Tänkte sälja min Frudua Exlusive SuperB 5 strängade bas.
Detta är en riktigt bra 5 strängad bas med cool design och grymt ljud. Frudua Guitar Works är gjord av en Italiensk Luthier vid namn Galeazzo Frudua fiol, gitarr och bass byggare. Den här basen är en del av hans budget serie. Men det har en otroligt hög kvalite. Basen har ett maffigt och punchigt ljud. Halsen är riktigt bra. Aktiv mick.
Basen är som ny, slänger in ett nytt batteri i den dock är inte strängarna nya.
Har tänkt mig 4000. Eller byte mot 4 strängad bas av samma klass.
34"scale
maple neck
rosewood fingerboard
Approx. 9 pounds.
triple coil pickup
2 band preamp vol, vol, bass, treble
Pull pot for the pickup changes between series and parallel.
Och om jag fattar rätt så är den typ som Sandbergs Electra-serie där basen byggs, helt eller i delar, någon annanstans men fick/får sin sista setup i Italien. Är det så?
Ställer min fråga igen. Om jag fattar rätt så är den typ som Sandbergs Electra-serie där basen byggs, helt eller i delar, någon annanstans men fick/får sin sista setup i Italien. Har jag fattat rätt då eller är den rakt igenom handbyggd i Italien?
Bottesini skrev:Ställer min fråga igen. Om jag fattar rätt så är den typ som Sandbergs Electra-serie där basen byggs, helt eller i delar, någon annanstans men fick/får sin sista setup i Italien. Har jag fattat rätt då eller är den rakt igenom handbyggd i Italien?
Life.Untold.Bass. skrev:Jag är inte helt säker, men det jag kan läsa mig till är att delarna är gjorda på annat ställe. Sedan sammansatt och godkänt i Italien.
Ok.
Hur låter den? Som en fet P-bas?
Är micken placerad i typ P-bas området?