Är den original? Inte till 100%, då jag idiotskärmat och jordat den till att vara knäpptyst. (Naturligtvis inte det som ska höras.) Originalet surrade som en svärm flugor...
En tidigare ägare hade gröpt ur för någon större pot/preamp, men det syns inte under skärmningen. Dessutom har jag försett den med en D-tuner; original-tunern följer med. Allt fungerar som det ska, tonen är fantastiskt fin: P-bas som låter P-bas och Jazzbas som låter Jazzbas. Lindy Fralin-puppor, men humbucking J i stallposition, fast den låter "som på riktigt". (Den här basen skulle bli ännu mer kanon med en Tonestyler...)

Halsen är fantastiskt god att spela på, inte den stora runda klossen, utan den mer slimmade som fanns på en del tidiga 60-tals Fender. Inte en skråma på halsen, greppbrädan fin och banden i god kondition.
Originalcase, Dunlop straplocks (original) och i princip nya Cobalt rounds på. Plåtlocket finns också. Inga byten på denna, då annat hägrar. Jag sätter priset till 19000 SEK. Köpare står för ev. frakt.
Jag kan lägga upp ett par bilder till med "kända PB-are" som testar den, men då vill jag ha deras tillstånd. (Hör ni det Fieldflower och Funkysh*t?)