Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Men hans minspel brukar säga "Ta mig härifrån" (utan utropstecken, för minspelet tillåter INGA excesser!)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Det kan i o f s äga sin riktighet, men till en sådan version kan jag leva med det.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Jo, musik är ju mer för öronen än för ögonen.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Och för fingrarna - har just pillat ut hur jag ska kompa en f d elev på ackegura på ett bröllop.
Middag.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Snöat in på elgura igen.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Middagen avklarad. Elgura är kul, men man skulle behöva en timme om dagen (till det också) för att det skulle bli till något.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Middagen avklarad. Elgura är kul, men man skulle behöva en timme om dagen (till det också) för att det skulle bli till något.
Typ så det blir då jag snöar in på något.
Kanske inte en timme, men åt det hållet iaf...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Jo, jag ser fram emot pensionen: En timme bas, en timme gitarr, en timme keyboards, en timme säckpipa, en timme trumpet, en timme motion, en timme läsning, en timme skrivande...
Jag kommer att bli helt sönderstressad. :hummflum:
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Jo, jag ser fram emot pensionen: En timme bas, en timme gitarr, en timme keyboards, en timme säckpipa, en timme trumpet, en timme motion, en timme läsning, en timme skrivande...
Jag kommer att bli helt sönderstressad. :hummflum:
Som pensionär går man ju upp klockan 5 på morgonen, så det där har du klarat av till klockan 13.
Bra också att du väntar med säckpipan till klockan 8 så dy inte blir vräkt från hemmet.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

En del av vitsen med att bli pensionär är ju just att slippa gå upp kl 5.
Dessutom kan jag meddela, att jag just (kl 23:24) kört igenom en truddelutt på säckpipan. Det har hänt ofta förr och ingen har klagat hittills. (Det kan ju i o f s bero på att jag bor själv och har ett par hundra meter till närmaste granne.)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:En del av vitsen med att bli pensionär är ju just att slippa gå upp kl 5.
Dessutom kan jag meddela, att jag just (kl 23:24) kört igenom en truddelutt på säckpipan. Det har hänt ofta förr och ingen har klagat hittills. (Det kan ju i o f s bero på att jag bor själv och har ett par hundra meter till närmaste granne.)
Om jag skulle prova det skulle det sannolikt bli en del klagomål.
Fast jag har ju mina grannar vägg-i-vägg då...

Säckpipa är ett av få instrument jag inte känner någon dragning till...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

fieldflower skrev: Om jag skulle prova det skulle det sannolikt bli en del klagomål.
Fast jag har ju mina grannar vägg-i-vägg då...

Säckpipa är ett av få instrument jag inte känner någon dragning till...
Det är ett tungt vägande skäl till att jag bor som jag bor. Man kan även spela trumpet eller ha bandrep till mitt i natten. Eller köra stereon på full volym till en avslutande slatt whisky eller rom vid tvåtiden.

GHB är ett komplext system av väldigt enkla konstruktioner och därför ett kinkigt, närmast bitchigt, instrument, där en massa saker kan gå fel. Allt måste jobba ihop, både material och korrelerade funktioner i handhavandet. Dessutom är det ett ovanligt fysiskt spelande, som för all del kräver en del kraft och uthållighet, men fr a eftersom hela andningen måste göras till en integrerad - helst omedveten - del av musicerandet. Därför är det en jäkla kick, när det funkar och man bara åker iväg på bölande borduner och tjutande chanter. :wink:
Hav förtröstan! Du har bara inte skådat ljuset ännu!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Fast jag måste känna ett sug efter ett instrument för att öht intressera mig för att lära mig det.
"Can't be arsed" är ett ypperligt irländskt uttryck för vad som händer annars.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:Fast jag måste känna ett sug efter ett instrument för att öht intressera mig för att lära mig det.
"Can't be arsed" är ett ypperligt irländskt uttryck för vad som händer annars.
Då förstår jag. Beträffande säckpipan ska du ju blåsa, så då går suget på andra hållet. :lol:
Senast redigerad av Per den tis 27 jun 2017, 13:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Blåst är jag redan...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Det är ju det, som är felet, har jag ju sagt; Det är du, som ska blåsa, inte bli blåst.

Du verkar ha översatt fel från engelska. Det handlar om något annat. :mrgreen:
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Önsketänkande...?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:Önsketänkande...?
Du skulle se min bagpipes-tshirt från Skottland... :oops:

(Den använder jag inte i skolan.)
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+

Inlägg av Body&Soul »

Ingen bild, ingen t-shirt...
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Bild
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Bild
Funkar definitivt i skolan.
Har en i liknande färg - "Ikväll får 107 svenska gonorré".
Tischor i ljusblått är lite extra bra helt enkelt...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Inlägg av Per »

Jo, fast nu hade jag ju ingen bild på min egen. Den är svart, har en mindre säckpipa och saknar texten "I'm Scottish".

Och så är jag ju manlig lärare...
på en skola med ett hundratal unga damer i 14 - 16-årsåldern...,
som har föräldrar...

Och jag har en kvinnlig rektor...
och kvinnliga kollegor...

Jag har den vid andra tillfällen...,
för jag tycker den är rolig!
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+

Inlägg av Body&Soul »

Fin.
Förstår dig fullt ut i din beskrivning av arbetsmiljön. Idag får man se upp så man inte förargar någon med anspelningar som kan vara kränkande. Jag råkade själv ut för ett jävla liv en gång när vi hade ett inofficiellt möte på kontoret och det kom in en yngre kvinna med vad som senare visade sig vara Rätt Värderingar. Hursomhelst var det knöktrångt och inte en plats ledig. Jag som var närmast erbjöd ett knä att sitta på. Det skulle jag inte gjort för några dagar senare fann jag att jag var anmäld för sexuell kränkning :-) Jag fattade ingenting, jag ville ju bara vara snäll. Alltsammans utmynnade inte i något som helst utom att jag fick läsa in mig på ämnet. Sensmoralen för min del blev att tiderna förändras. Nu får man tänka sig för när man håller upp dörren för en kvinna med Rätt Värderingar, hon kan ju bli kränkt. Det är nämligen inte handlingen i sig som är viktig, det är hur den uppfattas.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

Hålla upp dörren ska man inte sluta med oavsett vad folk lägger för värderingar i det.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+

Inlägg av gthyni »

Bra om man kan skilja på artighet å ena sidan och inbjudan till intimitet å andra sidan.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Skriv svar