PrataBas Get-Together i Örebro 25-27:e april 2008
- Liten
- Hedersmedlem
- Liten
- Hedersmedlem
- broder blues
- Medlem++

Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jag har ett litet Mackie-PA och ett par olika gitarrförskräckare. Om jag har möjlighet att åka så kan jag ta med prylarna, om jag INTE kan delta så lånar jag gärna ut grejorna ändå! Så vet ni det, säkert enklare att låna på närmare håll, men ifall ifall, så finns dessa att tillgå!Geddy_Lee skrev:Slänger ut en förfrågan här som vore väldigt skönt och ekonomiskt fördelaktigt för alla inblandade
om vi kunde lösa internt, så vi slipper hyra;
kan någon bistå med ett enklare PA under helgen?
Ett par toppar på dansbandspinne....liten mixer med steg. Inget märkvärdigt.
Även en gitarrförstärkare skulle behövas.
Och förutsättningarna är ju att de finns på plats från fredag eftermiddag/kväll till söndag.
- Geddan
- VIP medlem
Jag har ju möjlighet att plocka ett par EV-toppar...och ett steg har jag ju i basanläggningen.dereborn skrev:Jag har ett litet Mackie-PA och ett par olika gitarrförskräckare. Om jag har möjlighet att åka så kan jag ta med prylarna, om jag INTE kan delta så lånar jag gärna ut grejorna ändå! Så vet ni det, säkert enklare att låna på närmare håll, men ifall ifall, så finns dessa att tillgå!Geddy_Lee skrev:Slänger ut en förfrågan här som vore väldigt skönt och ekonomiskt fördelaktigt för alla inblandade
Även en gitarrförstärkare skulle behövas.
Och förutsättningarna är ju att de finns på plats från fredag eftermiddag/kväll till söndag.
Behövs en liten mixer isf....men när det inte finns färdiga kablar och så blir det ju ganska bökigt.
Skulle vara så mycket enklare med en befintlig anläggning.
Vi kan hyra alltihop om det är så, men det drabbar ju allas plånböcker!
Härligt Johan!
Då har vi det med i beräkningen så får vi se.
Vi behöver back-up, så slappna inte av bara för det nu allihop!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Punkster
- Medlem+++
Tror jag nämnde det förut, men jag har ett PA som står i repan som jag antagligen kan låna med. Dock behöver jag isf hjälp med transporten, äger ingen bil tyvärr...Geddy_Lee skrev:Slänger ut en förfrågan här som vore väldigt skönt och ekonomiskt fördelaktigt för alla inblandade
Jag har ju möjlighet att plocka ett par EV-toppar...och ett steg har jag ju i basanläggningen.
Behövs en liten mixer isf....men när det inte finns färdiga kablar och så blir det ju ganska bökigt.
/Linus
- Geddan
- VIP medlem
Då stämmer vi av det sen.Punkster skrev:Tror jag nämnde det förut, men jag har ett PA som står i repan som jag antagligen kan låna med. Dock behöver jag isf hjälp med transporten, äger ingen bil tyvärr...Geddy_Lee skrev:Slänger ut en förfrågan här som vore väldigt skönt och ekonomiskt fördelaktigt för alla inblandade
Jag har ju möjlighet att plocka ett par EV-toppar...och ett steg har jag ju i basanläggningen.
Transport är det minsta bekymret.
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
-
- Kontot är inaktiverat
- Liten
- Hedersmedlem
[quote="Randy "SilverBack&"]
Jag har plats för minst ett par passagerare...från Stockholm. Men jag skulle kunna plocka upp i Tälje också...det funkar.[/quote]
Bröderna HURRAY!!!
Seaweed skrev:Seaweed skrev:Vet inte om det tagits upp redan, men kommer folk att samåka från Stockholm/Södertälje-området? Skulle vara trevligt så slipper man åka själv!
Jag har plats för minst ett par passagerare...från Stockholm. Men jag skulle kunna plocka upp i Tälje också...det funkar.[/quote]
Bröderna HURRAY!!!

- Billy
- Medlem+
-
- Kontot är inaktiverat
Jag bokar in er i kärran. Jag bor i Bromma. Brukar köra norra vägen när jag åker mot Örebro-hållet men om upplockning skall ske i Södertälje så kan vi ju ta södra vägen...men då får det banne mig bli allsång i bilen som kompensation för den extra halvtimmen i bilenBilly skrev:Okej!Då kanske jag och seaweed får plats i randys bil, vore ju grymt!
Var i Stockholm bor du Randy?

- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
[quote="Randy "SilverBack&"]
[/quote]
Allsång ska inte vara några problem. Jag kan dra flertalet olika, gärna i falsk stämma, för er
Jag bokar in er i kärran. Jag bor i Bromma. Brukar köra norra vägen när jag åker mot Örebro-hållet men om upplockning skall ske i Södertälje så kan vi ju ta södra vägen...men då får det banne mig bli allsång i bilen som kompensation för den extra halvtimmen i bilenBilly skrev:Okej!Då kanske jag och seaweed får plats i randys bil, vore ju grymt!

Allsång ska inte vara några problem. Jag kan dra flertalet olika, gärna i falsk stämma, för er

Bas > distpedaler > stor förstärkare
- Geddan
- VIP medlem
Allsång ska inte vara några problem. Jag kan dra flertalet olika, gärna i falsk stämma, för erSeaweed skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]Jag bokar in er i kärran. Jag bor i Bromma. Brukar köra norra vägen när jag åker mot Örebro-hållet men om upplockning skall ske i Södertälje så kan vi ju ta södra vägen...men då får det banne mig bli allsång i bilen som kompensation för den extra halvtimmen i bilenBilly skrev:Okej!Då kanske jag och seaweed får plats i randys bil, vore ju grymt!

Anli....blunda!!
Du borde väl åtmnstone kunna lova kall-song?!

- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Svensson
- Forumvärd
Anli....blunda!!Geddy_Lee skrev:Allsång ska inte vara några problem. Jag kan dra flertalet olika, gärna i falsk stämma, för erSeaweed skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]Jag bokar in er i kärran. Jag bor i Bromma. Brukar köra norra vägen när jag åker mot Örebro-hållet men om upplockning skall ske i Södertälje så kan vi ju ta södra vägen...men då får det banne mig bli allsång i bilen som kompensation för den extra halvtimmen i bilenBilly skrev:Okej!Då kanske jag och seaweed får plats i randys bil, vore ju grymt!

..eller kanske polis-song för att få lite raggartema...
hukar
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
..eller kanske polis-song för att få lite raggartema...Svensson skrev:Anli....blunda!!Geddy_Lee skrev:Allsång ska inte vara några problem. Jag kan dra flertalet olika, gärna i falsk stämma, för erSeaweed skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]Jag bokar in er i kärran. Jag bor i Bromma. Brukar köra norra vägen när jag åker mot Örebro-hållet men om upplockning skall ske i Södertälje så kan vi ju ta södra vägen...men då får det banne mig bli allsång i bilen som kompensation för den extra halvtimmen i bilenBilly skrev:Okej!Då kanske jag och seaweed får plats i randys bil, vore ju grymt!
hukar[/quote]
"Jag kan en sång, som går folk på nerverna, jag kan en sång, som går folk på nerverna..."
Bas > distpedaler > stor förstärkare