fieldflower skrev:Fotboll! Rättning i ledet! Rocknroll kräfva ICKE!!! fotboll!
Got it!
Football is for sissys.
Australian Footie is for men!
Calcio Storico is for hooligans! "Slag och sparkar mot huvudet är numera förbjudna"! (Källa Wikipedia)
Keep On Rocking In The Free World!!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Trevligt att ni klarade er utan mig igår kväll. Själv hade jag öl- och musikkväll/natt med min son. Vi startade med parallelltest av Old Stock Ale 2012, 2015 och 2016, (för att återigen konstatera att den mår bra av några år i källaren).
Sedan blev det ett set med fyra olika från Corsendonk.
Sedan blev det Gouden Carolus till chokladbakelse.
Sedan blev det värre.
Sedan blev det sent.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
fieldflower skrev:Du måste ju fixa babysitter då du lämnar oss ensamma på nätterna.
Till er eller till mig?
AlbinH skrev:Jojo. Där spriten går in, går vettet ut.
På er eller på mig?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Å hela landskapets vägnar förbjuder jag härmed ff med familj att bosätta sig i Skåne.
Då vi semestrat nere på Österlen har vi allt tänkt tanken, men du lär nog förbjuda min arbetsgivare att ge mig sparken först, eller kanske ännu hellre förbjuda en bra arbetsgivare att ge mig ett bra jobb därnere.
fieldflower skrev:Då vi semestrat nere på Österlen har vi allt tänkt tanken, men du lär nog förbjuda min arbetsgivare att ge mig sparken först, eller kanske ännu hellre förbjuda en bra arbetsgivare att ge mig ett bra jobb därnere.
Ja, hur skulle det se ut....
Gud Förbjude!
fieldflower skrev:Då vi semestrat nere på Österlen har vi allt tänkt tanken, men du lär nog förbjuda min arbetsgivare att ge mig sparken först, eller kanske ännu hellre förbjuda en bra arbetsgivare att ge mig ett bra jobb därnere.
Nej, det hade kanske blivit väl bra. Då kunde vi lika bra övertalat B&S att flytta ner också, så kunde vi stängt den här tråden och suttit och tjötat livet ur varandra IRL istället.
Vilken förlust för övriga PB!
Per skrev:Nej, det hade kanske blivit väl bra. Då kunde vi lika bra övertalat B&S att flytta ner också, så kunde vi stängt den här tråden och suttit och tjötat livet ur varandra IRL istället.
Jo, vi måste ju tänka på alla de andra stackarna som sitter och kör refresh på den här tråden hela dagarna i väntan på vad nästa intellektuella fyrverkerikrescendo kommer innehålla.
Per skrev:Nej, det hade kanske blivit väl bra. Då kunde vi lika bra övertalat B&S att flytta ner också, så kunde vi stängt den här tråden och suttit och tjötat livet ur varandra IRL istället.
Jamen då kan vi ju... musikalisk volleyboll.. en dröm som inte gått i uppfyllelse.
Jamen då kan vi ju... musikalisk volleyboll.. en dröm som inte gått i uppfyllelse.
Amendu! Har du sagt A får du säga 2 åsse...
Hur spelar man det?
I B-dur??
fieldflower skrev:
Man tar det på uppstuds helt enkelt...
Phananagga! Då kan jag inte vara med.
Min Mor sa alltid till mig att om jag inte slutade att vara uppstudsig skulle jag få se på andra bullar!
Amendu! Har du sagt A får du säga 2 åsse...
Hur spelar man det?
I B-dur??
Tanken (som jag aldrig fått med någon på) är att hela bandet roterar en position då och då. Som i volleyboll.
Body&Soul skrev:
Tanken (som jag aldrig fått med någon på) är att hela bandet roterar en position då och då. Som i volleyboll.
Du är et Geniiiiiii!!!
Fyffann va roligt!!! Det är ju helt i punkens anda!! Ingen kan egentligen spela någonting vettigt!! Passar mig som handsken! Jag vill! Jag vill! Jag vill!!!
Jag bevistade en gång en konsert av en kör på Orust där det mitt i en sång kom in en vaktmästare som sopade golvet. Samt ställde till ett elände för sångarna. Trängdes och flyttade mikrofoner och notställ etc. Stor Humor!
Body&Soul skrev:
Vi har nästan varit där, när vi har haft bandfest. Vi har visserligen inte roterat, men alla har i alla fall bytt instrument, så ingen fick ha sitt eget. Väldigt intressanta musikaliska upplevelser tyckte vi då i alla fall.
(Vi var nog inte helt utan påverkan från alkoholhaltiga drycker, vilket möjligen kan ha inverkat på kvalitetsbedömningen.)
Jo, det där är kul nu då man har ett hum om flera instrument.
Och musikerfest där det finns flertalet instrument och tillgång till internet för texter är kalaskul! Var ju på en sån fest förra helgen, men folk hade fått förhinder såpass att vi gick jämnt ut på allas ordinarie instrument, så det blev inget instrumentbytande.
Hade dock en diktatorisk bandmedlem som försökte göra det där på riktigt då jag först började spela i band.
Han fick för sig att det var en bra idé iom att vi bevars drev bandet som studeicirkel, och så BESTÄMDE han vem som skulle spela vad på vilket rep. Föll ganska platt då de flesta av oss (inkl han) varken kunde spela eller egentligen ville lära oss andra instrument än de vi spelade.
Han hade fler liknande idéer. Vi spelade inte ihop så himla länge...
Först på senare år har jag sett ett band som gör så där. Och hur de gör det <3
Den här liveinspelningen har jag sett flera gånger. Ta en pilsner nån kväll och kör den på tv:n.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_bwE4pjcISU[/youtube]