Varför?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Varför?

Inlägg av Punkster »

Tror inte jag har sett en enda tråd på detta forum som Alfonzo skrivit i där han inte blivit trackad, förlöjligad, påhoppad, retad osv. Varför? Vad har han gjort för att förtjäna det? Cred till dig Alfonz som står ut med skiten.

Jag har fått en bild av Pratabas som ett trevligt ställe där folk tar varandra på allvar och respekterar varandra. Gäller inte det alla? För mig är det en självklarhet att ge alla människor den respekt de förtjänar, i verkliga livet såväl som på internet.

Jag tänker inte peka ut någon här, men kan vi inte alla bestämma oss för att va schyssta mot varandra så blir PB ett ännu trevligare ställe att spendera tid på. För alla medlemmar.

Kände att jag behövde skriva av mig lite...
/Linus
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Nu har ju Bonzo (i sin godhet naturligtvis!) en liten förmåga att själv flika in små mer eller mindre väl valda kommentarer, så IBLAND får han, liksom alla andra och även jag, skylla sig själv! Jag hoppas och tror dock att Gonzales inte tar illa upp, och i de fall han har gjort det så hoppas jag att alla har klargjort att det bara är på skoj och att i alla fall jag hyser full respekt även för honom!
(Vilket jag faktiskt talade om senast idag!)

OM det är så att nån någon gång känner sig påhoppad eller felbehandlad, säg ifrån! Och om det känns jobbigt - PM:a Semborg och be honom om hjälp.

Jag tycker att vi ÄR schyssta mot varandra här, hettar det till så beror det ju oftast på meningsskiljaktigheter i en sakfråga och brukar blåsa över ganska snabbt.

Hoppas detta funkar för dig, Punkster.

Och Alfresco, känner du dig nån gång förfördelad på ett otillbörligt sätt - hör av dig så surrar vi om det!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Hehehe... Ja jag brukar inte vara nådig mot honom, men det är för att han bjuder in till självmål så ofta. :D Men samtidigt är han själv jäkligt duktig på att dissa allt som han inte gillar, så det går nog ganska jämnt upp. Tycker nog att bkand det roligaste här på forumet är när folk retas med varandra. :D
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Hellish skrev:Hehehe... Ja jag brukar inte vara nådig mot honom, men det är för att han bjuder in till självmål så ofta. :D Men samtidigt är han själv jäkligt duktig på att dissa allt som han inte gillar, så det går nog ganska jämnt upp. Tycker nog att bkand det roligaste här på forumet är när folk retas med varandra. :D
Vänskapligt gnabb är kul! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
gäst

Inlägg av gäst »

"Inte konstigt att du snaskat ihop 131 inlägg på 6 dar så som du retar mej :x Du kommer väl till Örebro? För jag är inte arg eller så... *bygger ett trubbigt tillhygge*
:twisted:"

I made it! :wink: inget att skryta med...ska be om ursäkt för mina evil deeds fort som ögat :roll:

men lite kul va det allt...lagom lägligt till den här tråden skapades detsutom :P
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Klopper skrev:
Hellish skrev:Hehehe... Ja jag brukar inte vara nådig mot honom, men det är för att han bjuder in till självmål så ofta. :D Men samtidigt är han själv jäkligt duktig på att dissa allt som han inte gillar, så det går nog ganska jämnt upp. Tycker nog att bkand det roligaste här på forumet är när folk retas med varandra. :D
Håll käft, ditt snedodlade soffspöke!! :wink:
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

rumpeldunken skrev:"Inte konstigt att du snaskat ihop 131 inlägg på 6 dar så som du retar mej :x Du kommer väl till Örebro? För jag är inte arg eller så... *bygger ett trubbigt tillhygge*

I made it! :wink: inget att skryta med...ska be om ursäkt för mina evil deeds fort som ögat :roll:
Dunken och Alfresco i Örebro?
Bild
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Användarvisningsbild
ZoggeY
Medlem+

Inlägg av ZoggeY »

Ok om man skämtar ibland men efter vad även jag har sett får han nästan aldrig några seriösa svar på trådar även om de inte är något konstigt alls med dom.

Jag tror det är så simpelt som att svaret på varför han behandlas dåligt är- Han är 14. Jag är också 14 och kan känna av samma sak ibland. Ser dock inte varför det skulle vara en bra anldening. Borde väl snarare vara tvärtom?
Senast redigerad av ZoggeY den tor 14 feb 2008, 19:20, redigerad totalt 1 gånger.
gäst

Inlägg av gäst »

Klopper skrev:
rumpeldunken skrev:"Inte konstigt att du snaskat ihop 131 inlägg på 6 dar så som du retar mej :x Du kommer väl till Örebro? För jag är inte arg eller så... *bygger ett trubbigt tillhygge*

Dunken och Alfresco i Örebro?
Bild
unegfär :wink: om jag nu kommer :roll: jag vet inte ens när det är, hur mkt det kostar, var i örebro det är...
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Han får skylla sig själv som är så lätt att skoja med/om :P
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

ZoggeY skrev:Ok om man skämtar ibland men efter vad även jag har sett får han nästan aldrig några seriösa svar på trådar även om de inte är något konstigt alls med dom.

Jag tror det är så simpelt som att svaret på varför han behandlas dåligt är- Han är 14. Jag är också 14 och kan känna av samma sak ibland. Ser dock inte varför det skulle vara en bra anldening. Borde väl snarare bara tvärtom?
Alfresco tog ju ett jättebra initiativ, han startade tråden om samåkning till PB-träffen i Örebro, och frågade om någon hade vägarna förbi Jönköping. Helt oprovocerat fick han massor av svar i stil med "Du kan väl ta trehjulingen?"
Okey att vi gnabbas vänskapligt här, det tycker jag också är trevligt och höjer stämningen. Men ibland blir det lite väl mycket... Håller med Zoggey.
/Linus
gäst

Inlägg av gäst »

Punkster skrev:
ZoggeY skrev:Ok om man skämtar ibland men efter vad även jag har sett får han nästan aldrig några seriösa svar på trådar även om de inte är något konstigt alls med dom.

Jag tror det är så simpelt som att svaret på varför han behandlas dåligt är- Han är 14. Jag är också 14 och kan känna av samma sak ibland. Ser dock inte varför det skulle vara en bra anldening. Borde väl snarare bara tvärtom?
Alfresco tog ju ett jättebra initiativ, han startade tråden om samåkning till PB-träffen i Örebro, och frågade om någon hade vägarna förbi Jönköping. Helt oprovocerat fick han massor av svar i stil med "Du kan väl ta trehjulingen?"
Okey att vi gnabbas vänskapligt här, det tycker jag också är trevligt och höjer stämningen. Men ibland blir det lite väl mycket... Håller med Zoggey.
ja det är klart! det får självklart inte gå över gränsen!!
Användarvisningsbild
ZoggeY
Medlem+

Inlägg av ZoggeY »

daionsavage skrev:som gick ut på att vi spelade ok, men att vi var så gamla att vi inte kunde tas på allvar.
Dummaste jag hört på länge...
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Punkster skrev:

Ah! Det där irriterar faktiskt bubblan över karet när det händer! Lite smågnabb kan jag allt leva med, men allt ALDRIG kunna starta en tråd med seriösa svar börjar bli riktigt jobbigt. Kör för att dra in nåt litet smågnabb i en tråd, men att fylla en hel sida i en seriös tråd med sånt? Nej tack...

Tack för detta Punkster, uppskattas :wink: :hug:
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Jag tror dock att Bonzo ser de på ett bra sätt..

Jag har en Ide! :)
Kolla min nya Tråd!!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Hellish skrev:
Klopper skrev:
Håll käft, ditt snedodlade soffspöke!! :wink:
Tack så mycket din gardellbabian! :wink:
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Klopper skrev:Tack så mycket din gardellbabian! :wink:
Why you little....!!!! Bild
:joy:
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Hellish skrev:
Klopper skrev:Tack så mycket din gardellbabian! :wink:
Why you little....!!!! Bild
:joy:
Haha! :D
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Med tanke på hur bra Alfonzinoz tar dissandet och kommentarerna så verkar det som han är en djävligt mogen 14-åring.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

[quote="Randy "SilverBack&"]Med tanke på hur bra Alfonzinoz tar dissandet och kommentarerna så verkar det som han är en djävligt mogen 14-åring.[/quote]

Kan intyga att så är fallet. :wink:
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

200071 skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]Med tanke på hur bra Alfonzinoz tar dissandet och kommentarerna så verkar det som han är en djävligt mogen 14-åring.
Kan intyga att så är fallet. :wink:[/quote]

Tänk bara om man själv kunde komma så långt :wink:
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

[quote="Randy "SilverBack&"]
200071 skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]Med tanke på hur bra Alfonzinoz tar dissandet och kommentarerna så verkar det som han är en djävligt mogen 14-åring.
Kan intyga att så är fallet. :wink:[/quote]

Tänk bara om man själv kunde komma så långt :wink:[/quote]

det hade varit nåt. jag går bara bakåt i åldersutvecklingen. nu ligger jag på 9 år och om ett halvår har jag löjlat bort talförmågan och måste ha blöja.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

hosse skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]

Tänk bara om man själv kunde komma så långt :wink:[/quote]

det hade varit nåt. jag går bara bakåt i åldersutvecklingen. nu ligger jag på 9 år och om ett halvår har jag löjlat bort talförmågan och måste ha blöja.[/quote]

Låter som en vanlig lördagkväll tycker jag!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

TDHP skrev:
hosse skrev:[quote="Randy "SilverBack&"]

Tänk bara om man själv kunde komma så långt :wink:
det hade varit nåt. jag går bara bakåt i åldersutvecklingen. nu ligger jag på 9 år och om ett halvår har jag löjlat bort talförmågan och måste ha blöja.[/quote]

Låter som en vanlig lördagkväll tycker jag![/quote]

*Roling On The Floor Laughing*
Skriv svar