21000kr. Finns i Gbg. Kan tänka mig en MM 5:a i delbyte.

Haha, ja precis, Fenders definition alltså till skillnad från NOS som i vanliga fall betyder ny (dvs ej använd), gammal (alltså legat på hyllan ett bra tag) lagerartikel.BBQV skrev:New Old Stock. Nybyggd helt enligt gamla specifikationer alltså.
Exakt, blev också lite förbryllad av den benämningen i det här sammanhanget.Danne skrev:Haha, ja precis, Fenders definition alltså till skillnad från NOS som i vanliga fall betyder ny (dvs ej använd), gammal (alltså legat på hyllan ett bra tag) lagerartikel.BBQV skrev:New Old Stock. Nybyggd helt enligt gamla specifikationer alltså.
Snarare att du hittar en butik som stängde igen -59 och basen hängt orörd där sedan dess.Danne skrev:Nja, N.O.S är väl som att du hängt på låset till fabriken 1959 och köpt den direkt, dvs totalt nyskick och enda utförandet där man anses åkt bakåt i tiden. Closet Classic är väl som att du köpt den, spelat lite grann på den, ställt in den i garderoben och glömt bort den i 50 år, med resultatet att den har ytterst lite spelslitage, samt att metalldelarna och lacken har tappat lite glans.
+1 på det.blackparkas skrev: Snarare att du hittar en butik som stängde igen -59 och basen hängt orörd där sedan dess.
Eller ja, det är väl vad just New Old Stock innebär i alla fall.
Jag trodde nog också att det är som du beskriver, men krackningarna tycker jag att jag sett på andra NOS också.
Gissar hur som helst att man använt benämningarna lite olika genom åren.
Ja, jag var inte tydlig med att jag menade Fenders definition av vad de menar med N.O.S avseende finish.blackparkas skrev:Snarare att du hittar en butik som stängde igen -59 och basen hängt orörd där sedan dess.Danne skrev:Nja, N.O.S är väl som att du hängt på låset till fabriken 1959 och köpt den direkt, dvs totalt nyskick och enda utförandet där man anses åkt bakåt i tiden. Closet Classic är väl som att du köpt den, spelat lite grann på den, ställt in den i garderoben och glömt bort den i 50 år, med resultatet att den har ytterst lite spelslitage, samt att metalldelarna och lacken har tappat lite glans.
Eller ja, det är väl vad just New Old Stock innebär i alla fall.
Jag trodde nog också att det är som du beskriver, men krackningarna tycker jag att jag sett på andra NOS också.
Gissar hur som helst att man använt benämningarna lite olika genom åren.