Vore nästan kul om de kunde åka till Eurovision.
Tänk när folk funderar på om det är Holland -63 eller Sverige -18 de tittar på.

mrbaloo skrev:Ja och den fina basen åkte till final (tillsammans med Rolandz alltså).
Jo, det är mer falskt ikväll än på första rundan.BB3000S skrev:Damn vad många det är som sjunger falskt, tragiskt.
Både och antagligenfieldflower skrev:Jo, det är mer falskt ikväll än på första rundan.BB3000S skrev:Damn vad många det är som sjunger falskt, tragiskt.
Antingen mer nerver eller sämre medhörning.
Jag har varit med ett par artister och styrt upp deras sångsound på mello för dom har ju INGEN aning, dom flesta...fieldflower skrev:Jo, det är mer falskt ikväll än på första rundan.BB3000S skrev:Damn vad många det är som sjunger falskt, tragiskt.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Intressant, för det kan ju inte vara att dom inte kan sjunga. Måste vara en mardröm att inte ha bra medhörning - Skärpning på monitorfronten mao!GandhiMK2 skrev:Jag har varit med ett par artister och styrt upp deras sångsound på mello för dom har ju INGEN aning, dom flesta...fieldflower skrev:Jo, det är mer falskt ikväll än på första rundan.BB3000S skrev:Damn vad många det är som sjunger falskt, tragiskt.
Blir det fel i en så stor arena så blir det fel... har dom någorlunda dynamisk sångstil och teknikern inte hjälper till med bra kompressorinställningar så blir det en konstsnt kamp mellan biljud-bakgrund och sång där sången ofta blir så stark att man inte hör bakgrunden...
Många monitortekniker kommer ju ifrpn wedge-tiden och då gällde andra regler..
En jävla skillnad på den nya generationen som är uppväxta med inear..
Ja det är inte helt självklart hur man ska mixa bakgrund mot lead och hur man ska kompriomera leaden.BB3000S skrev:Intressant, för det kan ju inte vara att dom inte kan sjunga. Måste vara en mardröm att inte ha bra medhörning - Skärpning på monitorfronten mao!GandhiMK2 skrev:Jag har varit med ett par artister och styrt upp deras sångsound på mello för dom har ju INGEN aning, dom flesta...fieldflower skrev:Jo, det är mer falskt ikväll än på första rundan.BB3000S skrev:Damn vad många det är som sjunger falskt, tragiskt.
Blir det fel i en så stor arena så blir det fel... har dom någorlunda dynamisk sångstil och teknikern inte hjälper till med bra kompressorinställningar så blir det en konstsnt kamp mellan biljud-bakgrund och sång där sången ofta blir så stark att man inte hör bakgrunden...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Känner att det borde finnas en formel som passar det flesta med in-ear..?BB3000S skrev:Intressant, för det kan ju inte vara att dom inte kan sjunga. Måste vara en mardröm att inte ha bra medhörning - Skärpning på monitorfronten mao!GandhiMK2 skrev:Jag har varit med ett par artister och styrt upp deras sångsound på mello för dom har ju INGEN aning, dom flesta...fieldflower skrev:Jo, det är mer falskt ikväll än på första rundan.BB3000S skrev:Damn vad många det är som sjunger falskt, tragiskt.
En av få saker man kan vara säker på är ju att monitorljudet på scen som man har checkat i två timmar och är perfekt när man kliver av är helt uppfuckat och katastrofalt när man sen kliver på för gig. Varför skulle in-ear vara annorlunda?fieldflower skrev:Känner att det borde finnas en formel som passar det flesta med in-ear..?BB3000S skrev:Intressant, för det kan ju inte vara att dom inte kan sjunga. Måste vara en mardröm att inte ha bra medhörning - Skärpning på monitorfronten mao!GandhiMK2 skrev:Jag har varit med ett par artister och styrt upp deras sångsound på mello för dom har ju INGEN aning, dom flesta...fieldflower skrev:Jo, det är mer falskt ikväll än på första rundan.BB3000S skrev:Damn vad många det är som sjunger falskt, tragiskt.
De blir ju en annan värld än wedge, men det är ju en väldigt mycket mer kontrollerad värld än wedge-världen.
Komprimering sång/bakgrund i kombination med varandra, och kanske hur mycket totalvolymen skall höjas i relation till hur stark sången är i realtid, så man bibehåller den rätta balansen inklusive resonansen i huvudet från sången även om man viskar och skriker om vartannat.
Men det är säkert inte så enkelt...
På Mello, där bara sången är direkt och medhörning är in-ear, borde det vara mer kontrollerbart.TDHP skrev:En av få saker man kan vara säker på är ju att monitorljudet på scen som man har checkat i två timmar och är perfekt när man kliver av är helt uppfuckat och katastrofalt när man sen kliver på för gig. Varför skulle in-ear vara annorlunda?fieldflower skrev:Känner att det borde finnas en formel som passar det flesta med in-ear..?BB3000S skrev:Intressant, för det kan ju inte vara att dom inte kan sjunga. Måste vara en mardröm att inte ha bra medhörning - Skärpning på monitorfronten mao!GandhiMK2 skrev:Jag har varit med ett par artister och styrt upp deras sångsound på mello för dom har ju INGEN aning, dom flesta...fieldflower skrev:Jo, det är mer falskt ikväll än på första rundan.BB3000S skrev:Damn vad många det är som sjunger falskt, tragiskt.
De blir ju en annan värld än wedge, men det är ju en väldigt mycket mer kontrollerad värld än wedge-världen.
Komprimering sång/bakgrund i kombination med varandra, och kanske hur mycket totalvolymen skall höjas i relation till hur stark sången är i realtid, så man bibehåller den rätta balansen inklusive resonansen i huvudet från sången även om man viskar och skriker om vartannat.
Men det är säkert inte så enkelt...
Rumfaktorn går bort men anspänningsfaktorn är sammaTDHP skrev: En av få saker man kan vara säker på är ju att monitorljudet på scen som man har checkat i två timmar och är perfekt när man kliver av är helt uppfuckat och katastrofalt när man sen kliver på för gig. Varför skulle in-ear vara annorlunda?
diskussionen här engagerar mig 100 ggr mer än TV-programmet som jag helt missat hittills i år.Svensson skrev:Vi kan i alla fall konstatera att Mellon engagerar.
Jag tycker mello är kul.gthyni skrev:diskussionen här engagerar mig 100 ggr mer än TV-programmet som jag helt missat hittills i år.Svensson skrev:Vi kan i alla fall konstatera att Mellon engagerar.
Det gjorde jag! Eller iaf min bas med Kikki D.Ingemar Sundström skrev:Har nästan blivit "Vem
som kommer sist".
Ingemar