WOW!!!! [HEAVY BLACK HEART][HEAVY BLACK HEART][HEAVY BLACK HEART][HEAVY BLACK HEART][HEAVY BLACK HEART]
Japp det är jag!:)
Flying Spaghetti Monster!saft skrev:SKÅDA!
Bud sålde Kustom till Baldwin Pianos precis innan metal face-modellerna launchades på NAMM-72, och verkar som sagt mer eller mindre direkt ha startat Road, och precis som med Kustom sålde han då det var igång på riktigt.Rigmor skrev:Jag kör en gammal Road 220 (MOSFET) med tillhörande 1x18", byggd av Bud Ross i Fort Scott, Kansas City, ca 1978:
Är det någon annan här som har erfarenheter av Road, månntro? Slitstark och driftsäker har denna varit, aldrig minsta fel under de nästan 20 år jag använt den. Jo, förresten, en av chassiskruvarna skakade loss lite en gång, men det var ju bara att dra till den. När toppen senast öppnades 2014 låg det sand i drivor därinne, men allt funkade klanderfritt ändå.
Bud Ross sägs f.ö. ha grundat Road sedan han spelat bort sin firma Kustom på poker. Efter några år sålde han varumärket till det kaliforniska bolaget Griffin, som sålde det till L.A. Music, som i sin tur sålde det till Rickenbacker. Enligt vad jag kunnat utröna ägs det numera i princip av högtalartillverkaren Celestion.
Javisst, fast den kunde kanske uppgraderas till en 440 om man hittade komponenter, för det finns ett par färdiglödda tomma socklar. - Här en liten solskenshistoria (jag var tyvärr inte på plats just då): I maj år 2001? hade vårt råddarteam just ställt upp grejorna för ett gig på en krog då ett vithårigt gammalt par, tydligen turister, kom inhasande. Gubben syntes, konstigt nog, intressera sig för basriggen, lunkade fram och kollade bakpå, och yttrade sedan på amerikanska: "You know... I built this amplifier. Kansas City. So it's still working OK?" - Måste ha varit Bud i egen hög person. Fan att man inte var där.fieldflower skrev:Ser jag rätt att det är en 220?
Snygg hals på den där.Wh4len skrev:Nu är äntligen min Sunn Beta Bass färdig på verkstaden.
Låter så otroligt gött och högt så man blir alldeles varm i kroppen.
Nästa projekt är att byta ut lådan mot en Peavey 2x12+2x15 (syns lite på högerkant) som jag kom över snuskigt billigt.
Det var som sjutton, jag trodde inte han hängde med längre men det verkar han ju göra...Rigmor skrev:Javisst, fast den kunde kanske uppgraderas till en 440 om man hittade komponenter, för det finns ett par färdiglödda tomma socklar. - Här en liten solskenshistoria (jag var tyvärr inte på plats just då): I maj år 2001? hade vårt råddarteam just ställt upp grejorna för ett gig på en krog då ett vithårigt gammalt par, tydligen turister, kom inhasande. Gubben syntes, konstigt nog, intressera sig för basriggen, lunkade fram och kollade bakpå, och yttrade sedan på amerikanska: "You know... I built this amplifier. Kansas City. So it's still working OK?" - Måste ha varit Bud i egen hög person. Fan att man inte var där.fieldflower skrev:Ser jag rätt att det är en 220?