Detta rör inte basvärlden men ljudvärlden.
Jag letar efter ett relä som kan stänga av spänning efter ca 10 sekunder.
Jag använder mig av ca 6 volt.
Jag behöver kunna stänga av ett annat mekaniskt relä som är påslaget med detta nya relä.
Jag är rädd för att det efter en tid annars pajar om det inte får slå ifrån.
Det mekaniska reläet har bara en uppgift att simulera en knapptryckning för att starta en mp3 fil på en mikrodator, sedan efter det så kan det mekaniska reläet slå ifrån, det är vad jag behöver det nya reläet till.
Det är kanske inte den enklaste vägen att bygga på med olika reläer, jag hade möjligen kunnat lösa detta med mikrodator och någon programmering, men det är till en skulptur som drivs med solceller och jag gillar när det finns analoga rörelser och funktioner ihop med digitala, gärna i krångliga konstruktioner.
Så blir inte irriterade över att det finns enkla lösningar med t.ex. en arduino. Jag använder för övrigt en arduino till uppspelningen.
Så har ni några förslag på relä som klarar att utföra denna uppgift att slå ifrån 1 gång per strömpåslag från 0 till 6 volt efter ca 10 sekunder så skriv i tråden. Jag är värdelös på elektroniklära (men inte på att löda) så har det i betänkande när ni skriver.