Banden jag spelade i bestämde sig båda för att på obestämd tid "lägga ner" läggas på is... ja, jag vet inte riktigt. Förändrade livssituationer, min egen inkluderad då vi nyligen fick vår andra dotter, bidrar till att det lilla repande och övrigt som faktiskt behövs för ett fungerande band, inte går att få ihop på de personer som ska medverka och då faller det ganska snabbt! Engagemanget är det inget fel på från min sida, men prio är och kommer alltid att bli familjen, vilket ibland de utan barn inte riktigt kommit till insikt om... än.
De prylar jag har samlat på mig över åren står prydligt uppställda på rad som en påminnelse om det som varit en stor del av min fritid under ganska många år nu.
Det har bytts en del prylar, ljudideal har förändrats och jag är långt ifrån där jag började för några år sedan, och faktiskt inte alls där jag trodde då, likväl som jag inte saknar det jag hade då!
Spelningar har gjorts, vissa år få, andra uppemot 50. Fyra konstellationer, två skivor, diverse EP's, en himla massa trevligt folk och en hel del städer jag aldrig varit i innan!
Sorgligt är inte ordet, men vemodigt kanske?
Kommer i och med denna förändring att vara lite mindre benägen att gasa efter basar misstänker jag. Detta kan ju medföra att man eventuellt kommer hänga mindre här, vad vet jag?!?
Men de prylar jag har ska få stanna ett tag till så man inte gör något dumt!

Har även tänkt mig att iom detta avslut, utan att svära i kyrkan, att plocka upp gitarren igen efter många års frånvaro. Och det ska faktiskt bli lite kul o sitta på kammaren och skriva lite mitt emellan blöjbyten och godnattsagor!
Så tack PB för alla otaliga gånger du gett mig GAS, utbildat mig i basens väsen, samt försett mig med förströelse i tråkiga stunder och komiken, tragiken, glädjen, sorgerna, prylarna, personerna och säkert mer.
Det va kul sålänge det varade!
Så, slutsvamlat!
Skickat från min iPhone med Tapatalk