle kunna tänka mig några kvällar och barrundor med Gunnlöd också, men nu pratade vi ju om husdjur.

Bild
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: Bild
¨T.I.H.I.S. I.S. I.T.!.

GAS!!!
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:
Per skrev:
Bild
Jag kunde ge mig katten på, att du hade gått kursen! Problem solved!

@Albin: Oden är väl inte den förste/ende guden i historien, som betett sig som en skitstövel?
Skriv svar