Klinta

Presentera och berätta lite om dig själv
Indigo
Medlem++

Inlägg av Indigo »

Klinta skrev:
Indigo skrev:Jag tyckte att jag kände igen dig, och när jag såg att du spelade med Lasse Lindh föll bitarna på plats. Jag agerade förbandsbasist åt er när ni spelade på Satin i Örebro för ett tag sedan. Jag tror att jag lånade din högtalarlåda till och med =)
Aha se där, det kommer jag ihåg! Rolig spelning var det förutom att någon idiot gick upp och snodde Lasses gitarr när vi drack öl i logen... Se örebroare :wink:

Hur går det med ditt band?
Ja, just det, fick höra det efteråt att gitarren hade blivit stulen. Usch och fy. Kom den till rätta igen?

Jo, det går bra. Det ska släppas en ny singel snart, och sedan ska skivan komma någon gång i vår. Fast det är ju inget band egentligen, jag spelar även jag med en soloartist =)
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
Klinta
Medlem+

Inlägg av Klinta »

Indigo skrev:
Klinta skrev:
Indigo skrev:Jag tyckte att jag kände igen dig, och när jag såg att du spelade med Lasse Lindh föll bitarna på plats. Jag agerade förbandsbasist åt er när ni spelade på Satin i Örebro för ett tag sedan. Jag tror att jag lånade din högtalarlåda till och med =)
Aha se där, det kommer jag ihåg! Rolig spelning var det förutom att någon idiot gick upp och snodde Lasses gitarr när vi drack öl i logen... Se örebroare :wink:

Hur går det med ditt band?
Ja, just det, fick höra det efteråt att gitarren hade blivit stulen. Usch och fy. Kom den till rätta igen?

Jo, det går bra. Det ska släppas en ny singel snart, och sedan ska skivan komma någon gång i vår. Fast det är ju inget band egentligen, jag spelar även jag med en soloartist =)
Okej så var det! Nejra är alltså en, låter bra iaf. Nä gitarren är spårlöst försvunnen. Lasse åkte hem med tomt hardcase... Skitkul stämmning i bussen på väg hem sen...
Indigo
Medlem++

Inlägg av Indigo »

Klinta skrev:Okej så var det! Nejra är alltså en, låter bra iaf. Nä gitarren är spårlöst försvunnen. Lasse åkte hem med tomt hardcase... Skitkul stämmning i bussen på väg hem sen...
Verkligen kass...det är väl nackdelen med de där pubspelningarna, det är ju ingen som tänker på hur folk går runt med instrument liksom. Fast någon lär väl ha reagerat eftersom den inte var i något case...

Det var väl en ganska fin gitarr har jag för mig?
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
Klinta
Medlem+

Inlägg av Klinta »

Indigo skrev:
Klinta skrev:Okej så var det! Nejra är alltså en, låter bra iaf. Nä gitarren är spårlöst försvunnen. Lasse åkte hem med tomt hardcase... Skitkul stämmning i bussen på väg hem sen...
Verkligen kass...det är väl nackdelen med de där pubspelningarna, det är ju ingen som tänker på hur folk går runt med instrument liksom. Fast någon lär väl ha reagerat eftersom den inte var i något case...

Det var väl en ganska fin gitarr har jag för mig?
Någon måste tagit den under jackan och bara knallat rakt ut förbi vakter och allt. En halvakustisk Höfner från tidigt 60-tal, ovanlig modell och en gitarr Lasse haft i evigheter. Han var sådärnöjd.
Min bas stod också på scen och jag tackar han där uppe att det inte var den som blev stulen...
Senast redigerad av Klinta den tis 05 aug 2008, 10:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

hörru klinta! ska du vara med i melodifestivalen på lördag?
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++

Inlägg av Foxbat »

Klinta skrev:
GrafZeppelin skrev:Kommer vi se dig i Mjäll-å-dy-festivalen snart?
Nä han kör solo, rätt skönt nu när man såg spektaklet (läs Christer Sjögren) i lördags.
Men det är mina basfrekvenser som hörs iaf. Vi spelade in låten för några månader sen. Så lite är jag med fast jag inte syns!
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

alrajt.. vart hittade du det där inlägget?? det missade jag..

edit: där ser man.. man hinner tydligen inte läsa allt när man ska jobba samtidigt.. :lol:
Användarvisningsbild
durito
VIP medlem

Inlägg av durito »

borde lägga till att grabben är en jäkel på att art-worka! :)
Användarvisningsbild
Klinta
Medlem+

Inlägg av Klinta »

durito skrev:borde lägga till att grabben är en jäkel på att art-worka! :)
Se där. Tack o bock! Ser fram emot plattan..
Användarvisningsbild
mikbass
Medlem+

Inlägg av mikbass »

Hej!

Den där p-basen tror jag bestämt jag spelade på innan du köpte den,
kommer från uppsala va? Basen alltså. Grymt ex som jag minns den.
Snygg arsenal och rigg och allt!
http://www.myspace.com/shortcutsonline" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/privatejetsmusic" onclick="window.open(this.href);return false;
Numera 60+ basist Med skägg ibland!
Användarvisningsbild
Klinta
Medlem+

Inlägg av Klinta »

mikbass skrev:Hej!

Den där p-basen tror jag bestämt jag spelade på innan du köpte den,
kommer från uppsala va? Basen alltså. Grymt ex som jag minns den.
Snygg arsenal och rigg och allt!
Hallå. Kan nog vara samma bas, köpt av en joakim i uppsala. Grymt ex som sagt. jag är väldigt nöjd med den...
Användarvisningsbild
sebad
Medlem

Inlägg av sebad »

Tja!
seBAStian
K# ∆ Ab
--
Fender J-bass USA - Funkar till det mesta
Skriv svar